Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen

Anbefalte innlegg

Nei, staalezh, det har ofte jeg og lurt på.

Undret meg ofte om mine klassekammerater hadde ligget med læreren for å få karakteren, men tatt lærererens alder i betraktning, tror jeg det bare er kunstnerlige ferdigheter det er snakk om... ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At man har gode karakterer betyr jo ikke at man mangler sosial intelligens på samme måte som at dårlige karakterer ikke betyr at du har sosial intelligens. Typisk folk som får dårlige karakterer å si sånt.

Nettopp! Det stinker misunnelse av Abnegations innlegg. Lenge leve janteloven! Hurra! Skamme seg heller! :thumbdown: Og hvis så skulle være at det var vitenskapelig dokumentert at karaktersnitt og sosial intelligens er to omvendt proporsjonale størrelser slik at det ene minker når det andre øker, så skulle alle de som har skrevet innlegg preget av misunnelse ha kjempegode karaktersnitt(noe som tydeligvis ikke kan være tilfelle, siden de ikke unner andre gode resultater), i og med at det ikke akkurat oser av sosial intelligens når man rakker ned på dem som gjør det bra på skolen. Jeg kaller det ikke sosial intelligens når du praktiserer janteloven på et forum som dette. Ingen vil vel så tydelig vise at de er misunnelige? Håper ingen her gjør det i virkeligheten, for det virker bare dumt. Med andre ord er det dårlig sosial intelligens fordi man ikke unner andre vel, og da kan man ikke regne med å bli likt av folk!

Hvordan klarer dere 6 i norsk egentlig? .. Aldri forstått meg på det der jeg..

Du må være påpasselig med å velge riktig sjanger! På ungdomsskolen fikk jeg som oftest 4+, da fordi jeg valgte noveller, som var helt feil sjanger for meg. På videregående skriver man vel nesten ikke noveller, men artikler og andre sakprosatekster, for eksempel analyser. Dermed gikk jeg opp et par karakterer. Finn den sjangeren du vet du fikser, og velg en oppgave du kan finne motivasjonen til å jobbe med. Husk også å se på kommentarer på elevstiler og fang opp det læreren liker med stiler. Lykke til! ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Nettopp! Det stinker misunnelse av Abnegations innlegg. Lenge leve janteloven! Hurra! Skamme seg heller! :thumbdown: Og hvis så skulle være at det var vitenskapelig dokumentert at karaktersnitt og sosial intelligens er to omvendt proporsjonale størrelser slik at det ene minker når det andre øker, så skulle alle de som har skrevet innlegg preget av misunnelse ha kjempegode karaktersnitt(noe som tydeligvis ikke kan være tilfelle, siden de ikke unner andre gode resultater), i og med at det ikke akkurat oser av sosial intelligens når man rakker ned på dem som gjør det bra på skolen. Jeg kaller det ikke sosial intelligens når du praktiserer janteloven på et forum som dette. Ingen vil vel så tydelig vise at de er misunnelige? Håper ingen her gjør det i virkeligheten, for det virker bare dumt. Med andre ord er det dårlig sosial intelligens fordi man ikke unner andre vel, og da kan man ikke regne med å bli likt av folk!
Wikipedia om EQ ;)
Lenke til kommentar

Mhhhh hadde 3,3 når eg gikk ut av ungdomskolen og gikk ut allmenn med 4,8 uten tilleggs poeng, med fordypning så har eg 5,2 eller noe sånt... mehhh tror eg skal begynne på nytt på en annen linje.. noe nyttig i hvertfall, allmenn fag suger noe heilt jævlig. De trykker hjernen din ned i en forbanna monorail på en sporet linje som leder til ingenting, hater allmenn hadde eg vært lærer så hadde i hvertfall eg lært de til og ha det gøyt når de studere og ikke bøtte de ned i dritt ikkje glem og dritte i alle de ekstra ordinære dritt prøvene som kommer plutselig..

Alle som har tenkt seg på Allmenn fag eller noe sånt... Gå heller yrkets rettet linjer du tjener så mye bedre på det.. Ta til og med Tegn form og farge det er mye gøyere det..

Angrer på at eg ikkje gikk på tegning i steden for....

Lenke til kommentar
Mhhhh hadde 3,3 når eg gikk ut av ungdomskolen og gikk ut allmenn med 4,8 uten tilleggs poeng, med fordypning så har eg 5,2 eller noe sånt... mehhh tror eg skal begynne på nytt på en annen linje.. noe nyttig i hvertfall, allmenn fag suger noe heilt jævlig. De trykker hjernen din ned i en forbanna monorail på en sporet linje som leder til ingenting, hater allmenn hadde eg vært lærer så hadde i hvertfall eg lært de til og ha det gøyt når de studere og ikke bøtte de ned i dritt ikkje glem og dritte i alle de ekstra ordinære dritt prøvene som kommer plutselig..

Alle som har tenkt seg på Allmenn fag eller noe sånt... Gå heller yrkets rettet linjer du tjener så mye bedre på det.. Ta til og med Tegn form og farge det er mye gøyere det..

5.2 i snitt er jo forsåvidt bra, du vet vel at du har mange muligheter? Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på alle mulighetene jeg har før jeg hadde trukket en drastisk konklusjon. Hvis du liker å tegne kan jo du vurdere arkitektlinja eller noe lignende? Men det kreer jo S- eller R matte (MX eller MZ).

Lenke til kommentar

Ehm, tjener mye bedre på å gå yrkesrettet? Jeg har ikke sjekka lønnsstatistikk og greier, men jeg vil tro at f.eks. en sivilingeniør vil tjene en smule mer enn f.eks. en murer. Du tjener fortere penger -- ja, men mer penger? .. Neppe.

Man kan ikke vente at lærere på videregående skal lage klappeleker for at man skal ha det mer morsomt i timene. Er ikke noe problem å ha det gøy i timen, men du må gjøre litt ut av ting selv. F.eks. snakke med folk, lage kvalm på MSN, spille spill på nettet, whatever. Så lenge du får med deg det du skal, er det jo opp til deg selv hvor gøy du vil ha det.

Lenke til kommentar
Nettopp! Det stinker misunnelse av Abnegations innlegg. Lenge leve janteloven! Hurra! Skamme seg heller! :thumbdown:

Ikke at jeg kan få bevist det på noen måte, men jeg ligger over 5 i snitt, og runder godt over 60 poeng med alle realfags- og fordypningspoeng.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar
Nettopp! Det stinker misunnelse av Abnegations innlegg. Lenge leve janteloven! Hurra! Skamme seg heller! :thumbdown:

Ikke at jeg kan få bevist det på noen måte, men jeg ligger over 5 i snitt, og runder godt over 60 poeng med alle realfags- og fordypningspoeng.

Nå sparker du deg selv bak. Du hevder jo at jeg antagelig har lav sosial intelligens fordi jeg har gode karakterer, men du viser selv til dine egne karakterer som er over gjennomsnittet. Ergo må du "også" mangle sosial intelligens, da, og mine antagelser var altså korrekte. For du viser deg som sagt ikke sosialt intelligent når du rakker ned på folk med gode karakterer. Jeg bare svarer i samme gata med samme stil. Jeg beundrer faktisk folk med gode karakterer og kjenner mange som er veldig hyggelige, "til tross for" svært gode karakterer. Mange av dem er meget harmoniske og dannede, og det liker vi! :)

Lenke til kommentar
Nekter å tro at det stemmer..
Du kan f.eks se på når den er skrevet/publisert. Og så kan vi snakkes etterpå.

Edit: Er det vanskelig å ta en artig spøk, eller må man være gutt for å skjønne sånt?

Forøvrig er det mye koseligere med jordnære og verdslige folk, enn dannede perfeksjonister. :)

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Edit: Er det vanskelig å ta en artig spøk, eller må man være gutt for å skjønne sånt?

Forøvrig er det mye koseligere med jordnære og verdslige folk, enn dannede perfeksjonister. :)

Ja, jeg så den var publisert juli 08, altså rimelig fersk. Skjønte at det måtte være tull, da det er lite sannsynlig at slikt ville være vitenskapelig dokumentert. Jeg har sett mange formler i min opplæringstid, men formelen i den artikkelen tok kaka. :D

Det finnes mange som kan inneha alle de egenskapene du trakk frem over.

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Så lenge jeg får meg en god studieplass er jeg fornøyd. Så på en måte er karakterer fra videregående noe av det viktigste som finnes, men bortsett fra det kan jeg godt tørke meg i rompa med vitnemålet mitt.

Klarer liksom aldri å se for meg at en arbeidsgiver feller meg på en firer i nynorsk som jeg fikk når jeg var 18 år gammel.

I det virkelige livet kommer ting som erfaring, referanser og adferd mye bedre til gode enn noe papir som beviser rå egenskaper i meget grunnleggende kunnskap under ungdomstida.

Karaktersnitt er et statusjag når man er ung, synes jeg. Men som sagt... studieplass! Bleh.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar

Ja, jeg så den var publisert juli 08, altså rimelig fersk. Skjønte at det måtte være tull, da det er lite sannsynlig at slikt ville være vitenskapelig dokumentert. Jeg har sett mange formler i min opplæringstid, men formelen i den artikkelen tok kaka. :D

Det finnes mange som kan inneha alle de egenskapene du trakk frem over.

Sjekk siden den er skrevet på du ;) Værre kilde enn wikipedia jo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...