Gå til innhold

uklar tekst ved raske bevelgser

Anbefalte innlegg

jeg har nå hatt lcd skjerm ( min første ) en god stund.

syncmaster 960 Bf fra samsung.

har i det siste oppdaget at hvis jeg flytter et vindus som inneholder tekst så blir teksten uklar ved ved raske forflytninger av vinduet.

jeg har prøvet å justere ved clear type tuning men det hjalp ikke noe.

jeg har også rett oppløsning på skjermen.

merker ingen ting hvis jeg spiller video.

er det noe å gjøre med dette problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nå litt ekkelt for øynene.

egentlig så er det ikke noe stort problem.

hadde regnet med at skjermen var såpass rask at dette ikke oppstod.

til orientering så virker det som det bare oppstår vis jeg flytter vinduet , ikke skroller opp / ned.

mindre ekkelt når vinduene flyttes opp- eller ned-overskjermen

Lenke til kommentar

Får du effekten på VGA kabel? Lurte på om det kunne være relatert til DVI og "reduced blanking". Det minner om "vsync"-tegnefeil hvor selve bildeoppdateringen blir avbrutt av nye bilder. Er det dette du mener? Ellers er det praktisk talt normalt for LCD skjermer å miste fokus på tekst, musepil, polygoner etc. under bevegelse. Den ultimate testen :)

Lenke til kommentar

skjermkortet er radeon 9600 pro fra alantis. drivere er ganske ny dog ikke den aller siste. gidder ikke å laste ned disse svære driveren hel tiden siden jeg bare har vanlig modem som internnett-forbindelse

skjermen er tilkoblet med dvi. skjermen velger da automatisk den digitale inngangen

jeg bruker også poverstrip for å sjekke skjermen. refresh raten er sat til 60 hz , prøvde med 70 men de ble ikke noe forskjell.

jeg regner med at skjermen er som de andre har en standard refresh rate på 60hz .

hvis det er noen som har forslag om innstillinger i powestrip jeg kan justere så taes det i mot med stor takk

Edit: gjelder hele windows

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
er det noe  å gjøre  med dette problemet ?

8214687[/snapback]

Det er helt normalt og ikke noe å gjøre med. Det kommer av responstiden til skjermen. Selv på min 2ms skjerm på jobben er det merkbart. (Merkelig nok mer merkbart enn på min 6ms skjerm hjemme, men det er en annen sak jeg har klødd meg i hodet over) Redigert: Jeg testet nå å flytte et vindu på min bærbare med 25ms skjerm og det så absolutt horribelt ut. Heldigvis er skjermen sylskarp når man ikke flytter rundt på vinduene. (15,4" 1600x1200)

Problemet er uavhengig av signalinngang, drivere og skjermkort.

Lenke til kommentar

for meg så blir det ekkelt for øynene når det skjer.

vinduet ( teksten) blir uskarp .

det er ikke det samme som om man tar en utskrift fog rister på arket.

det oppleves anmeldes.

for oppleve noe lignende med en utskrift på papir må man sitte i en bil som kjører 150 km i timen på en grusvei mens man prøver å lese det som står på arket

problemet er at det er lit mye markant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...