larszor Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Heisann Dere, jeg lurte på en ting. jeg har fått mitt XFX Geforce 7950 gt 512 mb. ( heatpipes ). så ser jeg på driver CDen at det følger med et overklokkings program. er dette programmet bare noe dritt man ikke kan stole på? eller noe som faktisk kan hjelpe?. vis det hjelper kan noen forklare meg konsekvensene vis dette skulle gå galt? ( aldri gjort det før) hvor mye skal jeg klokke sånn ca? jeg tenkte jeg ikke kunne klokke så altfor mye pga det er heatpipes å ikke vifte. " men er god luftgjennom strømming. pluss ei sidevifte som lufter inn nesten rett mot skjermkortet. Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 yo..! det som føller med er OK.. for du slipper allt styret du må til vanlig.. trykk på den knappen som kalkulerer instillingene automatisk om du er i tvil..! men om noe skulle gå sjais får du ikke garanti på det.. men du trenger ikke klokke dette korte enda ass.. om du ikke vil brife i 3dmark.. hva spiller du på det da?? funker fint første gangene..!! litt lurt å ha everest eller lignende.. da ser du om kortet blir for varmt.. ! Lenke til kommentar
Megern Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det er ikke så lett å bevise at kortet er overklokket da Lenke til kommentar
larszor Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 yo..! det som føller med er OK.. for du slipper allt styret du må til vanlig.. trykk på den knappen som kalkulerer instillingene automatisk om du er i tvil..!men om noe skulle gå sjais får du ikke garanti på det.. men du trenger ikke klokke dette korte enda ass.. om du ikke vil brife i 3dmark.. hva spiller du på det da?? funker fint første gangene..!! litt lurt å ha everest eller lignende.. da ser du om kortet blir for varmt.. ! 8215820[/snapback] hehe joda du har jo rett. har egentli ikke så stor GRUNN t å klokke det. takler oblivion på 100% fult . uten det minste lagg. musa henger like godt med på oblivion som på CS . men jeg er den som spiller spill som krever mye. men no tenkte jeg faktisk på di nye dx 10 spillene osv. f,eks Crysis som skal komme ut no i 2007. det er jo dx 10. men kan spilles på dx9 også. ( dx9 jeg har ) å da lurte jeg på om mitt kort vill takle dx 9 på full grafikk. også hadde jeg bare lyst å teste everest = temperatur måler elns? skal jeg bare google det? Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) nei .. ikke om du rævkjører kortet helt.. meg sjekka di bios settingsa på... ! luringer detta ..! men ingenting vil skje med moderate overklokkinger .. som +5 - 12% .. om du har litt luftgjennomstrømming..!! red: kom vist en luring imellom her.. hehe.. den var til Megern!! Endret 22. mars 2007 av larsan2 Lenke til kommentar
larszor Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Er det mulig og klokke kortet ned til org? etter jeg har overklokket det Endret 22. mars 2007 av larszor Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) null problem..!! still den bare ned igjenn på samme måten..! dette fikser du easy! everest er sånn du ser allt p åpcn din.. ALLT! tempmåler på ting de fleste ikke vet hva er en gang !! enkelt ..allt på ett sted... Endret 22. mars 2007 av larsan2 Lenke til kommentar
larszor Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 men jeg burde vell konsentrere på processor? jeg har bare Amd Athlon 3700. ( 939 socket ) atm er jeg helt blakk:P å vil ta litt tid til jeg får penger. er skyldig masse. menne vertfall ka skal jeg gå for? må være til 939 socket. Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 til 939.. samma som jeg har ..! he... kjører fx-60.. det er en goding.. men du kommer langt med litt klokking..! det er ca 400 forumlinker til åssen du gjør det her.. litt trøtt . orket ikke finne en .. bare gå til overklokking generelt .. litt mer invikla igjen .. men det er ikke så vankselig som det ser ut som..! Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 dx 10 ligger litt langt fremme enda.. ingen nødvendighet ..en gpu som støtter det..? det er nok heller at spillene støtter dx10.. tror ikke det er rare forskjellen enda..!! Lenke til kommentar
larszor Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 dx 10 ligger litt langt fremme enda.. ingen nødvendighet ..en gpu som støtter det..? det er nok heller at spillene støtter dx10.. tror ikke det er rare forskjellen enda..!! 8216140[/snapback] okey takk larsan2. trur jeg skal ta å gå å sjekke kordan jeg klokker:) har du gjort det? er det mye forskjell? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det blir som regel ikke de store forskjellene i spill eller noen andre programmer Lenke til kommentar
larszor Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 okey kanskje jeg skal prøve å " klokke " skjermkorte bare sånn bittelitt. ikke mye. bare prøve litt å så kanskje litt seiner ta litt mer etter jeg har sjekka temperaturen osv. men dette med everest. jeg lasta ned everest home " eneste everesten jeg fant som jeg kan laste ned " å der fant jeg alle PCe speccsan osv. men så INGEN ting om temperaturer osv er det en annen everest evt et annet program jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg holder en knapp på rivatuner. Du finner det på www.guru3d.com Lenke til kommentar
larszor Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg holder en knapp på rivatuner. Du finner det på www.guru3d.com 8222216[/snapback] okey jeg har lastet ned rivatuner nå. kan du forklare meg litt hvordan jeg bruker det? fant uans ikkje ut nokka om den org:P klarte ikkje å starte programmet :S:S men ok. hvordan er det når jeg klokker skjermkortet?. skal alt av programmer slås av. osv. ? å hvordan å i hvilken rekke følge skal jeg gjøre di forskjellige tingene? du eller noen andre her som kan gi meg en link av et program som vise temperaturer? vikti til skjermkort vertfall.. testa everest home, men der fant jeg ingenting Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Rivatuner viser temperaturer. Du må instalere det på maskinene din og starte det opp, på helt vanelig måte. Så skal den lage en egen database til skjermkortet ditt, dette gjør rivatuner automatisk. Får å se på temperaturene kan du trykke på den øverste trekanten og nest ytterst. Får å klokke så er du nøtt til trykke nederst og helt innerst. Lenke til kommentar
larszor Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Rivatuner viser temperaturer. Du må instalere det på maskinene din og starte det opp, på helt vanelig måte. Så skal den lage en egen database til skjermkortet ditt, dette gjør rivatuner automatisk. Får å se på temperaturene kan du trykke på den øverste trekanten og nest ytterst. Får å klokke så er du nøtt til trykke nederst og helt innerst. 8225547[/snapback] hmm får ikke til og klokke jeg legger til et bilde over hva som skjer. memory clock eller core jeg skal gå for? eller begge? og hvor mye for og merke forskjell? kan du forklare litt. noe extra jeg må gjøre eller noe? Endret 24. mars 2007 av larszor Lenke til kommentar
Megern Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Har du prøvd med forskjellige drivere. Du kan eventuelt bare øke med 1 mhz på core og mem og se hva som skjer. Om du får lov eller om overclockinga blir avbrutt Lenke til kommentar
larszor Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Har du prøvd med forskjellige drivere. Du kan eventuelt bare øke med 1 mhz på core og mem og se hva som skjer. Om du får lov eller om overclockinga blir avbrutt 8233716[/snapback] dette skjer uansett hvor mye jeg clocker. etter jeg beveger dem litt. så kommer fail. å hvis jeg clocker dem tilbake på org. så kommer samme feilen. har tilogmed prøvd å clocke ned. men uans får feil ver gang:S Lenke til kommentar
Megern Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Prøv med forskjellige drivere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå