flydman Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 I følge denne reportasjen (http://www.reactorcritical.com/cgi-bin/news.cgi?templ=archive.http&id=1270 ) kommer Nvidia ikke til å implementere støtte for kurvede flater og heller ikke Displacement Mapping , rart siden displacement mapping ligger under Directx 9 og som både ATI og Matrox støtter,betyr dette at Gforce fx ikke blir fult directX 9 kompatibelt. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hører jeg en som Nettopp har kjøpt seg en Radeon 9700? :smile: Lenke til kommentar
flydman Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Mmmmm ,ja du har litt rett jeg har skaffet meg et 9700pro kort :smile: selv om det er tre måneder siden ,og er meget fornøyd , men det var jeg jo også med Voodoo2 og Voodoo3 og geforce2 og ati 8500 så her skifter jeg kort på løpende bånd , og mulig også til GforceFX med tiden.men når det gjelder DirectX 9 så var jo displacement mapping en av de store tingene for realismen og en forenkling for programerere av spill.? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 03:19, skrev flydman:Mmmmm ,ja du har litt rett jeg har skaffet meg et 9700pro kort :smile: selv om det er tre måneder siden ,og er meget fornøyd , men det var jeg jo også med Voodoo2 og Voodoo3 og geforce2 og ati 8500 så her skifter jeg kort på løpende bånd , og mulig også til GforceFX med tiden.men når det gjelder DirectX 9 så var jo displacement mapping en av de store tingene for realismen og en forenkling for programerere av spill.? det med forenkling for programere betyr ikke en shit siden geforce fx støtter det nye programerings språket til nvidia husker ikke i farten. men jeg driter i om den støtter den dritten så lenge ytelsen er rå med full anti lasing. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Det der ble diskutert på Beyond3d forumet og der fant de etterverdt ut at GFFX støtter displacement mapping. Det ble bekreftet av en av Nvidias teknikere på spørsmål fra folka som driver Beyond3d. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 http://www.nvidia.com/docs/lo/2430/SUPP/PO...orceFX_1102.pdf Ifølge dette dokumentet (side 7) støtter GF FX vertex displacement mapping og geometry displacement mapping. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Displacement mapping, n-patches og truform har bare støtte i noen få spill, om man velger å bruke det ellers kan man få varierende resultater. Så dersom GF Fx ikke støtter det så tror jeg ikke mange vil savne det. Dog er det bare rykter foreløpig uansett. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 antialiasing liker jeg ikke... Vinninga går opp i spinninga, og værre enn det! Uansett hvilket kort det er en har. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 14:02, skrev HoVeSkOt:antialiasing liker jeg ikke...Vinninga går opp i spinninga, og værre enn det!Uansett hvilket kort det er en har. hva mener du? hvis man har krafitg pc så er antilasing fett!og med nyere skjermkort blir og fps droppen minimal jo høyere antiliasingen er. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Du må jo bare være ATi fan da :wink: Personlig liker jeg best Geforce korta, har alltid gjort det og vil alltid gjøre det :smile: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 13:50, skrev mad_arab:Displacement mapping, n-patches og truform har bare støtte i noen få spill, om man velger å bruke det ellers kan man få varierende resultater. Så dersom GF Fx ikke støtter det så tror jeg ikke mange vil savne det. Dog er det bare rykter foreløpig uansett. Spill utviklerene vil isåfall savne det og det vil ta lenger tid før vi ser det blir tatt i bruk i noe særlig stor grad, Hardware DM er noe dem har mast etter i lang tid nå. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 17:46, skrev LarsC:Dupe! Kan du utdype hva du mener med det litt? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Dupe = duplicate = det er en annen tråd hvor dette har blitt diskutert. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=68517&forum=23 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 My bad. Trodde du mente dupe som i narret/narret person. :oops: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 11:34, skrev Danny:det med forenkling for programere betyr ikke en shit siden geforce fx støtter det nye programerings språket til nvidia husker ikke i farten. Tenker du på cg? Mao. programmeringsspråket som ble slaktet av John Carmack? Jo da, det vil garantert få et veldig bra fotfeste i markedet.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-13 20:23, skrev MistaPi:My bad. Trodde du mente dupe som i narret/narret person. Hehe. Kunne jo vært det også. :wink: Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Tror nok FX kommer til å slå igjennom jeg da selv uten full støtte av DirectX9, G-force har en så stor popularitet allerde at de fleste gleder seg allerede til FX. *Gleder meg* Mvh,Stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå