Sorcid Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tenkte å få meg en ny prosessor, men jeg har ikke riktig socket, så jeg må bytte den. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en AM2 socket? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Du må ha et nytt hovedkort også hvis du skal gå over til en annen sokkel. Sokkel AM2 hovedkort finner du HER. Endret 22. mars 2007 av Morten K Lenke til kommentar
bushnut Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har ganske mange socketer til overs, jeg kan sende deg fire st. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det er vel litt vanskelig å bytte Sokkelen på hovedkortet Skal den byttes må du bytte hele hovedkortet med et hovedkort som støtter AM2. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det er vel litt vanskelig å bytte Sokkelen på hovedkortet Skal den byttes må du bytte hele hovedkortet med et hovedkort som støtter AM2. 8212925[/snapback] Neida, ikke i alle tilfeller: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68849 http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/std/sk...fan_to_AM2.html Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Da har jeg lært noe nytt i dag også Endret 22. mars 2007 av Mompen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Da har jeg lært noe nytt i dag også 8215253[/snapback] Jeg også. :!: Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Jeg brukte Power Leap en gang i tida da jeg oppgraderte en 1.6ghz Williamette s 423 til P4 2.6ghz Northwood s 478. Ikke relevant i dag,men det er noen som produserer adapter mellom forskjellige sokler. Endret 23. mars 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Neida, ikke i alle tilfeller: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68849 8215119[/snapback] Må innrømme at jeg ikke helt ser poenget med den der. Ok, det er noe billigere enn å kjøpe nytt hovedkort, men du må jo fremdeles ut med en god del spenn for ny ram siden S939-CPUer bruker DDR-minne mens AM2-CPUer kun støtter DDR2. Da drukner fort de ekstra hundrelappene du må betale for et nytt hovedkort. Og vil ikke en sånn løsning gå utover ytelsen i forhold til et konvensjonelt AM2-hovedkort? Lenke til kommentar
Sorcid Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Takk for alle svar! Jeg tror jeg går for å kjøpe nytt hovedkort. Det var jo ikke så dyrt i forhold til hva prosessoren koster. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Husk at du også må ha nytt minne Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Takk for alle svar! Jeg tror jeg går for å kjøpe nytt hovedkort. Det var jo ikke så dyrt i forhold til hva prosessoren koster. 8221288[/snapback] Ja det er lurt. Spar opp litt mer og oppgrader mer eller mindre alt. CPU, HK,RAM og skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå