Gå til innhold

Ole Martins tråd om.. webdesign!


Anbefalte innlegg

Etter oppfordring av Lovskogen (Tor) har jeg blitt anbefalt å lage min egen tråd da jeg er flink til å bruke mye av hans tid til hjelp med koding av css og lignende..

 

Begynner med følgende

 

http://deep.pirajafisken.net/deep/?page_id=9

 

Om dere ser menyen, så er DEEP blitt veldig pikslete. Grunnen til dette er at den er nå lagret i GIF sammenlignet med de andre for å få støtte for transparency i IE6.0. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får transparency i IE6.0 uten å måtte ha de så pikslete? Har prøvd PNG-hack uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående den teksten under gjesteboken:

 

I css filen din, så ligger klassen til den teksten (.post). Du har satt at linje høyden skal være 1. Denne stiller du opp, til det passer til ditt behov..

 

 

Og forresten, kan du rydde kildekoden din? veldig rotete, spesiellt i <head> delen..

Lenke til kommentar

Hva med å heller bruker <ul><li> istedet for <div> på de galleri bildene?

 

Sitater

"The <div> tag defines a division/section in a document."

"Use the <div> tag to group block-elements to format them with styles."

"This element identifies parts of a document. You put elements in a DIV element so that you can set their alignments. Note that you don't get new paragraphs just because of a DIV. Think of DIV as a grouping element."

 

Forresten, er ikke bildene kornete hos meg..

Lenke til kommentar

Det er et galleriscript og jeg har ikke tid til å gjøre om det hele til semantisk riktig html, desverre.. De er ikke kornete mer fordi jeg satt de tilbake til de "pene", men om du refresher nu skal det være slik at det første menyvalget skal være relativt kornete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...