Skittles Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Åhh alle her får så bra i snitt!! Til jul fikk jeg 4,6 og er utrolig misfornøyd!! Fikk ikke en eneste 6'er, men den jenta som nesten ikke er aktiv i timen og snakker utroooooooooooooooolig lavt, fikk 4 6'ere!! Og 4,8 i snitt, noe jeg fikk i 8.klasse til sommeren! ÅÅ jeg SKAL Ha 5 i snitt til sommeren ass! Skjønner ikke hvorfor jeg alltid får 5'er og ikke 6'er?? så utrooolig irriterende!! i tillegg fikk jeg 4 i heimkunnskap selvom jeg gjør nesten alt arbeidet på gruppa og jobber mye hardere enn resten, men de fikk også 4!! jeg er så irritert! Jeg høres kanskje skikkelig sytende ut, men det er så utrolig irriterende!! jeg får nesten aldri 6'er! åhhhhhhhhhhhhh..!!!!!! Noen tips til hva jeg kan gjøre? Har begynt å jobbe ganske hardt nå da, og rekker opp hånda på hvert eneste spørsmål i klassen, og det er helt sant går i 9.klasse btw.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg fikk min første 6er for en stund siden, i elektro. Men faget skulle slås sammen med et annet på karakterkortet, nemlig tekniske tjenester. Jeg endte opp med en 3er i tekniske tjenester, og det telte visst litt mer, så jeg endte opp med en 4er tilslutt. Det var litt surt. Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Til jul fikk jeg 4,45..(10.klasse) Helt ok;P Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fikk ikke en eneste 6'er, men den jenta som nesten ikke er aktiv i timen og snakker utroooooooooooooooolig lavt, fikk 4 6'ere!! Du mener med andre ord at personer som snakker lavt ikke fortjener å få seksere i skriftlige fag? Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg kan nesten stille meg enig med Skittles, jeg er drit lei av å være en av de mest initiativstakne og aktive i timen mens de som aldri er aktive får bedre karakterer. Selvsagt teller prøver en del, og jeg blir alltid snytt for en 6'r pga slurvefeil, men muntlig aktivitet i timen er forferdlig oppskrytt. Ingen av lærerne jeg har vært borti har brukt det som noe form for grunnlag. Personlig hadde jeg 4.65 i snitt fra VG1 ST. Fikk 3'r i gym siden hele året var basert på ballspill. Jeg slår for så vidt alle i klassen i styrke og mange i kondisjon, men ballspill har jeg ingenting til overs for. Fikk også bare én 6'r, da i Engelsk, noe jeg er skuffet over. Forhåpentligvis kommer jeg nærmere en 5'r i snitt dette halvåret. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Har vel noen i klassen min, som tja får litt mer enn de skulle. Uansett, om jeg tar feil eller ei, så er det etter min mening de som strever mest får mest. Viss det skulle ha seg til at de har fått så mye gratis, så får de sannsynligvis igjen for det senere i livet. Personlig ligger jeg på 4.5 i snitt, og målet til sommeren er å få bedre en det. Går VG1 Studiespesialisering. Tidligere elever i klassen min på ungdomskolen, som lå mellom 5/6 i matte går nå praktisk matte, fordi de syntes teoretisk er for vanskelig. Hvorfor vet jeg ikke? Men har en god idé Lenke til kommentar
Skittles Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Fikk ikke en eneste 6'er, men den jenta som nesten ikke er aktiv i timen og snakker utroooooooooooooooolig lavt, fikk 4 6'ere!! Du mener med andre ord at personer som snakker lavt ikke fortjener å få seksere i skriftlige fag? Kan si deg at jeg så på karakterkortet hennes, og det var i muntlige fag.. Hun fikk 4'ere på norsk, norsk muntlig, engelsk, engelsk muntlig også fikk hun 6'er i musikk fordi hun spiller i korps.. Enig med H-e-ll-o at muntlig aktivitet er oppskrytt! Jeg blir så utrolig irritert! Folk blir faktisk irritert på grunn av meg siden jeg rekker opp hånda hele tida, men likevel får jeg bare 5'ere! De ser egentlig bare på presentasjonene vi har gjort så hvis jeg får en 5'er på presentasjon får jeg 5'er på kortet! Umulig å få en 6'er hvis man har fått 5'er i presentasjonen! Men det som er litt bra er at det er en jente som ikke sier en eneste ting i klassen og har alltid fått 4'er i norsk muntlig, men til jul fikk 3! haha da reagerte hun ja.. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Fikk ikke en eneste 6'er, men den jenta som nesten ikke er aktiv i timen og snakker utroooooooooooooooolig lavt, fikk 4 6'ere!! Du mener med andre ord at personer som snakker lavt ikke fortjener å få seksere i skriftlige fag? For min del syns jeg det og prate høyt nok til at folk hører deg skal være en selvfølge. Det er ikke bare stoffet som blir sagt som er viktig, men også hvordan du presenterer det, og det vet jo alle. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Den beste løsningen er å plassere de bakerst i klasserommet Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Jeg fikk 3,9 på grunn av noen stygge vikarer som hatet meg ... Det er helt sant, de ga BARE meg annmerkninger! Og på et gruppearbeidprosjekt, så samarbeidet jeg og de 3 andre på gruppen min med de individuelle oppgavene. Vi hadde nøyaktige samme svar! De fikk en 4+ hver og jeg fikk 2. Samme med de egenproduserte oppgavene i matte. Jeg og en kompis jobbet ilag, og vi gjorde oppgaven på et ark. Så kopierte vi arket. Han fikk 5- og jeg fikk 3+. NOE MUFFENS? Pluss at en gang satt jeg og jobbet for en gangs skyld. Så bråkte sidekammeratene mine noe så inni helvete. Vikarene brydde seg ikke. Men når jeg ble med å bråke så smalt det og bare jeg fikk kjeft og måtte flytte fremst i klasserommet. Okei, det var ikke bare vikarene sin skyld at jeg fikk dårlig snitt, men hvis de hadde vært rettferdig hadde jeg hvertfall fått 4,2 elns... Endret 17. februar 2008 av The Jester Race Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Fikk selv 5 i snitt til jul. Læreren min legger mye vekt på muntlig. Dersom man ikke rekker opp i det hele tatt får man minus, og flere har gått ned en hel karakter på grunn av at de aldri er aktive. De som er aktive får derimot pluss og kan gå opp på det. Liker at muntlig betyr mye. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Samme med de egenproduserte oppgavene i matte.Jeg og en kompis jobbet ilag, og vi gjorde oppgaven på et ark. Så kopierte vi arket. Han fikk 5- og jeg fikk 3+. NOE MUFFENS? Jeg håper virkelig du har sagt det til foreldrene samt. rektoren på skolen? Lenke til kommentar
Victima! Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 fikk 3.7 etter jul. skal komme meg opp på 4 før jeg slutter i grunnskolen. Men kommer inn på TIP (Teknikk og Industriell produksjon) uansett. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 fikk 3.7 etter jul. skal komme meg opp på 4 før jeg slutter i grunnskolen.Men kommer inn på TIP (Teknikk og Industriell produksjon) uansett. Alle som vil kan vel komme inn der? Snittet på TIP er vel på 2,3 hvor jeg bor. Sier litt... Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg fant ut at jeg skulle drite i skolen helt til siste året på videregående. Det høres jo helt tilbakestående ut, ikke sant? Gikk fra 3.8 til 5.0 i snitt på et år, og kom inn som én av to IKT-lærlinger i sjøforsvaret i år, og får glimrende utdanning her og jobbtilbud videre. Lenke til kommentar
Victima! Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 @ Pizzatrance: Joda, men bra å safe litt uansett. Snittet kommer jo helt ann på hvor mange som søker og. Høyere snitt du har, jo større sjangs er det for at du kommer med. @ In3ption gratulerer da Lenke til kommentar
Skittles Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Fikk selv 5 i snitt til jul. Læreren min legger mye vekt på muntlig. Dersom man ikke rekker opp i det hele tatt får man minus, og flere har gått ned en hel karakter på grunn av at de aldri er aktive. De som er aktive får derimot pluss og kan gå opp på det. Liker at muntlig betyr mye. Heldig du som har så kule lærere.. Her sier de at muntlig aktivitet tells mye på karakteren, men jeg står hele tida fast på 5'eren!! Jeg går jo aldri opp! Bare hvis man ikke er muntlig aktiv så går man ned.. ÅÅÅÅÅÅ dritt lærere Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Samme med de egenproduserte oppgavene i matte.Jeg og en kompis jobbet ilag, og vi gjorde oppgaven på et ark. Så kopierte vi arket. Han fikk 5- og jeg fikk 3+. NOE MUFFENS? Jeg håper virkelig du har sagt det til foreldrene samt. rektoren på skolen? Jeg har sagt ifra og vi skal ta det opp med vikarene. Jeg har mest å lyst å plaffe hodet av de fæle vikarene... Lenke til kommentar
Gressfot Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ved siste karakteroppgjør (høst-termin i 10'ende) hadde jeg et snitt på 5.45, noe jeg er faen så fornøyd med! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Fikk ikke en eneste 6'er, men den jenta som nesten ikke er aktiv i timen og snakker utroooooooooooooooolig lavt, fikk 4 6'ere!! Du mener med andre ord at personer som snakker lavt ikke fortjener å få seksere i skriftlige fag? Kan si deg at jeg så på karakterkortet hennes, og det var i muntlige fag.. Hun fikk 4'ere på norsk, norsk muntlig, engelsk, engelsk muntlig også fikk hun 6'er i musikk fordi hun spiller i korps.. Enig med H-e-ll-o at muntlig aktivitet er oppskrytt! Jeg blir så utrolig irritert! Folk blir faktisk irritert på grunn av meg siden jeg rekker opp hånda hele tida, men likevel får jeg bare 5'ere! De ser egentlig bare på presentasjonene vi har gjort så hvis jeg får en 5'er på presentasjon får jeg 5'er på kortet! Umulig å få en 6'er hvis man har fått 5'er i presentasjonen! Men det som er litt bra er at det er en jente som ikke sier en eneste ting i klassen og har alltid fått 4'er i norsk muntlig, men til jul fikk 3! haha da reagerte hun ja.. I almenn skal hver gang du rekker opp hånden og svarer skal læreren sette en evaluering. Det betyr ikke at den skal være skriftlig, men hvis du bare sier vrøvl vil muntlig aktivitet trekke deg ned og hvis du sier mye bra vil det trekke deg opp. Det burde trekke deg opp hvis du er inteligent og forstår at du ikke skal svare på spørsmål du ikke klarer å svare på. Hvis du ikke er muntlig aktiv vil du få karakterene du fikk f.eks. gjennom skriftlige prøver og muntlige fremføringer. Faktisk, du trenger ikke å være muntlig aktiv i muntlige fag om du får seksere på fremføringene. Karakteren hun får er sikkert fullt fortjent og kanskje for lav. Jeg blir irritert når elever rekker opp hånden hele tiden og bare sier vrøvl og det er synd at de fleste lærere ikke har kjennskap til hvordan systemet virklig fungerer. Hadde jeg vært lærer ville jeg ha trukket alle som bare sa masse vrøvl ned, og jeg vet fra da jeg gikk på almenn at det var mange elever som bare sa masse vrøvl. Endret 19. februar 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå