Gå til innhold

Forkurs til ingeniør


Apeloff

Anbefalte innlegg

jeg tenkte på om jeg skulle prøve meg på forkurs til ingeniør neste år. jeg går påbygging nå. så jeg trenger vel "bare" matten å fysikken. problemet er at på skolen jeg går nå hadde man ingen mulighet til å velge noen annen matte en 1mx. altså, er noe bekymret for hvordan veien fra 1mx til 3mx går. noen som vet?? er det mulighet for å klare det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det er yrkesfags elever som klarer matten på forkurs, alt det krever er vel strengt tatt bare litt insats.

 

Hvis du allerede har fag som norsk, engelsk, sammfunsfag (eller var det nyerehistorie) og kjemi så er det jo kun matte og fysikk du trenger å ta på forkurset. Og da har du god tid til å jobbe på egenhånd.

 

Hvordan forskjellen fra 1mx til 3mx er vet jeg desverre ikke noe om.

Lenke til kommentar
jeg tenkte på om jeg skulle prøve meg på forkurs til ingeniør neste år. jeg går påbygging nå. så jeg trenger vel "bare" matten å fysikken. problemet er at på skolen jeg går nå hadde man ingen mulighet til å velge noen annen matte en 1mx. altså, er noe bekymret for hvordan veien fra 1mx til 3mx går. noen som vet?? er det mulighet for å klare det?

8214035[/snapback]

Veien fra 10. klasse til 1MX er ikke stor, steget fra 1MX til 2MX er klart større og mer heavy. En del faller fra der ! Så er d ett lite sprang til 3MX igjen.

Sett under ett er spranget fra 1MX til 3MX stort.

Lenke til kommentar

Jeg har gått forkurs til Ingeniør på HIVE over et halvt år. Du får halve uka med matte (2MX og 3MX i en salig blanding), og 2FY resten av uka. Det er et studie på ca 4 dager i uka. Extremt viktig at du jobber godt helt fra begynnelsen og gjør alt til tiden. Var rimelig hektisk i perioder, og jeg klarte ikke å bestå. Ganske høy strykprosent. Det var rundt 60% som strøyk ett eller begge faga på mitt kurs. De fleste var over 30 som tar opp utdanning igjen. De som besto kurset der jeg tok det hadde garanti på å komme inn på ingeniør året etter.

Lenke til kommentar
Jeg har gått forkurs til Ingeniør på HIVE over et halvt år. Du får halve uka med matte (2MX og 3MX i en salig blanding), og 2FY resten av uka. Det er et studie på ca 4 dager i uka. Extremt viktig at du jobber godt helt fra begynnelsen og gjør alt til tiden. Var rimelig hektisk i perioder, og jeg klarte ikke å bestå. Ganske høy strykprosent. Det var rundt 60% som strøyk ett eller begge faga på mitt kurs. De fleste var over 30 som tar opp utdanning igjen. De som besto kurset der jeg tok det hadde garanti på å komme inn på ingeniør året etter.

8215093[/snapback]

ja har skjønt at det ikke er bare bare.. hvilken matte hadde du før du begynte på forkurset``?

Lenke til kommentar
Ja når til og med lavpanner fra yrkesfag klarer det så må vel alle klare det.

For en innstilling  :no:

8215225[/snapback]

 

Det kom litt feil ut, det jeg mente er at yrkesfag elever har mye lettere matte enn almennfag elver har.

 

Og bare for å ha det sagt, jeg går yrkesfag selv. ;)

Lenke til kommentar

Jeg gikk selv yrkesfag til å begynne med, men fant ut at jeg ikke vil jobbe som pc-reparatør hele livet. Til tross for at jeg hadde 3 i matte fra ungdomsskolen, og 3 i matte fra yrkesfag, søkte jeg meg inn på forkurs for ingeniørutdanning. Tok meg sammen, og fikk 5 i snitt. Og jeg hadde 7 fag! Deretter gikk jeg 3-årig dataing og jobber i dag i konsulentbransjen.

 

Du skal bare ha to fag, så da er det ingen unnskyldning om du ikke klarer det.

 

 

 

 

 

jeg tenkte på om jeg skulle prøve meg på forkurs til ingeniør neste år. jeg går påbygging nå. så jeg trenger vel "bare" matten å fysikken. problemet er at på skolen jeg går nå hadde man ingen mulighet til å velge noen annen matte en 1mx. altså, er noe bekymret for hvordan veien fra 1mx til 3mx går. noen som vet?? er det mulighet for å klare det?

8214035[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...