pumba50 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hvis guds kjærlighet er størst, så må jeg få lov til å henvise til vår første kjærlighet. Alle husker den vel, den første dama og hvor vondt det var når det ble slutt. Det er noe alle vet. Men kan seriøst bli fucka opp i hodet av å gå gjennom mye sånt, og appåtil utroskap hjelper ikke akkurat på hvis det skulle inntreffe. Men når det er sagt, tilbake til gud og hans kjærlighet: Hvordan i det heteste strandsone kan gud ha følelser for alle mennesker som har levd og som lever på jorden, samtidig. Han skulle jo vært totalt fucka i hodet ved alle de forskjellige følelser som skulle oppstått ved å ha et så nært forhold til ethvert menneske. Det er helt absurd. Tenk på det. Hvis han skal ha følelser for menneskene, så MÅ han være fucka i hodet, det er intet annet svar. Men hvis han ikke føler noe, så kan han heller ikke kjenne oss, for det er noe som heter emosjonell inteligens, mangler han det han selv har skapt, da må jeg få lov å skrive et stort spørsmålstegn på panna di. Forresten, hva tenkte gud da han helbredet denne dama (92 år) link som knapt har levetid igjen. Er helbredelsene for å gi henne et godt og langt liv. Hvor var medlidenheten de resterende 92 årene? Mange spørsmål man kan stille seg. Endret 22. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hvordan i det heteste strandsone kan gud ha følelser for alle mennesker som har levd og som lever på jorden, samtidig. Han skulle jo vært totalt fucka i hodet ved alle de forskjellige følelser som skulle oppstått ved å ha et så nært forhold til ethvert menneske. Nå er vi liksom barna til Gud da, så at han har kjærlighet til hver og en av oss er vel ikke så rart.. Tenk på foreldre som har mange barn, vil si at de har mange de er glade i, jeg ser ikke de bli "fucka" i hodet? Ja, alle menneskene på jorda er litt mer å forholde seg til, men nå er jo Gud en gud og opphøyet over alt det vi er edit: leif Endret 22. mars 2007 av nilsMeister Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Det eneste svaret jeg kommer på, er at gud må ha forberedt denne såkalte "kjærligheten" før vi ble skapt. Forberedelser i at alt det vi trenger allerede er skapt, og at han ikke er i dette universet. Jeg husker ikke helt hva han sa, men Einstein hadde et godt argument for at gud virkelig ikke er i dette universet som vi er i og at han er i en annen dimensjon, men jeg kommer ikke på det i farta. Det er kompliserte saker. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Om Gud er en allmektig gud, noe kristne tror, hvorfor i all verden skulle han ikke da kunne ha et forhold til hvert menneske på jord? Endret 23. mars 2007 av Jonatan777 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Om Gud er en allmektig gud, noe kristne tror, hvorfor i all verden skulle han ikke da kunne ha et forhold til hvert menneske på jord? 8224097[/snapback] Hvis gud er allmektig, noe kristne tror, hvorfor i all verden skulle ikke han ikke da kunne hatt ett foreldremøte med hvert eneste menneske på jorden, en gang i året, hvor han påpeker hva mennesket har gjort galt -- og hva de må gjøre for å rette opp dette i hans øyne. Tatt ut av normal tid, altså -- slik at vi ikke aldres under samtalene... En allmektig gud gir så mange *muligheter*. I virkeligheten, derimot, gir ikke gud audiens med mindre man er troende og røyker *sterke* stoffer... eller har overaktiv fantasi... Lenke til kommentar
magicus Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvis gud er almektig, elsker alle og vet alt hvorfor vil han sende oss som ikke tror på han til helvette? Jeg ønsker ikke at mine kjære skal ende opp i helvette. Og eg forventer ikke at mine kjære skal være enig med meg i alt eller ta alt eg sier for god fisk. Men så ble jo bibelen skrevet av forskjellige forfattere i midtøsten for ca 2000 år siden. De hadde jo en helt annen kultur og verdensbilde enn vi har i dag. Men eg forstår jo godt at svake mennesker i dagens samfunn trenger noe å tro på. Verden i seg selv er ikke akkurat oppløftende. Og eg foretrekker jo seff at folk tror på en innbilt gud enn at de får psykiske problemer. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Hvis gud er almektig, elsker alle og vet alt hvorfor vil han sende oss som ikke tror på han til helvette? Jeg ønsker ikke at mine kjære skal ende opp i helvette. Og eg forventer ikke at mine kjære skal være enig med meg i alt eller ta alt eg sier for god fisk.Men så ble jo bibelen skrevet av forskjellige forfattere i midtøsten for ca 2000 år siden. De hadde jo en helt annen kultur og verdensbilde enn vi har i dag. Men eg forstår jo godt at svake mennesker i dagens samfunn trenger noe å tro på. Verden i seg selv er ikke akkurat oppløftende. Og eg foretrekker jo seff at folk tror på en innbilt gud enn at de får psykiske problemer. 8225036[/snapback] Når man ser på den gjennomsnittlige intelligens i midtøsten idag, kan man begynne å lure på integriteten til bibelen. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvis gud er almektig, elsker alle og vet alt hvorfor vil han sende oss som ikke tror på han til helvette?8225036[/snapback] Vi kommer ikke til helvete; Vi blir kastet ut i "mørket" hvor vi skal lide i all evighet, hvor det skal være hyl, gråt og gnissing av tenner. (...cast out into darness, and there shall be weeping and gnashing of teeth) Referert til 5 ganger i bibelen. De liker å overlate *noe* til fantasien, de bibelske luringene! NOEN *engler* har beskrevet at syndere skal renses over flammer... Men troverdigheten til små nakne gladkristne guttunger, med vinger, er ikke akkurat spesielt anerkjent... Lenke til kommentar
andir Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 "It doesn't really go into detail" - Ricky Gervais. Ricky Gervais - The Bible Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå