Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med fildeling og gjeste brukeren..


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg formaterte nettop pcen, og i starten fungerte den helt fint. Men etter en stund sluttet fildeling over lokalt nettverk å virke. Den virket først, men så gikk det gale. Da jeg prøvde å dele en mappe fikk jeg opp en beskjed om at "service" ikke var startet, så den startet jeg, men så gikk det omtrent 2 dager å så funker det ikke lenger. Jeg klare å koble meg til datamaskinen fra en annen pc over det lokale nettverket, men fra denne klarer jeg ikke å koble meg til noen ting. Det er som om at den ikke finner det lokale nettverket i det hele tatt. :no: Noen som har noen anelse om hva som er galt? Evt om hvordan det kan fikses?

 

Jeg har også et annet lite problem, og det er å aktivere gjest brukerkontoen. Når jeg skal aktivere den skikkelig, via Datamaskinbehandling får jeg opp en feil melding. Jeg kommer så langt som: høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper, men der kommer jeg ikke lenger, for jeg for opp en melding; "Ingen tilgang til datamaskinen PIMP. Feilen var: Biblioteket er ikke registrert." (PIMP er bare navnet på pcen, vett det er teit men... :innocent: ) Noen som har peiling på hvordan jeg får biblioteket registrert? eller evt andre løsninger?

 

 

Evig takknemmelig for alle svar!

 

sweppes

Endret av sweppes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg formaterte nettop pcen, og i starten fungerte den helt fint. Men etter en stund sluttet fildeling over lokalt nettverk å virke. Den virket først, men så gikk det gale. Da jeg prøvde å dele en mappe fikk jeg opp en beskjed om at "service" ikke var startet, så den startet jeg, men så gikk det omtrent 2 dager å så funker det ikke lenger. Jeg klare å koble meg til datamaskinen fra en annen pc over det lokale nettverket, men fra denne klarer jeg ikke å koble meg til noen ting. Det er som om at den ikke finner det lokale nettverket i det hele tatt.  :no: Noen som har noen anelse om hva som er galt? Evt om hvordan det kan fikses?

 

Jeg har også et annet lite problem, og det er å aktivere gjest brukerkontoen. Når jeg skal aktivere den skikkelig, via Datamaskinbehandling får jeg opp en feil melding. Jeg kommer så langt som: høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper, men der kommer jeg ikke lenger, for jeg for opp en melding; "Ingen tilgang til datamaskinen STASJONÆR. Feilen var: Biblioteket er ikke registrert." (STASJONÆR er bare navnet på pcen, vett det er teit men... :innocent: ) Noen som har peiling på hvordan jeg får biblioteket registrert? eller evt andre løsninger?

 

 

Evig takknemmelig for alle svar!

 

sweppes

8214521[/snapback]

 

 

Hmm, hørres ud så du har et fint stort problem.. Meine du at du ikkje klare å kobla te internette i d heila tatt, eller e d bare d at du ikkje kan kontrollera ein aen datamaskin me 'STASJONÆR"?

 

BTW, ka skjedde me "PIMP" navne vårt? :ph34r:

 

Lykke te mayne!

Lenke til kommentar

Jeg klarer fint å koble til internett, men jeg klare ikke å komme inn på andre datamaskiner på det lokale nettverket, når jeg f.eks. skal flytte en fil over til den andre pcen uten å gå gjennom internett (f.eks. msn). Jeg klarer allikavel å koble meg til denne pcen, altså kan jeg overføre filer til denne pcen men ikke vekk til en annen pc... :hmm:

 

Hehe.. har fikset navnet nå.. :thumbup:

 

 

 

Hei,

 

Jeg formaterte nettop pcen, og i starten fungerte den helt fint. Men etter en stund sluttet fildeling over lokalt nettverk å virke. Den virket først, men så gikk det gale. Da jeg prøvde å dele en mappe fikk jeg opp en beskjed om at "service" ikke var startet, så den startet jeg, men så gikk det omtrent 2 dager å så funker det ikke lenger. Jeg klare å koble meg til datamaskinen fra en annen pc over det lokale nettverket, men fra denne klarer jeg ikke å koble meg til noen ting. Det er som om at den ikke finner det lokale nettverket i det hele tatt.  :no: Noen som har noen anelse om hva som er galt? Evt om hvordan det kan fikses?

 

Jeg har også et annet lite problem, og det er å aktivere gjest brukerkontoen. Når jeg skal aktivere den skikkelig, via Datamaskinbehandling får jeg opp en feil melding. Jeg kommer så langt som: høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper, men der kommer jeg ikke lenger, for jeg for opp en melding; "Ingen tilgang til datamaskinen STASJONÆR. Feilen var: Biblioteket er ikke registrert." (STASJONÆR er bare navnet på pcen, vett det er teit men... :innocent: ) Noen som har peiling på hvordan jeg får biblioteket registrert? eller evt andre løsninger?

 

 

Evig takknemmelig for alle svar!

 

sweppes

8214521[/snapback]

 

 

Hmm, hørres ud så du har et fint stort problem.. Meine du at du ikkje klare å kobla te internette i d heila tatt, eller e d bare d at du ikkje kan kontrollera ein aen datamaskin me 'STASJONÆR"?

 

BTW, ka skjedde me "PIMP" navne vårt? :ph34r:

 

Lykke te mayne!

8214660[/snapback]

Endret av sweppes
Lenke til kommentar

Ja, jeg har ordnet det slik at jeg har full tilgang til denne pcen fra den andre pcen, så jeg kan laste filer opp til denne pcen.. men problemet er at jeg ikke kan gjøre det motsatte, altså laste filer opp til den andre pcen...

 

 

altså kan jeg overføre filer til denne pcen men ikke vekk til en annen pc... :hmm:

 

Så du mener at du skal sende filer fra en PC til en annen, det vil si upload ? Da må du jo ha full tilgang til mappen du skal legge filene i.

8214822[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...