Bone Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Heisann! Lurer på en ting.. Tar det noe grønnjævlig med lang tid å formatere en disk når den er koblet via et eksternt-harddisk-kabinett.. altså en sånn UBS-tilkoblet -sak!? Jeg begynte kanskje rundt 14 -tiden i dag (og da er jeg snill), og den er fortsatt bare på 38 % .. Jeg har 2 sånne eksterne kabinetter hvor jeg kan bytte ut IDE -disker, så prøvde først i den ene, og det gikk treigt, så jeg trodde det var noe galt, men gikk treigt før også.. Har formatert IDE-disker på denne måten før, men da tror jeg at jeg tok det over natta, så da husker jeg ikke hvor lang tid det tok.. EDIT: Det er en helt ny disk... var ikke initialisert når jeg begynte med den.. Men, skal det ta grusomt lang tid!? Takk!! Endret 22. mars 2007 av Bone Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hvor stor er disken? Valgte du vanlig eller hurtig-formatering? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 320GB, og valgte ikke hurtig, nei.. den var helt ny.. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Er du sikker på at den er kobla til i usb 2 utgangen? OG prøv å test disken i maskinen intert, HD kabbiser har en tendels til å ryke.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Er du sikker på at den er kobla til i usb 2 utgangen? OG prøv å test disken i maskinen intert, HD kabbiser har en tendels til å ryke.. 8213761[/snapback] Jadda, har ingen andre utganger enn 2.0, så vidt meg bekjent.. Har ikke tenkt å teste den internt i PC'n enda.. nå har jeg kommet til 40 %, og har ikke tenkt å la disse 6 timene gå "wasted" .. Men, det er rart.. kjøpte både nytt kabinett og hdd i går, pakka det ut i går.. så rart hvis det skulle ryke.. Jeg prøvde med en annen IDE -disk i den nye "kabinettet" (mens den andre står nå i en "gammel" en), og det funka som bare rakker'n.. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Når den er såpass stor som 320 GB og du har valgt vanlig formatering tar det ganske lang tid. Husker når jeg formaterte min nye 250 GB harddisk for en stund siden, da tok det rundt fire timer. Men det var litt mye å bruke seks timer på 40%. Er disken i topp stand? Har formateringen stått lenge på 38%, eller jobber den seg sakte men sikkert framover? Hvis sistnevnte er tilfelle, tror jeg du bare får la den stå å gjøre seg ferdig. Så får du etterpå sjekke om den fungerer slik den skal. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Den går "sakte men sikkert" oppover.. nå er den på 41 % .. Formaterte du din via ext.kabinett, eller inni PC'n ? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Formaterte en 320 gb usb disk forleden. Det tok 3-4 timer. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 ..nå er jo jeg oppe i 6 timer, og 40 % Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vanlig formatering innebærer at disken først skal sjekkes, sektor for sektor. Det tar lang tid. Hvis USB er low-speed tar det veldig lang tid. Hurtigformatering hopper over sjekken og gjør bare selve formateringen. Resultatet blir nøyaktig det samme, så hvis du har dårlig tid kan du velge hurtig. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 YAY... 75 % ... dette går unna!! eh... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå