krizzzy Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Bytta sikringa til anlegget på fredag (den som er på straumkabelen) og og forsterkaren lyste som den skulle gjere. Så byrja det sjølvsagt å regne så eg bestemte meg for å køyre bilen inn på løa. Ingen reaksjon, bilen starta ikkje og motoren gjekk på ingen måte rundt. Det kjem heller ingen klikkelyd... Det er straum, og både varmeapparatet og dei elektriske vindua fungerar. Har fått høyre av fleire hold at det kan vere sikringa, men eg er ganske så sikker på at eg har sjekka dei fleste, og dei verka å vere fine. Nokon som har nokre tips? Endret 22. mars 2007 av krizzzy Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 har du sjekka sikringane i motorrommet og? Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 har du sjekka sikringane i motorrommet og? 8213254[/snapback] Det er dei eg i alle hovudsak har sjekka. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Et multimeter er gull verdt for å finne ut hvor spenningen stopper. Ikke er det dyrt heller. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 clas har for 179 elns. fungerar helt fint til hobbybruk Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Har multimeter, men har ikkje funne ut kor det er sikringsfeil endå. Trur kanskje det kan vere sikringa til startmotoren... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Du har altså sjekket, at det ikke er spenning på startmotoren (den tykke ledningen som kommer fra batteriet).? I så fall bør det være relativt enkelt å finne sikringen. Kabelen fra batteriet er maks en meter lang, og meget tykk. Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Har ikkje sjekka det nei, men var nokon som snakka om det. Er for øvrig ikkje sikring til startmotoren på bilen min.. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Sånn er en starter koblet opp. Nå er det bare å ta med multimeteret ut i garasjen og begynne å måle: Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Bare husk at det alltid står strøm på den tykke ledningen ned til startmotoren. Så den bil du ikke komme borti... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 du må måle hovedstrømmen til starteren og få en til å vri om tenninga mens du måler styrestrømmen på innslaget til starteren. det er foresten ikkje farlig å komme borti ledningane i et 12V batterianlegg, men du bør ikkje kortslutte.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Du har ikke glemt og koble til motor jordingen? hvis du hadde av batteripolene når du bytta skiring.. Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Takk for hjelpa hittil Skal sjekke ut dette i morgon. Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Innslaget som hadde tatt kvelden. Ny startmotor er på veg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå