Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med å åpne porter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du gjør er at du ganske enkelt setter opp enheten som er koblet til bredbåndsrouteren fra BKK (ZyXel) til å ha IP addresen 192.168.80.80(?)

Den enheten som har IP addresen 192.168.80.80(?) åpner routeren automatisk alle porter til, dette kalles DMZ.

Husk å også legge til IP addrese for DNS server, ellers funker nettet ditt minimalt.

Lenke til kommentar

Eike_Oak:

Jeg har en Dlink DI 604 koblet til zyxelen, denne dlinken har jeg fått av BKK.

Det du sier er at jeg må koble meg direkte til den først v.h.a en kabel og forandre IP addressen? Beklager at jeg er litt grønn :/

Lenke til kommentar

Du må gjøre slik at den enheten som er koblet til routeren har IP addresen som BKK har justert til å være DMZ, når jeg var kunde hos de var det 192.168.80.80.

Den enheten som har denne IP addresen, åpner ZyXelen alle porter til, bortsett fra den som BKK bruker til å måte hvor mye båndbredde du bruker (SNMP)

Endret av Eike_Oak
Lenke til kommentar

Hvis jeg kobler den trådlåse dlink saken direkte til zyxel så funker ikke internet.

Hvis jeg kobler meg direkte til dlinken jeg fikk fra bkk med kabel klarer jeg ikke å logge meg på den.

Trykker inn http://192.168.0.1 men ingenting skjer. Huff, forvirra nu!

Jeg har prøvd å ligge til den ip'en i den trådløse routeren, men det funker heller ikke..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å åpne porter med BKK routeren, går du på internett tilkoblingen din (control panel - network connections)

Så skriver du:

IP adress: 192.168.80.80

subnet mask kommer automatisk

gateway: 192.168.80.1

preferred dns: 62.97.193.3

alternate dns: 62.97.193.53

no har du evig mange åpne porter :p

så kobler du de andre til den og gjør noe der, som eg isje har erfaring med

Endret av Thor-Inge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...