Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk 4,85 nå til jul, illsinte foreldre og skuffet elev :( Satser på å få bedre enn 5,3 til sommeren!

Da hadde jeg blitt mektig sur på foreldrene mine hvis de hadde klaga. Hva hadde de i snitt på skolen?

Jeg liker det på en at de blir sure, det psyker meg litt opp slik at jeg arbeider hardere for bedre karakterer. Begge foreldrene mine var veldig gode på skolen, så de vil nok at jeg skal gjøre det minst like bra.

Men litt kjedelig å få kjeft for å gjøre så godt jeg kan :(

Jeg skjønner. Det kommer jo an på hvilke mål man setter seg. Men 4,85 er absolutt ikke verst. Men foreldrene dine vil deg bare det beste. Jeg kjenner igjen situasjonen din litt, men da gjaldt det fravær. Hadde vel bare litt over 10 enkelttimer fravær og fikk et kraftig reprimade av foreldrene mine når jeg viste dem vitnemålet.

Lenke til kommentar

må vell ligge rundt 4 med alle ekstra poeng.

For å være helt ærlig, så var allmenn det å velge AF ikke noe sjakktrekk, var ikke ET ENESTE fag som var spennende. Ingen var vanskelige, men de var rett og slett hysterisk kjedlige.

gikk ut med 5,5 fra Ungdomskolen, så havna jeg ned på en fin 2,6 elns på GK, gikk VK1 IKT som straks gikk bedre, men så gikk jeg allmenne påbygning, som jeg må si, hvar hysterisk kjedlig. 10 timer norsk I uka var ikke festlig, spesielt med tanke på at lærern våres alltid ga ALLE en karakter mindre "fordi det er normalt at sensor er strenge på eksamen, og at du ligger ca. en karakter mindre der", slik at vi skulle bli "vant med å ligge en karakter under" (WTF?)

ellers var det ikke mye artig...sosialfag, historie, etc. veldig lett pensum og materiale, men er bare så slitsomt kjedelig å drive på med.

skulle ha valgt Elektro fra starten av.

Lærere varierer som alt annet...noen er bra, noen er dårlige.

Lenke til kommentar
Enere ER stryk

du må nok begynne å lese noe lekser Sweetshit hvis du ikke vil ende opp som trygdesnylter, men det skal ikke mye lesinga til for å få 2`ere så det klarer du nok fint

good luck

(vet ikke om det er sarkasme du har kasta inn i posten din)

Pussig nok kjenner jeg en drøss med folk som har max 9 år grunnskole, som tjener bedre enn folk med 8 år på Universitet.

Merkelig hvordan slikt funker, eh?

Kjenner forsåvidt også folk som gikk ut med over 5 i snitt fra VGS, som i dag er "trygdesnyltere".

Lenke til kommentar
Enere ER stryk

du må nok begynne å lese noe lekser Sweetshit hvis du ikke vil ende opp som trygdesnylter, men det skal ikke mye lesinga til for å få 2`ere så det klarer du nok fint

good luck

Pussig nok kjenner jeg en drøss med folk som har max 9 år grunnskole, som tjener bedre enn folk med 8 år på Universitet.

Kjenner forsåvidt også folk som gikk ut med over 5 i snitt fra VGS, som i dag er "trygdesnyltere".

Jeg har sett litt statestikker om akkuratt det der. I USA er arbeidsledigheten blandt de som ikke fullførte High School over 5 ganger mer enn som tok doktorgraden. Lønnen er også betydlig høyere i gjennomsnitt.

Hvis du har dårlige karakterer må du enten ha flaks eller ha en underbetalt drittjobb.

Lenke til kommentar
Enere ER stryk

good luck

Jeg har sett litt statestikker om akkuratt det der. I USA er arbeidsledigheten blandt de som ikke fullførte High School over 5 ganger mer enn som tok doktorgraden. Lønnen er også betydlig høyere i gjennomsnitt.

Hvis du har dårlige karakterer må du enten ha flaks eller ha en underbetalt drittjobb.

Hvordan er statistikken i Norge da?

Lenke til kommentar
Fikk 4,85 nå til jul, illsinte foreldre og skuffet elev :( Satser på å få bedre enn 5,3 til sommeren!

Du burde fortelle foreldrene dine at i forhold til landsgjennomsnittet er karakteren din faktisk ganske høy. Og at 5.3 krever utrolig mye av deg som elev, og at du har lærere som faktisk gir seksere. Og at karakteren ved første termin er nedjustert i forhold til hva du egentlig skal ha, for å oppnå en psykolgisk effekt.

Er det slik at det er litt nedjustert? Jeg hadde 4sterk i de allerfleste fag.. Men har en Norsklærer (også kunst og håndtverk) som gidde meg 3 i norsk skriftlig og 3 i kunst å håndtverk. De andre lærerne jeg hadde i kunst og håndtverk gidde meg 5 for en kniv og 6 på et forkle... Synes det er litt i overkant >.< 4.16 i snitt.. Håper på å komme inn på allmen? Lurer på om sjansene er store for at jeg ikke kommer inn hehe... (redd her)

Men i allefall kan jeg trøste meg at jeg er mer opplyst i samfunnet en det de fleste på skolen vår er.. De vet ikke hva krigen i afganistan handeler om!!! hehe... Æsjh... Får et skitliv jeg da (ikke jeg som er negativ) :p

Lenke til kommentar

Stoler på deg.. :p Men man vet vel aldri.. Dersom jeg igjen ikke kommer inn så har jeg andre muligheter... Søker jo på Medier og Kommunikasjon, Idrettsfag på 2 og 3.. (Begge krever mye høyere karakterer enn allmenn) Og da hvis jeg først ikke kommer inn på Allmenn lurer jeg på om de setter meg på en av disse.. hehe.. Jeg gjør jo en grei innsats på skolen... Men vi har hatt snekkere og håndtverkere i huset nå helt siden begynnelsen av sommerferien i fjord.. De er ganske så irriterende.. De slår med hammere og hakker i betonggulvet i kjelleren med sånn hakke... Blir aldri motivert til skolen når du bare blir forstyrret. Men noe som er trøstende er at jeg ikke har fått mindre enn 4+ i år.. Er vel en positiv utvikling! :D

Jaja.. Sorry.. Litt for mye om meg selv.. Over til dere!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...