Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Med forliksdom til USA?

stressball

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært i USA og som har en forliksdom/uteblivelsesdom for ikke å ha betalt regningene sine? Vises slik informasjon når passet leses av i passkontrollen i USA? Hva er deres erfaringer på dette området?

Spør på grunn av det grønne skjemaet man må fylle ut på flyet. Er det trygt å krysse av at man ikke er blitt dømt for straffbare forhold? Anses dette som straffbart forhold? Man har jo bare rotet med sin egen økonomi :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har vært i USA og som har en forliksdom/uteblivelsesdom for ikke å ha betalt regningene sine? Vises slik informasjon når passet leses av i passkontrollen i USA? Hva er deres erfaringer på dette området?

Spør på grunn av det grønne skjemaet man må fylle ut på flyet. Er det trygt å krysse av at man ikke er blitt dømt for straffbare forhold? Anses dette som straffbart forhold? Man har jo bare rotet med sin egen økonomi    :(

8211792[/snapback]

Der tror jeg du trygt kan slappe av. Slikt regnes ikke som noe straffbart forhold.

Endret av Iudex
Lenke til kommentar

Spør på grunn av det grønne skjemaet man må fylle ut på flyet. Er det trygt å krysse av at man ikke er blitt dømt for straffbare forhold? Anses dette som straffbart forhold? Man har jo bare rotet med sin egen økonomi    :(

8211792[/snapback]

Der tror jeg du trygt kan slappe av. Slikt regnes ikke som noe straffbart forhold.

8211810[/snapback]

Det var jo godt å høre. Har vært en smule usikker på akkurat det der.

Da har jeg en annen sak jeg håper å få hjelp til.

Hvis man har vært på glattcella en natt, ikke fått noen bøter, og ikke blitt noen sak, men fingeravtrykkene ble registrert. Ved innreise i USA må man avgi fingeravtrykk. Vil de kunne se ved passavlesning at du er registrert hos politiet?

Dette skjedde i 1998 -99 mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Raptor,24/03-2007 : 00:56]Du kan eventuelt kontakte den Amerikanske ambasaden og spørre da?

Personlig tror jeg ikke det er noe problem, da det ikke er snakk om noe "straffbart forhold" i den forstand.

8224318[/snapback]

Jeg har vært i kontakt med den Amerikanske ambassade, men der hadde de ikke mye tid til spesifike saker. Svaret ble bare at alle dommer er av betydning, og at man måtte søke visum. Det er litt basert på det svaret fra dem at jeg velger å spørre dere på nettet om akkurat dette. Amerikanerne vil jo selvfølgelig kartlegge mest mulig, og kanskje i tillegg tjene litt penger på alle som søker visum, men som kanskje i "realiteten" ikke trenger det, hvis du skjønner?

(correct me if I'm wrong...) :blush:

Endret av stressball
Lenke til kommentar
[Da har jeg en annen sak jeg håper å få hjelp til.

Hvis man har vært på glattcella en natt, ikke fått noen bøter, og ikke blitt noen sak, men fingeravtrykkene ble registrert. Ved innreise i USA må man avgi fingeravtrykk. Vil de kunne se ved passavlesning at du er registrert hos politiet?

8213071[/snapback]

Har selv sittet et døgn på glattcelle og fått fingeravtrykkene registrert hos politiet. Har vært i USA bortimot 10 ganger etter det, og har aldri hatt problemer med å komme inn i landet. Det går nok bra.

Lenke til kommentar
[Da har jeg en annen sak jeg håper å få hjelp til.

8213071[/snapback]

Har selv sittet et døgn på glattcelle og fått fingeravtrykkene registrert hos politiet. Har vært i USA bortimot 10 ganger etter det, og har aldri hatt problemer med å komme inn i landet. Det går nok bra.

8237129[/snapback]

Det var jo betryggende å høre at det burde gå bra. Kan med andre ord slappe litt mere av med hensyn til disse tingene. Kan nesten begynne å glede meg litt også da jo :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...