fox Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 5 i snitt da jeg gikk ut, synd at mitt første år trekker snittet ned voldsomt. Men gjort er gjort Mitt siste år hadde jeg 6 i snitt. Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Fikk 4,4 i snitt (VG2) Jeg er veldig fornøyd, men det er ingenting sammenlignet med de fleste som har svart her. ... Jeg kommer aldri til å klare over 5 i snitt. Endret 22. juni 2009 av Luna91 Lenke til kommentar
Kamizage Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 endte opp med 3.8 i snitt på ungdomsskolen. Merkelig nok er jeg utrolig fornøyd med tanke på at jeg ikke er glad i å jobbe... Kunne sikkert klart rundt 5 i snitt hvis jeg hadde en skoleglad holdning^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) 4,7 i snitt på ungdomsskolen 5 i snitt på grunnkurs - vgs Fikk dog 6 på norsk terminprøve og muntlig terminprøve, men fikk fortsatt 5 i norsk, jaja. Endret 19. juni 2009 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Eg har aldri anstrengt meg veldig på skulen fordi eg alltid har vore betre enn dei fleste uansett med 4,5 i snitt, men eg skal kjempe for å også få eit par seksare på kortet på vgs. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Fikk 5.4(VG2 - media og kommunikasjon) i år. Gikk opp 1 karakter i fra i fjor(4.3). Kjenner det gir ganske god vilje til å jobbe videre, når jeg faktisk får vite at det jeg gjør er korrekt. Lenke til kommentar
barbieluxe Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg gikk yrkesfag på VG1 og VG2, og allmennfaglig påbygg siste året. Teller virkelig karakterene fra grunnkurs tegning, form og farge for om jeg kommer inn på medisin eller ei? Har ikke hørt noe om dette før typ noen uker siden. Forbannet! Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Faen så brae karakterer alle sammen får da Jeg har vel bare rundt 4.2 i snitt eller noe sånt, etter å ha fullført VG2. Til neste år blir det masse drittfag, altså puggefag, som religion, historie og norsk, som sikkert gjør at snittet mitt blir enda dårligere også.. Det jeg lurer på: Er jeg fucked? Senere i livet liksom, kommer jeg ikke til å klare å komme inn på noen skoler jeg har lyst på, og dermed blir nødt til å jobbe som butikkannsatt eller vaktmester eller noe for resten av livet? Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Faen så brae karakterer alle sammen får da Jeg har vel bare rundt 4.2 i snitt eller noe sånt, etter å ha fullført VG2. Til neste år blir det masse drittfag, altså puggefag, som religion, historie og norsk, som sikkert gjør at snittet mitt blir enda dårligere også.. Det jeg lurer på: Er jeg fucked? Senere i livet liksom, kommer jeg ikke til å klare å komme inn på noen skoler jeg har lyst på, og dermed blir nødt til å jobbe som butikkannsatt eller vaktmester eller noe for resten av livet? 4,2 er ikke dårlig. Det normale er å ha et snitt på rundt 3, mange sliter med å få over 4. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det verkar dårleg her fordi det generelt er smarte elevar som gidder å diskutere karakterar på nettet. Viss du har 4 i snitt er du betre enn dei fleste. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg kommer aldri til å klare over 5 i snitt. jeg klarte det aldri selv heller. var oppe å snuste såvidt på det et par ganger,men det stanset der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det verkar dårleg her fordi det generelt er smarte elevar som gidder å diskutere karakterar på nettet. Viss du har 4 i snitt er du betre enn dei fleste. Definer smarte. Uansett, fikk det endelige resultet her om dagen. Fikk 2,88 i snitt. Strøk i to fag. Eller er det sånn at hvis jeg stod på eksamen i et fag jeg strøk i så står jeg i faget? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Gikk ut av ungdomsskolen med 5,8 i snitt. Kun femmere og seksere, ingen lavere. Vitnemålet mitt fra vgs ble nå på ca 5,2. Irriterer meg over at der er en firer, når resten er bare femmere og seksere. Men sett i forhold til at jeg aldri har gjort andre lekser enn de som må leveres inn, og har slitt med depresjoner, angst, sykdom, mobbing og veldig mye forskjellig alle disse årene, så er jeg vel egentlig fornøyd. Er i alle fall overlykkelig over å være ferdig! Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hva er fordelen med å ha 5,2 i snitt kontra 4,2 egentlig? Kommer man ikke inn på det man vil med 4,2? I såfall.. så ER jo 4,2 "dårlig" Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Hva er fordelen med å ha 5,2 i snitt kontra 4,2 egentlig? Kommer man ikke inn på det man vil med 4,2? I såfall.. så ER jo 4,2 "dårlig" 4.2 duger ikke til NTNU, medisinstudier (i Norge) og mye annet. Skal du komme inn på noe av dette må du over 5, og helst litt til, i tillegg til realfagspoeng etc. Når det er sagt, så er ikke 4.2 dårlig. Tar man utagangspunktet i at karaktersnittet er normalfordelt, vil gjennomsnittet være 3 - noe som nok stemmer gansek bra med realiteten. Du kommer inn på mange studier bare du består videregående, men du kan ikke velge fra øverste hylle. Endret 22. juni 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ferdig med VG1 i morgen og har et snitt rundt 4,2. Jeg ble trukket ned i muntlig eksamen hvor jeg fikk min eneste 3. Litt surt, spesielt når jeg kom opp i mitt verste fag Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Medisin er uinteressant. NTNU, hva er egentlig det igjen? Jeg aner nemlig ikke hva jeg skal bli, men trives hvertfall med fag som sosiologi (selv om jeg gikk ned fra 5 i jul til 4 på standpunkt ) og engelsk (5 i standpunkt og eksamen). Men håper jo at hva enn ejg tilslutt bestemmer meg for, at jeg har en sjangs på å komme inn på diverse linjer etter videregående... Lenke til kommentar
decophly Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Snittet har jo noe med hva du vil jobbe som. Vil du bli vaskedame, så gjør det ikke noe om du har 5.2 eller 4.2 i snitt. Men hvis du etter vidergående ikke enda har bestemt deg helt hva du vil bli, så er det bedre med høyerer snitt - for du da kan komme inn på de skolene du faktisk vil(hvis du er heldig). Men husk; fag kan tas om igjen. Med litt arbeid etter vgs så kan du komme inn på mange skoler selv om du går ut med under 4! (Synd det er nye regler som gjør at du ikke kommer i den første puljen med søkere fra vgs) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå