Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen

Anbefalte innlegg

Oi! Allerede i morgen? Når får dere vitnemålet deres? Står karakteren på SkoleArena eller noe sånt, da, eller?

Ja, det var nå det de sa i hvert fall. Skolen er ferdig for alle avgangselevene på min skole. Får vitnemålet i posten mest sannsynlig mandag eller tirsdag. Vi fikk en "testutskrift av vitnemål" i dag. Karakterene står ikke SkoleArena.

Hmm..dere er heldige i så fall, som slipper å måtte vente helt til neste tirsdag for å få vite karakteren. Gleder du deg til å få vite den, da? :)

Gruer meg litt :p Frykter jeg hadde veldig mange skriveleifer på nynorsken. Men jeg er fornøyd med snittet på resten så de to karakterene kan ikke trekke så mye ned.

Endret av mamama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oi! Allerede i morgen? Når får dere vitnemålet deres? Står karakteren på SkoleArena eller noe sånt, da, eller?

Ja, det var nå det de sa i hvert fall. Skolen er ferdig for alle avgangselevene på min skole. Får vitnemålet i posten mest sannsynlig mandag eller tirsdag. Vi fikk en "testutskrift av vitnemål" i dag. Karakterene står ikke SkoleArena.

Hmm..dere er heldige i så fall, som slipper å måtte vente helt til neste tirsdag for å få vite karakteren. Gleder du deg til å få vite den, da? :)

Gruer meg litt :p Frykter jeg hadde veldig mange skriveleifer på nynorsken. Men jeg er fornøyd med snittet på resten så de to karakterene kan ikke trekke så mye ned.

Nei, ikke sant, eksamenskarakterene teller ikke SÅ MYE som folk skal ha det til. Man tar jo i år snittet av eksamen og standpunkt, og da blir det ikke så stor innvirkning på snittet. Men søker du neste år, blir eksamen en egen karakter.

Synes likevel det var litt rart, siden vi har hele tiden fått vite at vi får eksamenskarakteren med vitnemålet neste tirsdag(24/6). Trodde alle VK2-elever fikk vite sensuren samtidig. Hmm, litt godtroende, da, kanskje..

Lenke til kommentar

Nei, ikke sant, eksamenskarakterene teller ikke SÅ MYE som folk skal ha det til. Man tar jo i år snittet av eksamen og standpunkt, og da blir det ikke så stor innvirkning på snittet. Men søker du neste år, blir eksamen en egen karakter.

Synes likevel det var litt rart, siden vi har hele tiden fått vite at vi får eksamenskarakteren med vitnemålet neste tirsdag(24/6). Trodde alle VK2-elever fikk vite sensuren samtidig. Hmm, litt godtroende, da, kanskje..

Er det sånn på ungdomskolen også?

Har 4,067 med alle karakterene.

4,0 uten eksamen

4,5 bare eksamen

Vil det da si at jeg har 4,067 eller 4,25?

Lenke til kommentar

Eksamenskarakterene telles som egen karakter på vitnemålet i 10. i år når man skal søke i inntak i år også da..?

Lenke til kommentar
Ja, det er forskjell på lærerne, men alle lærere BØR(ikke at de gjør det for det) ta hensyn til innsatsen. Du som fikk 6 på alle testene, men 5 i standpunkt var svært uheldig, dersom du ærlig kan innrømme at du har vist innsats i timen og gjort som læreren sier, samt husket gymtøy.

Presiserer at jeg ikke fikk 6 på utholdenhetstesten. Men som en motvirkning til dette ble jeg best på trinnet på visse spensttester - hvor jeg hadde plassert meg på topp 5 i landet om jeg hadde konkurrert. Vist innsats har jeg også, er kjent for å være den som ikke har stemme igjen etter gymtimen, får med hele laget og så videre - i tillegg har jeg vist genuin interresse for faget, noe få andre i klassa har gjort. Gikk glipp av 3 gymtimer, men deltok i alle der jeg var på skolen. Jaja, slutt å syt, begynn å yt. Gleder meg til å jobbe hardt neste år, er 6'er i religion, nyere historie, fysikk, historie & filosofi og matte mulig? (Dette er ikke skryteinnlegg, men mest for å sette press på meg selv). De fleste har hjernen til det, men enkelte må jobbe mer enn andre - og her skal det jobbes!

Lenke til kommentar
Ja, det er forskjell på lærerne, men alle lærere BØR(ikke at de gjør det for det) ta hensyn til innsatsen. Du som fikk 6 på alle testene, men 5 i standpunkt var svært uheldig, dersom du ærlig kan innrømme at du har vist innsats i timen og gjort som læreren sier, samt husket gymtøy.

Presiserer at jeg ikke fikk 6 på utholdenhetstesten. Men som en motvirkning til dette ble jeg best på trinnet på visse spensttester - hvor jeg hadde plassert meg på topp 5 i landet om jeg hadde konkurrert. Vist innsats har jeg også, er kjent for å være den som ikke har stemme igjen etter gymtimen, får med hele laget og så videre - i tillegg har jeg vist genuin interresse for faget, noe få andre i klassa har gjort. Gikk glipp av 3 gymtimer, men deltok i alle der jeg var på skolen. Jaja, slutt å syt, begynn å yt. Gleder meg til å jobbe hardt neste år, er 6'er i religion, nyere historie, fysikk, historie & filosofi og matte mulig? (Dette er ikke skryteinnlegg, men mest for å sette press på meg selv). De fleste har hjernen til det, men enkelte må jobbe mer enn andre - og her skal det jobbes!

Klart det er mulig! :thumbup: Men fysikken (og matten) får du langt ifra "gratis". Der må det jobbes veldig hardt, med mindre du har egen innebygd hjerne for realfag. :p

Lenke til kommentar
Standpunkt, 10. klasse:

Norsk skriftlig: 6

Norsk muntlig: 6

Norsk sidemål: 6

Engelsk skriftlig: 6

Engelsk muntlig: 6

Kunst & Håndverk: 6

Natur & Miljø: 5

KRL: 5

Samfunnsfag: 5

Mat & Helse: 5

Matte: 4

Kroppsøving: 4

Musikk: 4

Eksamen skriftlig: 6 (engelsk)

Eksamen muntlig: 5 (samfunnsfag)

Snitt: ~5.27

Fornøyd? Absolutt!

God grunn? Absolutt! Kjempebra karakterer! ;) Men en ting: er "mat og helse" det samme som "heimkunnskap"? Dere lager mat og har teori om næringsmidler og rengjøring og slikt, eller?

Lenke til kommentar

Hadde 4,0 i snitt på Ungdomskolen.

Hadde 4,5 ca i snitt på VK 2 Allmenn

Tror ikke noen har noen gang gjort så lite lekser som meg uten at det gikk skeis for dem. Burde fått diplom for det. Har omtrent aldri gjort en lekse, har kun gjort innleveringer osv. Klarte alltid å ordne det på en eller annen måte hvis man måtte vise leksene osv.

Følte aldri jeg hadde noe behov for å gjøre lekser. Det var kjekkere å spille fotball, trene og andre kjekke ting da jeg kom hjem fra skolen.

Kunne sikkert fått 5 i snitt på ungdomskolen, man hva er liksom vitsen? Bedre å nyte livet og heller få 4 i snitt.

Lenke til kommentar
Hadde 4,0 i snitt på Ungdomskolen.

Hadde 4,5 ca i snitt på VK 2 Allmenn

Tror ikke noen har noen gang gjort så lite lekser som meg uten at det gikk skeis for dem. Burde fått diplom for det. Har omtrent aldri gjort en lekse, har kun gjort innleveringer osv. Klarte alltid å ordne det på en eller annen måte hvis man måtte vise leksene osv.

Følte aldri jeg hadde noe behov for å gjøre lekser. Det var kjekkere å spille fotball, trene og andre kjekke ting da jeg kom hjem fra skolen.

Kunne sikkert fått 5 i snitt på ungdomskolen, man hva er liksom vitsen? Bedre å nyte livet og heller få 4 i snitt.

Rar holdning da det er mange der ute som hadde gjort mye for ditt snitt og som må arbeide dag og natt for å få en ok gjennomsnittskarakter. Når man først har anlegg for det så er det synd å kaste bort en potensiell 5'er synes no jeg, men skjønner godt hva du sier. Jeg er slik selv jeg, men innimellom så må man bare ;)

Lenke til kommentar

Standpunkt, 10. klasse:

Norsk skriftlig: 5

Norsk muntlig: 5

Norsk sidemål: 5

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 5

Kunst & Håndverk: 5

Natur & Miljø: 6

KRL: 6

Samfunnsfag: 6

Mat & Helse: 5

Matte: 4

Kroppsøving: 6

Musikk: 5

---------

Godt fornøyd. Får eksamenskarakter på fredag.

Lenke til kommentar

ferdig meg vg1 studiespes.

fekk 5.3 til jul men gjekk ned til 5.2 no til sommaren :)

Kan ikkje sei eg er misfornøgd med det, men det var jo selfølgelig litt surt å miste 6aren i samfunnsafag.. men men, det er jo berre eg sjølv som kan klandrast for det

I alle avgansfaga i år (engelsk, T-matte, geografi, samfunnsfag, naturfag) fekk eg 5.5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...