Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hei, Jeg har en god del HTML filer som er like, og når jeg som nå f.eks. må skifte bredde hovedtabellen i alle HTML-filene så må jeg åpne hver enkelt fil i Dreamweaver for å endre de. Mitt spørsmål er da om det finnes noe mye enklere måte å endre dette på? A lá "Batch processing" med Find and replace"... Life! Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Benytt deg av eksternt stylesheet (css), hvor du for eksempel lager deg en klasse: .tabellbredde { width: xxxpx/%/pt/whatever; } Se på http://www.w3schools.com for hvordan du skal implementere dette. Da kan du bare i ettertid gå inn i css-filen og endre utseendet ditt der. _________________ 486DX33 Tseng Labs ET4000 1MiB 8MiB minne 130MB Maxtor GUS & SB Pro 2 [ Denne Melding var redigert av: MortenH på 2002-12-13 14:18 ] Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Ok, og så bare hekter jeg på classene på hver enkelt tabell i table TAGen ? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Ok, og så bare hekter jeg på classene på hver enkelt tabell i table TAGen ? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Ok. Funker glimrende! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå