_norse_ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Mulig dette er diskutert tidligere, men likevel: I know a lot of people were hoping that there was some sort of silver lining in the GameSpy/Falafelkid article we posted. The gang at Wii-Network shot an email out to Nintendo about the situation, and this is the response they received. I can confirm that the Friend Code system in the Wi-Fi Connection (WFC) service for Wii will be the same as it was for the Nintendo DS, meaning game-specific Friend Codes and a separate Friend Roster are used in each game where players can play with identified friends. As with Nintendo DS, the system was created to ensure the gaming environment is kept fun for everyone. We have heard from various others like you letting us know how they felt regarding Nintendo’s implementation of Friend Codes in the Wi-Fi Connection service for Wii. I want you to know that we appreciate your passion and concern. Let me assure you that your concerns have been heard and will be forwarded along. As always, keep an eye on our website (www.nintendo.com) for the latest developments in Wi-Fi gaming as they are made available. Nintendo of America Inc. R.M. Rickets Kilde: Go Nintendo hm, synes det er unødvendig å gjøre det på den måten, men virker som de er fast bestemt på det. Tror dere at dette vil hemme populariteten til denne online tjenesten? Endret 22. mars 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Synes det er trist å se et firma spille kortene så feil med tanke på hvor mye potensiale det ville ha vært i online-delen. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Virker noe sinnsykt tungvint! "Gamertags" er da SÅÅÅ mye lettere! Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det er en rar måte å gjøre det på ja, men nå er vel ikke online akuratt Nintendo's høyeste prioritet heller... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Bah, godt jeg ikke kjøpte Wii for å spille online, men kunne vært morsomt med en liten kamp i ny og ne mot venner. Hvorfor gjør de det så forbanna tungvint når det kan gjøres så mye lettere? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har alltid elsket Nintendos konsoller og spill, men dette med friend codes er håpløst. Takk for at jeg har Xbox 360 å spille online på. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ja jeg hadde foretrukket et system lignende Xbox Live med gamertags og unified online. Når det er sagt, så betyr det ikke at jeg ikke kan få glede utav Nintendo sine online spill. Quick Matches i f.eks Mario Kart DS og Metroid Prime Hunters var noen ekstrem hyggelige affærer, hvis de bruker disse to spillene som en noe som helst grunnlag for hvordan online spillingen blir, så er det ikke så hakkande ille. Nintendo er svært familie og barnevennlige, det er noe av grunnen til at de velger å gjøre det på denne måten, det finnes selvsagt bedre løsninger til å gjøre det slik, men det er nå en gang sånn at det er denne måten Nintendo har valgt å gjøre det på. Jeg kommer nok fremdeles til å kose meg med online spilling på Wii. Dette betyr på ingen måte for meg at online på Wii er dødsdømt, for det fungerer så absolut på DS. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 En parent controle kan jo brukes. Men en kanal hvor man har venneliste og serverliste, knyttet opp mot disk kanalen, hadde jo vært en ypperlig løsning. Da kunne man se hva vennene hadde av spill, eller velge helt totalt vilt fremmede å spille mot vis man ville det. Litt tungvint løsning synes jeg, men det er min mening. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ganske kjip løsning dette her, men man får bare finnes seg i det. For spilles skal det gjøres uansett. Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvordan mener Nintendo at online skal funke for spillene demmes? Må man kjenne de du spiller mot? Forklar, man trenger ikke å kjenne de man spiller mot på ds, der lager den en server som fire spiller på(metorid prime hunters), men man kan også spille mot sånne venner med frends kodes. Hva skjer? Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er ikke det bra da, for det virker veldig bra, hvertfall på Metroid på ds Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er ikke direkte dårlig, bare tungvint. Kunne ha vært hjort på en enklere måte slik som på Xbox Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det høres ikke tungvint ut, man søker etter folk å spille mot, eller spiller mot noen du har vennekoden til. Hva er vanskelig med det?????? Hvis WiFi til Wii blir som på DS blir det konge. Men xbox live er bedre, men WiFi koster ikke noe så hva kan man klage på? Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det høres ikke tungvint ut, man søker etter folk å spille mot, eller spiller mot noen du har vennekoden til. Hva er vanskelig med det?? Hvis WiFi til Wii blir som på DS blir det konge.Men xbox live er bedre, men WiFi koster ikke noe så hva kan man klage på? 8332480[/snapback] Du er vel klar at onlintjenesten ikke heter wifi? Wifi er en betegnelse på et type trådløs nettverk Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ikke tungvindt? Såvidt jeg forstår står det at for hvert spill må jeg taste inn en ny kode for HVER venn. GUD det høres møkk ut for å være ærlig Men men, så lenge spillene er morsomme å spille er det vel verdt det Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg sendte en stund tilbake mail til Nintendo anngående dette med friend codes til hvert spill, og dette fikk jeg til svar: Hello, We have heard from various others like you letting us know how they felt regarding Nintendo's implementation of Friend Codes in the Wi-Fi Connection service for Wii. I want you to know that we appreciate your passion and concern. Let me assure you that your concerns have been heard and will be forwarded along. As always, keep an eye on our website (www.nintendo.com) for the latest developments in Wi-Fi gaming as they are made available. Nintendo of America Inc.R.M. Rickets Det kan virke som om de ser problemet med friend codes, men ikke ønsker å gjøre noe med det i førstingen. Kanskje ser vi et forbedret system i form av en oppdatering etterhvert. Kanskje får vi ikke et bedre system før til neste generasjon. Hvem vet. Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ikke tungvindt? Såvidt jeg forstår står det at for hvert spill må jeg taste inn en ny kode for HVER venn. GUD det høres møkk ut for å være ærlig Men men, så lenge spillene er morsomme å spille er det vel verdt det 8332751[/snapback] De vennekodene trenger man jo bare hvis du vil spille med venner online. Det er det på ds. Og sånn sa de det ville være på wii(samme som på ds) Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ja? Om jeg vil spille online med venner? Det er tungvindt om man har ett par venner, som igjen har ett par spill som man vil spille med Poenget ditt var hva? Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ja? Om jeg vil spille online med venner? Det er tungvindt om man har ett par venner, som igjen har ett par spill som man vil spille med Poenget ditt var hva? 8335150[/snapback] Hvis man vil spille mot venner online er det tungvint, men hvis ikke så er det ikke tungvindt. Noen som vet om Metroid Prime 3 Corruption vil ha online og splittscreen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå