Krankemot Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har nylig kjøpt et Asus p5b hovedkort og en c2d e6400 intel prossessor. Får å få dette til å virke må jeg flashe biosen. jeg ahr funnet riktig fil og lastet den ned og forsøkt å boote med den, men når jeg prøver å boote den får jeg bare bekjeden "no boot signature found". Jeg lastet ned den nyeste biosen, den ender på *.rom Hilsen Snorre Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 http://support.asus.com/technicaldocuments...SLanguage=en-us Prøvd det som står på denne siden? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Er ikke sikker på om jeg følger deg? For later models, please refer to the user's manual included in your PC package or from our download web page. The section "Managing and updating your BIOS" will show which bios flash utility is required and how to update the bios step by step. Caution! All BIOS posted at ASUS Website is for products sold and packaged by ASUS. BIOS for products sold and packaged in other vendors systems should be downloaded from web sites indicated on their product information / support guide. Updating the BIOS only if you have problems and you are sure that the new BIOS revision will solve your problems. Careless updating may result to more problems with the motherboard! Jeg har ikke noe OS... Endret 22. mars 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
thehook2 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har nylig kjøpt et Asus p5b hovedkort og en c2d e6400 intel prossessor. Får å få dette til å virke må jeg flashe biosen. jeg ahr funnet riktig fil og lastet den ned og forsøkt å boote med den, men når jeg prøver å boote den får jeg bare bekjeden "no boot signature found". Jeg lastet ned den nyeste biosen, den ender på *.rom Hilsen Snorre 8213834[/snapback] Hei Jeg har også ASUS hovedkort og flashet biosen i det siste ved bruk av USB pinne. Vet ikke om du har sett det, men må skrive om navnet på rom filen. Jeg har hovekortet P5W DH Deluxe, derfor måtte filen som jeg skulle bruke (med nye bios) hete "P5WDH.rom". Deretter er det bare å sette USB disken i en port som er direkte på hovedkortet (bak) for så å trykke "Alt + F2" i oppstarten. Deretter er det bare å vente. Det fungerte iallefall på meg... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Jeg har nylig kjøpt et Asus p5b hovedkort og en c2d e6400 intel prossessor. Får å få dette til å virke må jeg flashe biosen. jeg ahr funnet riktig fil og lastet den ned og forsøkt å boote med den, men når jeg prøver å boote den får jeg bare bekjeden "no boot signature found". Jeg lastet ned den nyeste biosen, den ender på *.rom Hilsen Snorre 8213834[/snapback] Hei Jeg har også ASUS hovedkort og flashet biosen i det siste ved bruk av USB pinne. Vet ikke om du har sett det, men må skrive om navnet på rom filen. Jeg har hovekortet P5W DH Deluxe, derfor måtte filen som jeg skulle bruke (med nye bios) hete "P5WDH.rom". Deretter er det bare å sette USB disken i en port som er direkte på hovedkortet (bak) for så å trykke "Alt + F2" i oppstarten. Deretter er det bare å vente. Det fungerte iallefall på meg... 8214406[/snapback] Hei, takk for svar, jeg skal forsøke dette Kommer med tilbakemelding snart. Endret 22. mars 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hmm, det fungerte ikke å kalle filen "P5B.rom" . Feilmeldingen som kommer er "no boot signature was found in the file" Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Beklager bump, men jeg har en splitter ny pc, som jeg har veldig lyst til å bruke Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Uten OS blir det vel i DOS Bios'en må flashes, det er vel et program som må inn på "floppy'en" sammen med Bios fila for og flashe. Sidene til ASUS er "treige" (modemfart før ISDN ), nå kom det litt data, her er metoden for LGA775 kort - står klart at et "utpakka" (unzipped) AFUDOS.EXE skal inn på "floppy'en" (USB penn) (med den nye Bios utgava?) Klikk på "glasset" på den andre "visninga". Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Uten OS blir det vel i DOS Bios'en må flashes, det er vel et program som må inn på "floppy'en" sammen med Bios fila for og flashe. Sidene til ASUS er "treige" (modemfart før ISDN ), nå kom det litt data, her er metoden for LGA775 kort - står klart at et "utpakka" (unzipped) AFUDOS.EXE skal inn på "floppy'en" (USB penn) (med den nye Bios utgava?) Klikk på "glasset" på den andre "visninga". 8221018[/snapback] Takk for hjelpen, det funka nå, jeg hadde prøvd å laste ned og legge ved AFUDOS.EXE før, men det var tydeligvis feil version Igjen, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå