SalucoN Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hmm... Har gått Medier og Kommunikasjon i tre år, og fikk i går vitnemålet i posten. Jeg var klar over at det var 19 karakterer, altså alle karakterene i fra VG3, + mediakarakterer, engelsk og sammfunsfagkarakteren fra VG2 (avsluttende fag). Men i tillegg finner vi mediakarakterer, naturfag og matte i fra førsteåret der som resulterer i at det blir 25 karakterer totalt. Med dette øker snittet mitt fra 3,9 til 4,04. Skal virkelig karakterene fra førsteåret være med? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 67 på en eksamen i Storbritannia betyr ikke at 67% av svarene var riktige. Selv ikke i en matteeksamen (der man bare skriver svaret og ingen utregnign) eller multiple choice eksamen? Lenke til kommentar
Voli Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hmm... Har gått Medier og Kommunikasjon i tre år, og fikk i går vitnemålet i posten. Jeg var klar over at det var 19 karakterer, altså alle karakterene i fra VG3, + mediakarakterer, engelsk og sammfunsfagkarakteren fra VG2 (avsluttende fag). Men i tillegg finner vi mediakarakterer, naturfag og matte i fra førsteåret der som resulterer i at det blir 25 karakterer totalt. Med dette øker snittet mitt fra 3,9 til 4,04. Skal virkelig karakterene fra førsteåret være med? Alle avgangsfag fra hele vgs skal vel være med? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) 67 på en eksamen i Storbritannia betyr ikke at 67% av svarene var riktige. Selv ikke i en matteeksamen (der man bare skriver svaret og ingen utregnign) eller multiple choice eksamen? Det er nok "lettere" å få 100% på en matteeksamen, ja, men da skal du være et geni hvor du for eksampel kanskje har brukt en fremgangsmåte som ikke er undervist eller svarer på alt helt riktig. Multiple choice-eksamen har jeg aldri hatt, så kan ikke si noe om det. Det pleier å være forbeholdt facerollstudier uansett... Endret 24. juni 2014 av ahpadt Lenke til kommentar
SalucoN Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hmm... Har gått Medier og Kommunikasjon i tre år, og fikk i går vitnemålet i posten. Jeg var klar over at det var 19 karakterer, altså alle karakterene i fra VG3, + mediakarakterer, engelsk og sammfunsfagkarakteren fra VG2 (avsluttende fag). Men i tillegg finner vi mediakarakterer, naturfag og matte i fra førsteåret der som resulterer i at det blir 25 karakterer totalt. Med dette øker snittet mitt fra 3,9 til 4,04. Skal virkelig karakterene fra førsteåret være med? Alle avgangsfag fra hele vgs skal vel være med? Det jeg tenkte og. Men hadde matematikk 2P og naturfag i tredjeåret, så hvorfor er da naturfag og matematikk 1P karakteren fra førsteåret med? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Alle avgangsfag fra hele vgs skal vel være med? Det jeg tenkte og. Men hadde matematikk 2P og naturfag i tredjeåret, så hvorfor er da naturfag og matematikk 1P karakteren fra førsteåret med? 1P er et avsluttende fag. Det vil si at karakteren du får i faget kommer på vitnemålet. Det samme gjør 2P-karakteren. 1P og 2P er to forskjellige fag, og begge kommer derfor på vitnemålet. Du får bare en karakter i naturfag NAT1002 (Vg1 naturfag) så sant du ikke har vært oppe til muntlig-praktisk eksamen. Grunnen til at du har to karakterer i naturfag, er mest sannsynlig fordi du har tatt påbygg til generell studiekompetanse i Vg3. Da har du tatt faget naturfag (NAT1003), og siden det i teorien er et annet fag, får du en naturfagkarakter til. Fagkoder i naturfag. Edit: Linken. Endret 24. juni 2014 av Havardu Lenke til kommentar
SalucoN Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Matematikk karakteren gir mening, men ser fremdeles ikke helt poenget med to naturfagskarakterer, men skjønner tegninga. Takk. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Første bacheloren min, i Internasjonal markedsføring. GPA på 4,625 som akkurat vipper meg opp til et snitt på A hvis du kun tenker bokstaver. 12 A'er. 5 B'er. 2 C'er. Veldig fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå