Gå til innhold

Vurderer gainward 8800gts 320mb eller gs versjon

Anbefalte innlegg

Ser i prisguiden at gainward har to 8800gts 320mb kort med forskjellig pris..

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-320M til 2496,- og

Gainward GeForce 8800GTS GS 320MB

til 2998

Er det verdt å bruke 500 ekstra for ein fabrikkoverklokket versjon?

Kortet skal klokkes uansett...

Skal brukes sammen med følgende oppsett:

Asus a8n32-sli

amd64 x2 3800+ som snurrer på 2700mhz

2x512 mb Corsair xms3500cl2

435w strømforsyning fra hiper...

Takk for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er det, ganske enkelt. Men du bør nok skaffe deg 1 gig mer med ram først. Fordi de fleste spill trenger 2 gig ram for max grafikk nå. Hvis ikke så hjelper uanset 3d kort ikke noe serlig.

Jeg hadde jo foreslått XFX sin XXX utgave av samme kort. Men siden du lurer på om det er vert 500kr mellom orginal og klokket Gainward. Så tror jeg ikke forskjellen mellom Gainward og XFX er vert det for deg.

Det er en vesentlig forskjell, men anbefaler deg å skaffe mer ram først. Håper det hjalp. :)

Endret av Hiero
Lenke til kommentar
Ja det er det, ganske enkelt. Men du bør nok skaffe deg 1 gig mer med ram først. Fordi de fleste spill trenger 2 gig ram for max grafikk nå. Hvis ikke så hjelper uanset 3d kort ikke noe serlig.

Jeg hadde jo foreslått XFX sin XXX utgave av samme kort. Men siden du lurer på om det er vert 500kr mellom orginal og klokket Gainward. Så tror jeg ikke forskjellen mellom Gainward og XFX er vert det for deg.

Det er en vesentlig forskjell, men anbefaler deg å skaffe mer ram først. Håper det hjalp. :)

8214616[/snapback]

I følge tester gjort på forumet her, så skal 1gb minne og 2gb minne ha lite å si på selve fps. Men seff så vil loade tider bli vesentlig kortet ned..

Går for det som ikke er overklokket fra fabrikk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...