Hansforum Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 CPU: E6600, Hovedkort: P5B Deluxe Wifi AP CPU Kjøler Silverstone Tj06 kabinett Jeg har kabinett med god gjennomstrømning da prosessoren står i en vindtunnell Jeg lurer på å ta vekk vifta til kjøleren for å få mindre støy. Ja jeg synes den støyer for mye. Spørsmålet mitt er. Går dette bra? Er det bare å ignorere viften i bios og så kjøre på? Vil varmgangen bli for stor? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 CPU: E6600, Hovedkort: P5B Deluxe Wifi APCPU Kjøler Silverstone Tj06 kabinett Jeg har kabinett med god gjennomstrømning da prosessoren står i en vindtunnell Jeg lurer på å ta vekk vifta til kjøleren for å få mindre støy. Ja jeg synes den støyer for mye. Spørsmålet mitt er. Går dette bra? Er det bare å ignorere viften i bios og så kjøre på? Vil varmgangen bli for stor? 8213653[/snapback] Det er jo bare til å prøve, men ta å overvåk tempen, du kan ta vekk vifta men for all del ikke ta vekk kjøleribbene. Alternativet er jo å kjøpe en mer stillegående vifte, men da de er større enn den du har så blir det nok vanskelig i ditt oppsett. Du er sikker på at det er Cpu vifta som bråker? har du prøvd å kople av de viftene i tunellen? jeg hadde problemer med støy i min pc, trodde det var Cpu vifta men jeg fant ut det var skjermkortet. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hva er cpu temperaturen med vifta på? Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Med vifta på ligger tempen på mellom 30-38 alt ettersom hvor lenge den har stått på. Mitt skjermkort 8800 bråker en del, men cpu vifta bråker også sitt. Vindtunnellen består av 120mm papst vifter som surrer rundt på 1100 omdr og lager fint lite lyd. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Vil regne med at dette går helt fint mtp at kjøleribbene til kjøleren står midt inni tunellen, det er jo stadig luft i bevegelse der. Som nevt er det bare og prøve. Kjør noe stress tester med vifta av og se hvordan temp utvikler seg. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 CPU: E6600, Hovedkort: P5B Deluxe Wifi APCPU Kjøler Silverstone Tj06 kabinett Jeg har kabinett med god gjennomstrømning da prosessoren står i en vindtunnell Jeg lurer på å ta vekk vifta til kjøleren for å få mindre støy. Ja jeg synes den støyer for mye. Spørsmålet mitt er. Går dette bra? Er det bare å ignorere viften i bios og så kjøre på? Vil varmgangen bli for stor? 8213653[/snapback] Bytt vifta med DENNE. Det blir tilnærmet lydløst. Tror det er ei 92mm vifte du har. Mål den. Disse viftene finnes som 80 og 120mm også. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis jeg skal bytte ut vifta så vil jeg definitivt ha ei som kan regulere hastigheten til slik at den kan gå ned på en idle hastighet sånn til vanlig bruk, og spinne opp når jeg skal gjøre noe krevende. Men den der såg veldig fin ut. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis jeg skal bytte ut vifta så vil jeg definitivt ha ei som kan regulere hastigheten til slik at den kan gå ned på en idle hastighet sånn til vanlig bruk, og spinne opp når jeg skal gjøre noe krevende. Men den der såg veldig fin ut. 8219294[/snapback] Det er ingen hensikt i å justere den vifta. Du hører den ikke uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå