Gå til innhold

Jonathan Strange og Herr Norrell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lest den, men den var ikke så bra som du sier at den er. Den er ikke dårlig, men den er ikke akkurat spennende heller.

8211877[/snapback]

Det er vel dog min subjektive mening. Det er ganske mange som ikke liker Ringenes Herre heller. Men hvorfor likte du den ikke, var det bare mangelen på spenning?

Den går tregt, men det er kanskje det som er poenget, cluet er å nyte dialogen. Jeg syntes det var spennende hvordan karakterene utviklet seg. Dessuten likte jeg hvordan magien var så gjeldende. Hvor kult ville det vært om man faktisk hadde magikere som arbeidet fulltid for den offentlige sektoren eller som private.

Susanne Clarke skapte en magisk verden som egentlig ikke er så utrolig magisk, men det er det magiske ved hennes verden....hvis det ga mening i det hele tatt :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg likte denne boka kjempegodt, en slags blanding av Dickens og Tolkien(og kanskje litt Pratchett). De to sfærene passer så utrolig godt sammen, en fornøyelse uten like å lese. Nå har ikke jeg lest den på norsk, så jeg vet ikke hvordan det Dickenske fungerer der, men det burde være bra.

Jeg kan skjønne at folk ikke helt takler den hvis de ikke klarer å omstille seg til den stilen den er skrevet i.

OK, gammel tråd, men læll.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å begynne på den boka i går. Fikk den til jul og har lest to andre bøker i mellomtida (Jeg er ingen racer når det kommer til å lese bøker).

Jeg ga opp etter passert første side.. Jeg mener denne boken begynner helt feil hvis det virkelig er en så bra bok. Begredelig, tamt og tungt.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg lesten bøkene men jeg digga den litt gammelmodige stilen, og måten magien var noe helt naturlig. Bøkene er kanskje ikke noe å lese hvis du vil ha 'fast paced action' fra første side, men jeg kommer til å lese dem igjen ved anledning.

Å sammenligne med Tolkien synes jeg blir helt feil, da Norrel og Strange er plassert i historisk tid og skrevet. Men det er nå meg

Susanne Clarke skapte en magisk verden som egentlig ikke er så utrolig magisk, men det er det magiske ved hennes verden....hvis det ga mening i det hele tatt

Er helt med på den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...