Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Gjest Medlem-148998
Jeg tok en titt på skolen din og det ser ut som det er en god skole. Den tilbyr mange fag og har undervist i 12 år. F.eks. dette er en skole som du burde holde deg unna. http://www.vardafjell.vgs.no/ Det ser ihvertfall sånn ut.

 

Hehe, ja det ser absolutt ut som en bra skole. Gleder meg til å begynne der, også søker jeg vel IB til andreåret. Takk for svar ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekket karakterene mine nå:

Fysikk - 6

Historie - 5

Matematikk R1 - 5

Matematikk X - 5

Kjemi - 5

Norsk skriftlig - 4

Norsk Muntlig - 5

Kroppsøving - 5

Norsk sidemål - 4

Tysk - 3

Orden/Adfærd - G/G

 

4,7 i snitt <3

 

 

Grats! Du vet hvem jeg er :p

 

VG2 Stud.spes

Historie: 6

Medie: 6

Fransk: 4

Matte S1: 5

Kjemi: 5

Biologi: 5

Kroppsøving: 5

Norsk Muntlig: 5

Norsk Bokmål: 4

Norsk Nynorsk : 4

 

Snitt: 4,9

Snitt av gjeldende standpunktskarakterer : 5,16

Storfornøyd :)

Lenke til kommentar
Jeg tok en titt på skolen din og det ser ut som det er en god skole. Den tilbyr mange fag og har undervist i 12 år. F.eks. dette er en skole som du burde holde deg unna. http://www.vardafjell.vgs.no/ Det ser ihvertfall sånn ut.

Bedømmer du skoler utifra nettsidene deres? :dontgetit:

Ja, det gjør jeg, og det er det man må gjøre hvis man ikke bestemmer seg for å besøke alle IB-skolene.

 

Det er veldig lett å se at de er dårlige fordi

1. De tilbyr få fag

2. De spør om unødvendig informasjon som hva var ditt c-språk. Dette er ikke allmenn

3. De tilbyr ikke c-språk eller tvinger deg til å ta c-språk.

4. De ble startet opp i 2003 og er selvfølgelig ikke veldig erfarne

5. De klarte å ta feil på hva som er inntakskravet på Cambridge

6. De krever at du skal ta norsk som morsmål.

 

Jeg ville ihvertfall styre unna en slik skole, fordi du kan lett ende opp med å bli dårlig forberedt til eksamnene.

Lenke til kommentar
Jeg tok en titt på skolen din og det ser ut som det er en god skole. Den tilbyr mange fag og har undervist i 12 år. F.eks. dette er en skole som du burde holde deg unna. http://www.vardafjell.vgs.no/ Det ser ihvertfall sånn ut.

Har du noen gang gått på skolen eller faktisk besøkt den, eller har du bare sett på hjemmesiden? Jeg skal innrømme at den faktisk ikke ser så bra ut utseendemessig, men det er faktisk en fin skole med mange bra lærere (kjenner flere av dem). Har besøkt den flere ganger i sammenheng med at jeg skal inn på den etter sommeren. Hvordan kan du si at man bør holde seg unna skolen når du ikke har overhodet peiling på den eller har gått på den selv?

 

Edit: Beklager OT.

Endret av Alfen92
Lenke til kommentar
Jeg tok en titt på skolen din og det ser ut som det er en god skole. Den tilbyr mange fag og har undervist i 12 år. F.eks. dette er en skole som du burde holde deg unna. http://www.vardafjell.vgs.no/ Det ser ihvertfall sånn ut.

Har du noen gang gått på skolen eller faktisk besøkt den, eller har du bare sett på hjemmesiden? Jeg skal innrømme at den faktisk ikke ser så bra ut utseendemessig, men det er faktisk en fin skole med mange bra lærere (kjenner flere av dem). Har besøkt den flere ganger i sammenheng med at jeg skal inn på den etter sommeren. Hvordan kan du si at man bør holde seg unna skolen når du ikke har overhodet peiling på den eller har gått på den selv?

 

Edit: Beklager OT.

Jeg snakker ikke om allmenn på den skolen, jeg snakker om IB. Grunnene har jeg allerede listet og hvis du velger å ikke lese begrunnelsen er det heller ikke rart at du ikke forstår. Nå er det faktisk sånn at du ikke kan vite om en skole er god eller ikke uten å ha gjort IB systemet. Du vil ikke forstå det gjennom åpen dag. Du kan selvfølgelig ikke bruke bare hjemmesidene deres, men det er absolutt en god start. Når de ikke kan basisinformasjon, hva er det da som får deg til å tro at de kan IB-systemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Siden nesten alle andre her lyver litt, kan vel også jeg lyve litt. Jeg fikk 6 i snitt da jeg gikk ut av 10'ende. Det ble for lett for meg rett of slett! :new_woot:

Jeg tror det er de færreste her som faktisk lyver, eller kanskje vi ligger i en helt annen liga enn deg? :p

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg tok en titt på skolen din og det ser ut som det er en god skole. Den tilbyr mange fag og har undervist i 12 år. F.eks. dette er en skole som du burde holde deg unna. http://www.vardafjell.vgs.no/ Det ser ihvertfall sånn ut.

 

Ja, for all del, hold dere unna IB på denne skolen (eller skolen generelt.)

Halvparten som gikk ut i fjor strøk, de som gikk ut i 07, og mange som går der slutter etter hvert pga tull etc.

Hadde tenkt å søke linjen selv når jeg bodde i byen, men flyttet til et sted der det ikke var IB, så var nok like greit :)

Men IB er nok bra om man går på den rette skolen!

Lenke til kommentar
Jeg tok en titt på skolen din og det ser ut som det er en god skole. Den tilbyr mange fag og har undervist i 12 år. F.eks. dette er en skole som du burde holde deg unna. http://www.vardafjell.vgs.no/ Det ser ihvertfall sånn ut.

Har du noen gang gått på skolen eller faktisk besøkt den, eller har du bare sett på hjemmesiden? Jeg skal innrømme at den faktisk ikke ser så bra ut utseendemessig, men det er faktisk en fin skole med mange bra lærere (kjenner flere av dem). Har besøkt den flere ganger i sammenheng med at jeg skal inn på den etter sommeren. Hvordan kan du si at man bør holde seg unna skolen når du ikke har overhodet peiling på den eller har gått på den selv?

 

Edit: Beklager OT.

 

Jeg tror kanskje du burde høre med noen som går der! Det sto et stykke i avisen om det kullet som gikk ut i 07, der halvparten strøk, sier litt om kvaliteten, eller hva?

Mange av vennene mine valgte IB, og det er bare en av dem som fremdeles går der, sier litt for mye om IB - linjen på Vardafjell. Nå takker jeg nærmest Gud for at jeg dessverre måtte flytte etter 1.klasse, og til en annen by, for ellers hadde jeg begynt der selv :S

Kan sikkert være masse kjekke lærere der, men det hjelper lite når de ikke kjenner IB - systemet godt nok, og ikke gjør elevene godt nok forberedt til IB - eksamener der sensorene er ganske strenge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...