P1ndy Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Dere er alle heldige! Skole Engler alle sammen! Heldige? Her er det bare knallhard jobbing som gjelder skal jeg si deg. Den støttes. Det handler mye om disiplin. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tja. Kommer vel litt an på hvilken linje du går på, hvilke lærere du har og hvordan pensum ser ut. For min del har jeg egentlig sittet på auto- pilot gjennom hele første året på almenn. Det som gjelder er å levere det du skal, møte på skolen og lese godt på prøver. Egentlig er det ikke så veldig hardt som mange skal ha det til, slik har i allefall ikke jeg opplevd det. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei, så klart, poenget mitt er bare at hvis du jobber jevnt i et fag, så får du ikke 3. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei, så klart, poenget mitt er bare at hvis du jobber jevnt i et fag, så får du ikke 3. Å joda. Jeg jobbet mye med Engelsk i åttende klasse fordi jeg forsto at jeg ikke hadde lært omtrent noe på barneskolen. Jeg fikk faktisk mellom 2 og 3 i starten av åttende. Jeg gikk fort opp til 4 og nå får jeg toppkarakter. Jeg vil si at hvis man jobber jevnt og trutt vil karaktere gå opp. Kanskje ikke med en gang, men over tid vil de det. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nei, så klart, poenget mitt er bare at hvis du jobber jevnt i et fag, så får du ikke 3. Å joda. Jeg jobbet mye med Engelsk i åttende klasse fordi jeg forsto at jeg ikke hadde lært omtrent noe på barneskolen. Jeg fikk faktisk mellom 2 og 3 i starten av åttende. Jeg gikk fort opp til 4 og nå får jeg toppkarakter. Jeg vil si at hvis man jobber jevnt og trutt vil karaktere gå opp. Kanskje ikke med en gang, men over tid vil de det. I manges tilfeller vil det nok det, ja. Men så er det jo også en god andel som har anlegg for engelsk og dermed ikke trenger å jobbe så mye med det. Og selvfølgelig en del som ikke kan engelsk fra før, og ikke gidder å jobbe med det i det hele tatt.. Lenke til kommentar
espen1234567 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) 5,2..Greit nok.. Endret 10. juli 2008 av espen1234567 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 3,4 her. Pent utseende= Gode karakterer Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 For min del er det heller Stygt utseende = gode karakterer Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det finnes jo enkelt sagt 4 typer elever: - De som ikke er flinke og samtidig ikke bryr seg. - De som ikke er flinke, men strever og arbeider for å bli bedre. - De som er flinke, men som ikke gidder å utvikle seg videre. - De som er flinke og i tillegg jobber for å komme enda lengre. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hva med de som gjør det passe bra og jobber passe bra? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Legger meg under de som gjør det greit nok, og bryr seg minst mulig om å gjøre det noe bedre Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 3,4 her. Pent utseende= Gode karakterer Nå kan det diskuteres hvor vidt 3,4 er et bra snitt. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg gikk ut 10. klasse med 4.5. VG1 Elektro gikk jeg ut med 5.3 VG2 Automasjon kommer jeg til å gå ut med 5.0 Gidder du å bry deg, og jobber litt kommer ofte karakterene fortere enn du aner! Problemet til mange kan ofte være 2 ting: Motivasjon og Interesse. Jeg har fremdeles begge, derfor klarer jeg meg fint. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er langt ifra fornøyd med snittet mitt på 3,4, men da har jeg heller aldri gjort noe for å få bedre Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 3,4 her. Pent utseende= Gode karakterer Nå kan det diskuteres hvor vidt 3,4 er et bra snitt. Vedkommende sa jo ikke i sin post at 3,4 var et bra snitt. Men erfaringen til denne personen er at pene mennesker har lettere for å få gode karakterer. Jeg vet ikke om jeg kan si meg helt enig. Kjenner kjempemange mindre pene som er skikkelig skoleflinke, så det er ikke utseendet det kommer an på. Det er holdningen. Og i tillegg vil kanskje noen lærere gå etter trynefaktoren. De elevene som er fotomodeller ifølge læreren, har kanskje litt lettere for å få god karakter, særlig i gym, kanskje? Andre lærere sympatiserer kanskje med en elev som er litt mindre pen enn de andre elevene og derfor gir eleven en slags kompensasjon ved hjelp av gode karakterer. Men så kan det jo diskuteres hva som er en pen/mindre pen elev... Lenke til kommentar
Fjortis Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 4.7 Til Jul, går i 9. Første halvår i 8. hadde jeg 4,1 så jeg har forbedret meg.. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Liggi på ca 4.75 hele 8-10 klasse Edit: Bryr meg ganske lite egentlig, men det viktigste er femmern i gym Endret 11. juni 2008 av Havard_92 Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg fikk 5.7 i snitt nå, går i 10.klasse. Eller gikk. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Legger meg til i gruppen til de som kan, men ikke vil; 3.54 i snitt + evt poeng. Linja jeg skal inn har hatt "åpen" som karakterkrav i flere år nå, tror det går bra. VKII forresten. Lenke til kommentar
Eggeplommen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hvilket snitt har du på skolen, og hvor fornøyd er du med det?Har selv 4.8, og er egentlig ganske fornøyd. Jeg har 5 i snitt på standpunktkarakterene og er kjempefornøyd (Går i tiende klasse) Jeg fikk 5.7 i snitt nå, går i 10.klasse. Eller gikk. Du er flink!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå