Kake24 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg kjøpte Reseratoren for ca 2 måneder siden tror jeg, og jeg har ikke hatt noen problemer med den før nå (om man ser bort i fra startfasen med å få ut luft). Nå for et par dager siden så gikk alarmen på den (for å si i fra om at det er noe galt med sirkulasjonen). Etter dette så piper alarmen ganske ofte. Det kan ta alt fra noen timer til noen minutter før den begynner å pipe etter at jeg har restartet den. Hva kan være galt? Jeg kan ikke se noe luft som sitter fast i slangene. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det følger med en sirkulasjons "måler" med den gjør det ikke? Hva skjer med den når alarmen går? "spinner" den saktere da? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Alt stopper opp når alarmen går så den propellen ("måleren") beveger seg ikke når det skjer. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Er det noen form for software som funker med "alarmen"? Kanskje det hjelper å reinstalere det? Ellers vet jeg ikke :S pumpa er ødelagt? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Nei, det fulgte ikke med noe software. Håper ikke at noe er ødelagt Er det noen andre som kan komme med flere forslag? Takk for at du tok deg tid til å svare forresten Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Ingen som kan hjelpe? Det er så utrolig kjedelig å spille når jeg hele tiden må starte den... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har du sendt mail til dem du kjøpte den av? Kanskje de har hørt om lignende problemer før. Ellers om den ikke er for gammel burde den ha en form for garanti. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Da prøver jeg å kontakte butikken hvor jeg kjøpte den. Jeg har kun hatt den i ca. 2 måneder. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Ok, da skal jo garantien fortastt gjelde Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg fikk også samme problem som deg etter en stund, den ville heller ikke starte å sirkulere vannet før jeg klemte på slangene. Det virket som om pumpen ikke klarte å få vannet til å sirkulere. Jeg kontaktet microplex og de sendte meg en ekstern eheim pumpe til å bidra, dette gjorde susen. I etterkant fant jeg en mulig årsak da jeg skulle fjerne vannsirkulasjonsmåler (ble lei at den tikkelyden ), når jeg åpnet opp lokket på mottsat siden av der du fyller vann så jeg att selve slagen var utrolig bøyd, nesten slik av den kutta sirkulasjonen, så det var nok dette som var årsaken. Ta å skru opp der å sjekk, det skal være en "anti-knekk" fjer monter på slangen, det er mulig den er glidd ned. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg skal ta å se om dette kan være årsaken. Hjalp den ekstra pumpen? Vet du forresten hvorfor vannsirkulasjonsmåleren lager den tikkelyden? Takk for hjelpen (igjen)! Endret 25. mars 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg skal ta å se om dette kan være årsaken. Hjalp den ekstra pumpen? Vet du forresten hvorfor vannsirkulasjonsmåleren lager den tikkelyden? Takk for hjelpen (igjen)! 8236419[/snapback] Den ekstra pumpen hjalp, nå koblet jeg også til en Reserator 1(uten pumpe) slik at eheim pumpa først pumper vannet til CPU -> GPU -> NB chipsett -> SB chipsett deretter ut til Reserator 1 som igjen går inn til Reserator 2. Med dette oppsettet har jeg fått en helt lydløs maskin med ganske god ytelse . Vet ikke hvorfor vannsirkulasjonsmåleren lager den lyden, men irriterrende er den ihvertfall. Legger ved noen bilder av oppsettet mitt . Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Dette må jeg kanskje prøve etterhvert, det ser iallfall veldig bra ut! Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) I dag fikk jeg svar fra PCutstyr (der jeg kjøpte reseratoren) om at jeg skulle sende "inn pumpe + evt. pumpekontroller hvis den har det." Det betyr vel at jeg må sende inn hele greia? Jeg må vel tømme den for vann før jeg sender den, er det noen måte jeg kan oppbevare vannet på slik at jeg slipper å skaffe nytt destillert vann og ny "Anti-Corrosion Coolant"? kan jeg ha det i en lukket boks? Det er uansett typisk at de ikke finner noen feil med den...da må jeg betale et testgebyr på 310 kroner eks fraktomkostninger. EDIT: Den "anti-knekk" fjæren var forresten på plass, jeg kunne ikke se noen knekk på slangen. Endret 27. mars 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 I dag fikk jeg svar fra PCutstyr (der jeg kjøpte reseratoren) om at jeg skulle sende "inn pumpe + evt. pumpekontroller hvis den har det." Det betyr vel at jeg må sende inn hele greia? Jeg må vel tømme den for vann før jeg sender den, er det noen måte jeg kan oppbevare vannet på slik at jeg slipper å skaffe nytt destillert vann og ny "Anti-Corrosion Coolant"? kan jeg ha det i en lukket boks? Det er uansett typisk at de ikke finner noen feil med den...da må jeg betale et testgebyr på 310 kroner eks fraktomkostninger. EDIT: Den "anti-knekk" fjæren var forresten på plass, jeg kunne ikke se noen knekk på slangen. 8250615[/snapback] Første gangen jeg sendte den inn til Microplex konstaterte dem med at det ikke var noe feil med den og sendte den i retur til meg. Så pass på at dem får testa den nøye. Når de testa min den tror jeg de kun kobla til "degaussing" slangen, altså ingen vannblokker eller motstand. Gi dem derfor beskjed om at de må teste dem med vannblokker tilkoblet. Når de sier at du skal sende inn vannpumpa høres det litt rart ut, de kan jo ikke kreve at du skal demontere hele reseratoren, dessuten skal de ikke bare teste pumpa, de må jo teste hele reseratoren. Når det gjelder å sende den inn med vann inni ville ikke jeg ha gjort det, men hvis du teiper igjen det lille hullet i toppen på vanntanken vil den nok holde seg tett. Det vil nok derimot koste ekstra å sende den slik iogmed at den veier mer. Ta heller og tøm den, så fyller du den opp med 1 del vanlig frostveske og 10 deler destillert vann, dette koster nesten ingenting, du trenger ikke "Anti-Corrosion Coolant", det er bare fancy tullball . Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) I går begynte CPU-blokken å lekke, jeg fikk derfor beskjed om å sende inn hele reseratoren med alt utstyr. Jaja, håper jeg får nytt da... Holder det at jeg tømmer systemet for vann, eller bør jeg skylle gjennom det (etter at jeg har tømt den) for å gjøre det litt renere (den "coolanten" sitter litt igjen)? Endret 28. mars 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå