Fragletrollet Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hei! Etter at jeg påsatte passord for å koble til nettverket, så vil min server ikke lenger få nok kontakt til å kunne koble seg til nettverket. Det fungerte fint før jeg satte passord på tilgang til nettverket, og de andre datamaskinene på nettverket vil koble til uten problem. Serveren, som er den som sliter med å koble til nettverket, koblet til fint før jeg påsatte passord. Den hadde dog et litt dårlig signal, men nå får den inget signal overhodet, selv om nettverket blir oppdaget. Alle datamaskiner er koblet til trådløst, og leverandøren er Nextgentel og routeren er av typen Speedtouch. Hjelp mottas med glede P.S.: Er det noen mulighet for å forsterke signalet? Jeg har prøvet med to forskjellige antenner, uten hell. Endret 22. mars 2007 av Fragletrollet Lenke til kommentar
sweppes Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har opplevd at et signal blir forstyrret hvis det går gjennom pcen/serveren. Prøv evt. å snu pcen slik at antennen står direkte mot routeren og at bare eventuelle vegger, bord, stoler o.l. "står i veien".. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har prøvet å snu datamaskinen uten bedre signalmottak. Hva er grunnen til at den får betydelig dårligere signal etter passordpåsetting? Hvorfor har det noe å si? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ingen som har noen innspill? Jeg har nå koblet til via kabel, men har tenkt å bruke kortet i en annen pc. Håper på svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå