clide Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hei Noen som vet om en måte å redigere bakgrunnen til hvit? Istedefor at bildet av barna er tatt med hvit bakgrunn (som selvfølgelig hadde vært det optimale), ønsker jeg å redigere slik at det ser naturlig hvit bakgrunn ut. Tenker da på foto i denne stilen http://www.fotograf-retz.no/barn-pike.php?bilde=6 Men det er vel vanskelig å få til skygger osv? Endret 22. mars 2007 av clide Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Magnetic lasso tool i PS(E)? Så klipper du ut barnet og legger inn på et nytt hvitt bakgrunnslag. Du kan skyggelegge ved å legge på en maske som du forskyver litt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Background Eraser....men det funker kun om dte er en viss kontrast til bakgrunnen... Lats opp et bilde så vi kan annbefale rett verktøy... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja det finnes utallige måter å gjør det på, så gjør som Marius O. sier, last opp bildet så vi ser hvilken metode som fungerer best til ditt bilde.. Selv bruker jeg nå "Magic Extractor.." i Photoshop Elements 5, fungerer gull på selv de vanskeligste bildene... Men slikt tar tid å gjøre bra, så vær tolmodig... Lenke til kommentar
clide Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Har ikke noe spesielt bilde, spør bare generelt. Jeg har ikke brukt disse funksjonene dere nevner, men skal prøve en dag når jeg får installert PS igjen. Men hva mener du med å ta lang tid? Forklarer du litt hvordan funksjonen virker? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) tja... Fant dette på nett, magic extractor er så enkelt som at man fargelegger det man skal klippe ut rødt, og det man ikke vil ha med blått, des mere nøyaktig man er når man fagelegger "innenfor strekene" des bedre blir såklart resultatet... Til slutt når man er fornøyd med utklippet så kan man finpusse med "defringe" som du ser nede til høyre der... Magic wand (tryllestaven) er veldig grei å bruke på ensfargede overflater med klare kanter... "Magnetic lasso tool" er også grei når du klarer å se overgangen klart, veldig greit til litt rugglette rette linjer foreksempel... "Lasso tool" altså den vanlige lassoen hvor du tegner med frihånd er egentlig veldig grei til alle typer, men det tar laaang tid å markere alt, må gjerne zoome inn masse (gjelder egentlig alle)... Og husk å bruke Shift klikk & Alt klikk sammen med vertøyene, ikke marker hele greia på et forsøk, bytt mellom verktøyene etter hva du liker å bruke hvor... Nå er det nok ingen som bruker verktøyene likt å noen føler sikkert for å rette på alt jeg har sakt, dette er jo bare en smakebit, finnes mange flere verktøy og metoder og velge mellom.... Jeg vet mange bruker viskelæret, for det er jo logisk når man skal viske bort bakgrunden.... Det er nok dårligste metode, eventuelt den mest tidkrevende om man vil være nøyaktig.... Edit:dårlige forklaringer og leifer... Endret 23. mars 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
clide Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Takker:-) Men blir dette kunstig hvis man feks bruker det til portrett? Jeg skal prøve meg litt frem. Ser ut til å bli unaturlige overganger? Men tusen takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå