Gå til innhold

ATi Radeon 9700Pro

JimTerjeRamse

Anbefalte innlegg

Heisann

Når jeg kjører Clone på skjermkortet mitt for å få bilde på tv min funker dette helt greit. Men det er ett problem. Når jeg kjører film, får jeg frem mediaplayeren på tv'n, men jeg får ikke bilde inni mediaplayeren. Med andre ord får jeg ikke sett film.

Noen som har løsning på dette. Prøvd mange forskjellige drivere, og det hjelper ikke noe

bidige ATI dritt!!!!!!

HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjøre som følgende få frem egenskaper for skjerm. gå inn på avansert velg der displays aktiviser det du vil være aktivt fex tv. lagre scheme med hotkey. gjøre det samme med skjermen... vips så kan du bytte mellom skjerm og tv ved ett par taste trykk

PS! må jo still slikt som oppløsning refreshrate og slikt

enkelt så selv bestemor kan gjøre det

Lenke til kommentar

Sliter også med tv utgangen. Jeg får opp bilde og alt det der, men skjønner ikke bære av innstillingene. Jeg er heller ikke interessert i å klone skjermene, men skal bare veksle mellom pc skjerm og tv når jeg skal se film.

Problemet er følgende: Når jeg går fra pc til tv blir desktoppen gigantisk på tv skjermen selv om jeg på forhånd har satt tv visningen til 800*600. Når jeg bruker musa og går til en kant/side ruller den bortover og viser andre deler av bildet. Om jeg da via tv’en setter oppløsningen til 800*600 som gjør at jeg kan se hele bilde på en gang, og så går tilbake til visning på pc’en har jeg også der fått 600*800 oppløsning i 60hz. Om jeg så går inn i ’avanserte’ innstillinger for skjerm har plutselig tv’en slått seg over til clone modus av en eller annen grunn. Jeg har prøvd de fleste (alle) skjerminnstillinger og reinstallert både de nyeste skjermkort driverne og control-panel-6-14-10-4000’ uten at det har hjulpet. Må også få nevne at dette primary skjerm greiene var utrolig rotete laga. ----> Jeg velger pc monitor som primary, og da står jo tv’en i clone modus. Jeg vil ikke c-l-o-n-e og har da kun en knapp forutenom clone knappen å velge for tv’en, det er primary. Hva skjer om jeg trykker denne, ingenting selvfølgelig. Jeg må jo trykke ’bruk’ først. Hva skjer da? Jo, den velger å sette det hele over til tv’en i 1920*1200 oppløsning og ikke 800*600 som jeg vil ha og har satt tv’en til. Om jeg ikke trykker bruk knappen etter å ha trykket på primary tv ’knappen’ og kun bruker ATI ikonet på skrivebordet ved å velge ’schemes’ og ’switch amongst desplays ’ så slår den seg over til tv med monitorens oppløsning, da 1920*1200 igjen!. Om jeg så velger 800*600 når den står på tv out og går over til pc monitor er det 800*600 oppløsning igjen på pc skjermen osv osv osv osv.

Hjelp!

Skulle egentlig ikke kjøpe dette kortet, men kunne allikevel ikke holde fingrene av fatet. Fikk det sinnsykt billig. Men nok om det.

Siden jeg kjører en oppløsning på 1920*1200 med min pc skjerm og dette kortet ikke støtter denne oppløsningen i mer en 75hz var jeg mer en skeptisk. Men etter å ha brukt det nå noen dager er jeg ikke i tvil. Kvaliteten på bilde ( i alle fall 2D kvaliteten ) er merkbart bedre i forhold til mitt gamle GeF. 3 ti 500 kort. Selv om kortet jeg hadde tidligere klarte en oppfriskningsfrekvens på 85hz i denne oppløsningen , kan ikke kvaliteten på bilde måles med dette 9700 Pro kortet. ATI er bedre på bildekvalitet en Nvidia, ingen tvil!. Kan nevne at jeg har en 24” Sony skjerm som virkelig krever ’sitt’. Skjermen klarer faktisk en oppløsning som ingen grafikkort kan levere i dag og er svært kresen. Merkelig nok var det mer moare med 9700 pro en det Nvidia baserte kortet, men det kan komme av oppfrisknings frekvensen som ikke er den samme, ikke vet jeg. Uansett så kan moare’en ’blures’ på min skjerm via skjerm menyen.

Når jeg installerte kortet gjorde jeg ikke større inntog i Win 2000 en å avinstallere detonator driverne samt via 4in1 (har et A7V 333 hk). Etter installasjon ble Via 4in1 installert først, etterfulgt av skjermkortdriverne, begge to var de nyeste driverne hentet fra nettet. Etter installasjon har jeg ikke hatt noe som helst problemer med verken 2D eller 3D relaterte grafikk. Alle spill fungerer helt perfekt, og 3D mark 2001 ligger på ca 13000. Alt er som sagt i sin skjønneste orden (har XP1900 cpu samt 528mb 333 ram). Unntatt dette tv greiene da.

Rune

Lenke til kommentar

Jeg fikk også problemer med dette (mediaplayer uten innhold), men det løste seg når jeg satte på "Theater Mode" som du finner under "Overlay" på avanserte egenskaper.

Theater Mode = Alltid fullskjerm på video-utgang ved videovisning. (fullskjerm frafaller hvis du minimerer mediaplayeren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...