Gå til innhold

Multiplatform positivt eller negativt?


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at spill vil ta så stor skade av å komme både på PS3 og X360. Den grafiske kraften i disse er lik nok til at det ikke skal få for store konsekvenser på det visuelle. Det er vel det som er temaet her. Det andre i spillet burde jo ikke lide. Story og gameplay er jo universalt og ikke systemavhengig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er som andre her har påpekt at spillene ikke blir optimalisert.

 

Selv om markedet blir større tror jeg det er mer å hente på å lage et skikkelig bra ekslusivt spill enn et halvdårlig multiplatform-spill. Disse har vi nok av.

Gode spill selger nesten alltid bra. Bortsett fra de spillene som er for spesielt interesserte.

 

Mer eklusive knalltitler. Mindre need for speed takk.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at spill vil ta så stor skade av å komme både på PS3 og X360. Den grafiske kraften i disse er lik nok til at det ikke skal få for store konsekvenser på det visuelle. Det er vel det som er temaet her. Det andre i spillet burde jo ikke lide. Story og gameplay er jo universalt og ikke systemavhengig.

8212869[/snapback]

Veldig enig i det der. Grafikkmotoren og fysikkmotoren vil alltid være den samme :) Forskjellen ligger mest i kontrollen, vil jeg si...

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på utviklerne. Dere kjenner til de 7 cell-kjernene i PS3? De brukes ikke i det hele tatt av de første EA-spillene som Tiger Woods 07 og NFS Carbon. Kun den ene PowerPC-kjernen utnyttes. På samme måte brukes én av PowerPC-kjernene i X360. Skulle man gjort det annerledes måtte mye kode ha blitt skrevet spesifikt for hver versjon og det gidder i alle fall ikke EA. Man utnytter altså kun 1/3 av prosessorkraften i X360 og enda mindre i PS3. Cell-prosessoren blir altså helt unødvendig.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Det kommer helt an på utviklerne. Dere kjenner til de 7 cell-kjernene i PS3? De brukes ikke i det hele tatt av de første EA-spillene som Tiger Woods 07 og NFS Carbon. Kun den ene PowerPC-kjernen utnyttes. På samme måte brukes én av PowerPC-kjernene i X360. Skulle man gjort det annerledes måtte mye kode ha blitt skrevet spesifikt for versjon og det gidder i alle fall ikke EA. Man utnytter altså kun 1/3 av prosessorkraften i X360 og enda mindre i PS3. Cell-prosessoren blir altså helt unødvendig.

8212978[/snapback]

Nå må du huske på at det er dumt for dem å utnytte konsollene til det fulle så tidlig. Gjør de det, så selger de lite senere.

 

Samme med hardware til PC. De VET hvordan de kan lage f.eks. en prosessor som er dobbelt så kraftig som de i dag, men de lager det ikke, fordi da tjener de ikke så mye som de KUNNE ha tjent.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på utviklerne. Dere kjenner til de 7 cell-kjernene i PS3? De brukes ikke i det hele tatt av de første EA-spillene som Tiger Woods 07 og NFS Carbon. Kun den ene PowerPC-kjernen utnyttes. På samme måte brukes én av PowerPC-kjernene i X360. Skulle man gjort det annerledes måtte mye kode ha blitt skrevet spesifikt for versjon og det gidder i alle fall ikke EA. Man utnytter altså kun 1/3 av prosessorkraften i X360 og enda mindre i PS3. Cell-prosessoren blir altså helt unødvendig.

8212978[/snapback]

Nå må du huske på at det er dumt for dem å utnytte konsollene til det fulle så tidlig. Gjør de det, så selger de lite senere.

 

Samme med hardware til PC. De VET hvordan de kan lage f.eks. en prosessor som er dobbelt så kraftig som de i dag, men de lager det ikke, fordi da tjener de ikke så mye som de KUNNE ha tjent.

8213008[/snapback]

 

 

??

 

OM AMD kunne masse produsere enn cpu som var dobbelt så kraftig som core 2 duo, så hadde de faktisk gjort dette så fort de klarte!! Problemet med ny hardware som xbox 360 og ps3 er at det tar tid å utnytte dette..

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at spill vil ta så stor skade av å komme både på PS3 og X360. Den grafiske kraften i disse er lik nok til at det ikke skal få for store konsekvenser på det visuelle.

PS3 og Xbox360 har ganske forskjellige hardware filosofier med sine styrer og tradeoffs.  Så det er klart det kan gå utover det visuelle. Det er vel det som er temaet her.

PS3 og Xbox360 har ganske forskjellige hardware filosofier med hver sine styrer og tradeoffs. Så det er klart det kan gå utover det visuelle.

 

Det andre i spillet burde jo ikke lide. Story og gameplay er jo universalt og ikke systemavhengig.

8212869[/snapback]

Dette er ikke isolert fra prosjektet ellers. Man har gjerne budsjett og tidsrammer.

 

John Carmack har uttrykt sin tilbakeholdenhet til multiplattform nettopp disse tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...