Gjest Medlem-148998 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Endte opp på 5,266 =/ Men skal klage på eksamen, siden jeg fikk 5. Føler at jeg fortjener 6. Det var norsk eksamen, og karaktersettingen på den var jo helt fucka. Altså, jeg var den eneste i klassen min som fikk 5'er, og de aller fleste fikk 3 ! Og det her er de som har hatt 5 på tentamen f.eks. Men lærerne våre sa at vi bare burde klage alle sammen, så håper på en 6'er Litt kjipt å falle ned hvis du klager, utrolig morsomt iallefall. Haha. Haha, tviler jeg VELDIG sterkt på at jeg gjør. Har aldri hatt noe annet enn 6 i norsk, og har 6'er både i nynorsk og bokmål på vitnemålet. Og den eksamenen var jeg også veldig fornøyd med, så tviler veldig på at jeg går ned. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Endte opp på 5,266 =/ Men skal klage på eksamen, siden jeg fikk 5. Føler at jeg fortjener 6. Det var norsk eksamen, og karaktersettingen på den var jo helt fucka. Altså, jeg var den eneste i klassen min som fikk 5'er, og de aller fleste fikk 3 ! Og det her er de som har hatt 5 på tentamen f.eks. Men lærerne våre sa at vi bare burde klage alle sammen, så håper på en 6'er Litt kjipt å falle ned hvis du klager, utrolig morsomt iallefall. Haha. Haha, tviler jeg VELDIG sterkt på at jeg gjør. Har aldri hatt noe annet enn 6 i norsk, og har 6'er både i nynorsk og bokmål på vitnemålet. Og den eksamenen var jeg også veldig fornøyd med, så tviler veldig på at jeg går ned. Da er det jo bare å klage, da.. Bare greit å ha i bakhodet at man KAN gå ned, selv om man for eks. bare har fått 6 på stiler før eksamen. Sensor kan være en helt annen enn faglærer. Ønsker deg lykke til med klagingen! Endret 20. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Takk takk Kommer garantert inn på førstevalget mitt uansett nå, men hadde vært gøy å få den 6'ern på skriftlig eksamen og ! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville aldri i verden ha klaget på på eksamenskarakter 5 med mindre det er poengvurdering, for eksempel matematikk (sensor kan ha ignorert en oppgave med galt svar, selv om du har kommet langt i framgangsmåten). I slike tilfeller kan klage være smart, men vær absolutt forsiktig og tenk nøye gjennom konsekvensene. Husk at klagevurderingen blir gjennomgått mye mer detaljert, og dette trenger ikke å ha positivt utfall! Sensur nummer 2 er dessuten 100 % endelig. Selv er jeg mer enn fornøyd med norsken, - fikk karakter 5 både på bokmål og nynorsk. 3MX-eksamenen gikk også som forventet; dessverre 5 (presterte å rote meg bort for mye). Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville aldri i verden ha klaget på på eksamenskarakter 5 med mindre det er poengvurdering, for eksempel matematikk (sensor kan ha ignorert en oppgave med galt svar, selv om du har kommet langt i framgangsmåten). I slike tilfeller kan klage være smart, men vær absolutt forsiktig og tenk nøye gjennom konsekvensene. Husk at klagevurderingen blir gjennomgått mye mer detaljert, og dette trenger ikke å ha positivt utfall! Sensur nummer 2 er dessuten 100 % endelig. Selv er jeg mer enn fornøyd med norsken, - fikk karakter 5 både på bokmål og nynorsk. 3MX-eksamenen gikk også som forventet; dessverre 5 (presterte å rote meg bort for mye). Her Har Fredrik Hilldrum og jeg samme syn på klagingen din. Jeg har tidligere advart deg. Men husk at om du nå får 4 etter klagingen, så blir det den karakteren som står. Hvilken oppgave skrev du på hovedmålseksamen, Fredrik? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvilken oppgave skrev du på hovedmålseksamen, Fredrik? Tolkningsoppgave (ikke den med sammenligning av diktene), - mer husker jeg ikke i farten Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvilken oppgave skrev du på hovedmålseksamen, Fredrik? Tolkningsoppgave (ikke den med sammenligning av diktene), - mer husker jeg ikke i farten Å ja, sikkert den novellen. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) jaja får slenge inn VKII karakterene mine jeg da, jeg kan ikke si jeg har giddi å gjort veldig mye, noe jeg egentlig ikke så noe behov for heller... Norsk Hovedmål skriftlig: 2 | Eksamen: 2 Norsk Sidemål skriftlig: 2 | Eksamen: 4 (Kom som et sjokk ) Norsk Muntlig: 2 Nyere Historie: 3 Religion og Etikk: 3 | Eksamen: 3 Kroppsøving: 5 (Klagde og fikk 5 ) 3 Engelsk A skriftlig: 4 | Eksamen: 4 3 Engelsk A muntlig: 4 Systemutvikling (2A): 4 Er det slik at gymkarakter er avsluttende vært år? Resten av karakterene hvis jeg husker de: Tysk C-språk: 3 Tekniske fag: 5 Bildebehandling: 5 Matte 2MX: 2 Naturfag: 5 | Eksamen: 5 Økonomi: 4 Bedriftsøkonomi: 4 Er en del karakterer jeg er usikker på om er avsluttende vært år eller ikke. Men det kommer vel på vitnemålet Endret 24. juni 2008 av Drunk_Panda Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 jaja får slenge inn VKII karakterene mine jeg da, jeg kan ikke si jeg har giddi å gjort veldig mye, noe jeg egentlig ikke så noe behov for heller... Det sier alle.. Er det slik at gymkarakter er avsluttende vært år? Nei, bare gymkarakteren i VK2 står på vitnemålet og regnes med i snittet. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 men sånn seriøst jeg har ikke gjort en dritt, på ungdomskolen gikk det jo greit å suse igjennom uten å gjøre så mye, på videregående har det jo gått deretter... Har ikke gjort lekser whatsoever, følger med så best som mulig i timen, men det er vel det. Kanskje lese til noen prøver Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 men sånn seriøst jeg har ikke gjort en dritt, på ungdomskolen gikk det jo greit å suse igjennom uten å gjøre så mye, på videregående har det jo gått deretter... Har ikke gjort lekser whatsoever, følger med så best som mulig i timen, men det er vel det. Kanskje lese til noen prøver Neida. Virker nesten som det er blitt en trend å "skryte" av at man ikke har gjort en dritt, bare surfet igjennom. Men du hadde jo veldig gode karakterer til ikke å ha gjort en dritt, da! Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 vel når jeg tenker tilbake, så er det noen der jeg gjerne kunne forbedret, muntlig norsk og tysk c språk er jeg sikker på at jeg kunne klart bedre. Det som jeg sliter utrolig med er å skrive stiler. det blir bare tull Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Det sier alle.. Over halvparten av klassen ga faen, så lenge de besto. Grunnen var at de ikke på stående fot visste hva de skulle videre, så det var ikke vits i å få et bra snitt. Likevel hadde de fleste en drøm om enten å komme inn på datalinjer, psykologi, politihøgskolen og andre studier hvor man må ha litt mer enn 2-3 i snitt for å komme inn. Dessuten unnskyldte alle seg med at "det er bare å ta opp fagene som privatist senere". Hah, spar meg. Lenke til kommentar
AIDSface Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) 1.5 xDhaha er heldivis ikke karakterene som teller mest Wow, hvordan fikk du til det? stryk i alt untatt gym og PTF xD heldigvis slapp jeg å gå om igjen Endret 21. juni 2008 av boms__ Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Du har brukt 3 år på skole og ikke fått noen kompetanse. Hadde vært like greit å bare gått rett i jobb ... Endret 10. desember 2010 av Imaginary Lenke til kommentar
dragoman Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 nettopp fordi jeg ikke visst hva jeg ville har jeg jobbet hardt for å ha flest mulig muligheter når jeg slutter på skolen. tre år på almmen gav dette reslutatet: Naturfag(gk): 5 Økonomi og IT(gk): 6 Engelsk(gk): 5 Fransk(gk): 5 tysk(vkI): 5 / eksamen: 4 Bedriftsøkonomi(vkI): 6 Biologi(vkI): 6 Fysikk(vkI): 5 matte(vkI): 4 Kjemi(vkI): 6 samfunskunskap(vkI): 6 Samfunslære(vkI): 6 sosialkunnskap(vkI tok som privatist er vkII fag): 5 nyere historie(vkII): 5 norsk, nynorsk: 5 / eksamen 5 norsk muntlig: 5 religion(vkII): 6 / eksamen 6 kroppsøving: 5 tror det var alle fagene Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Svært bra Du hadde fått en del flere realfagspoeng ved å ha noen av realfagene over to år, men du var kanskje lei av dem? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) 4,73. Tiende klasse. Ikke helt fornøyd, men jeg kommer inn der jeg vil. Veldig inspirerende å se karakterene og snittene til personer som Fredrik Hildrum og dragoman! Endret 21. juni 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå