Gå til innhold

Verden blitt et fredeligere sted uten Amerika?

Anbefalte innlegg

Dersom Amerika plutselig ekspoloderte i tusen biter pga et eller annet. Hvordan hadde verden sett ut da, og hadde det vært bra?

Hvorfor hele Amerika? Hadde det ikke holdt med USA?

8213365[/snapback]

Bah, du skjønner hva jeg mener. :) Amerikanere kommer fra Amerika. Er du ikke enig?

Litt pussig det der egentlig, at vi her fastholder på USA, mens de bruker Amerika mye oftere i statene, England og andre engelsk-språklige land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig spørsmål, men jeg tror det ville vært:

"A small step back for the New World Order, but a giant leap for mankind." (Ironisk)

Når man ser dokumentarer som 911 Mysteries, The Corporation, America: Freedom to Fascism og George Orwell Rolls in His Grave, kan man jo tro det er et kjempeslag for verden.

Når du går et steg videre og fordyper deg i materialet slik Alex Jones fremstiller det, skulle det sette "planen" noen århundrer tilbake. Noe som er lite dersom vi skal tro denne eksentriske mannen.

Jeg er i hvertfall overbevist om at konspirasjonsteorier ikke skalle avfeies og kun ses på som show, slik jeg har hatt vane til å gjøre.

Til info. Jeg er skeptisk til emner som New World Order, verdensherredømme, okkulte sermonier osv. Jeg er derimot overbevist om at budskapet de fire dokumentarene bringer er mer enn bare konspirasjonsteorier.

Kilder:

http://question911.com/linksall.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...cism+full&hl=en

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar
OK, vent, snakker vi at USA var der i går men plutselig eksploderte og blitt helt borte i dag? Eller snakker vi at den aldri vært der? Fordi konsekvensene blir forskjellige og jeg tror vi må få det oppklart slik at alle snakker om det samme.

8213129[/snapback]

Det går vel frem av første post, for de som har lest den...

8213206[/snapback]

Det er tydelig ut fra første post ja, men jeg ser at flere folk svarer som om den aldri vært der.

Lenke til kommentar

-Russland hadde kunnet tuktet Europa som de ville.

-Europeisk våpenteknologi, som er avhengig av USA (Tenk Raptor/JSF), ville ha sakket akterut. Vi villet få det langt vanskeligere å hevde oss internasjonalt.

-Kollaps av oljepris

-Økonomisk kollaps i Asia, da f.eks Kina handler svært mye med USA.

-Israel ville mistet en tung alliert, men tror europeiske stater ville følt seg "obliged" til å støtte Israel, spesielt med tanke på at det er mer eller mindre et europeisk land, hvilke folk Europa ikke har behandlet så godt.. Araberlandene ville sikkert ha kastet seg på Israel med en gang, bare for å tape, atter en gang.

-Vestlige verdier ville ha mistet mye av tyngden sin. Andre kulturers relative makt i Vesten ville ha gått kraftig opp, og en eventuell krig mellom disse kulturene i Europa, vil bli mer jevn, da vi ikke får ryggdekning fra USA.

Lenke til kommentar
Da ville vi ike kunne se på American choppers er en av de tingene jeg kommer på.

Seriøst: Tror det kanskje ville skape kaos i verdens økopnomien.

8211523[/snapback]

OK, men si at Teutel-gutta var på tour i Europa akkurat da det skjedde så de slapp unna.

Og så må vi se bortifra det med verdensøkonomien, bare tenk deg at det ikke eksisterer.

8211566[/snapback]

Hadde jo bare blitt et makt vakum...og vi vet hva som skjer da ;)

8211611[/snapback]

Da hadde musikk- og TV-verdenen gått rett til helvete!

8211745[/snapback]

Jeg tror nok denne verden trenger Amerika. Noen må være de største, og de gjør ikke en så gæli jobb i grunn...  ;)

8211775[/snapback]

Da kommer Kina og tar oss. :ohmy:  Nei tror jeg foretrekker USA.

8211776[/snapback]

Da har du svaret ditt. :p

Lenke til kommentar

Emnet i denne tråden er jo helt absurd. Å stille seg et spørsmål om verden hadde vært bedre uten usa er jo totalt meningsløst og bortkastet tid. Usa er her og kommer alltid til å være her, hvorfor gidde å stille seg et slikt spørsmål?

Hadde ikke usa eksistert, så hadde et annet imperium eksistert, kanskje det britiske. Det vil alltid være slik. Noen må gjøre krav. Tenk da mann. Det spiller ingen rolle hvem som gjør det, bare den makten er sterkest, så er det ingenting som kan stoppe den.

Hvis du snakker om å utslette Usa, som er det eneste fornuftige jeg får ut av emnet i denne tråden, så vil det bli totalt kaos i verden, selvfølgelig. Det vil bli en total snu i maktbalansen, og det fører ustabilitet med seg og kanskje masse kriger.

Lenke til kommentar

Europa hadde måtte tatt over USA sin rolle. Jeg tror ikke russland og kina ville "tatt" resten av verden sånn med engang. Man ville fått et maktvakum som nevnt, men EU hadde nok reformert seg ganske kraftig og det ville blitt en helt annen samholdstankegang i de europeiske landa enn hva vi har i dag.

Lenke til kommentar

Man kan ikke vite hva som ville skjedd, muligens ville Sovjet-unionen slått seg sammen igjen, og vi ville hatt to kommunistiske verdensmakter (Sovjet og Kina) til å passe på oss. Sovjet og Kina ville enten slått seg sammen og tatt over hele verden, eller de ville utslettet hverandre (og oss med) med atomvåpen.

Lenke til kommentar

Men så igjen; Krig blir som oftest til på grunn av forskjeller...

Ofte økonomiske sådan -- slik som at andre verdenskrig ble utløst av dårlige kår i Tyskland...

Dårlige kår gir økt ekstremisme og dårligere moral...

Redigert; Bommet på "rediger"-knappen og traff svar på posten over... Meh... :(

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Emnet i denne tråden er jo helt absurd. Å stille seg et spørsmål om verden hadde vært bedre uten usa er jo totalt meningsløst og bortkastet tid. Usa er her og kommer alltid til å være her, hvorfor gidde å stille seg et slikt spørsmål?

8222030[/snapback]

Jeg tror den opprinnelige posten egentlig mente å spørre om USA burde isolere seg.

Enkelte stater/nasjoner gjør jo det. Nord-Korea for eksempel :-)

Bør vi be amerikanerne om å passe sine egne saker - "gringo go home" ?

"Gringo" betyr vel forresten "green-go-home".

Eller var det "yankee-go-home" ?

Endret av rkorsnes
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor noen faktisk mener at amerikansk kultur ikke har livets rett, kun fordi det er amerikansk. For ikke å snakke om menneskene.

Å drodle med tanken om at USA aldri hadde blitt til, blir kontrafaktisk historie, hvor man ser tilbake på en hendelse, omgjør den og ser på konsekvensene av dette. Mange historikere mener at dette er en meningsløs form for historievitenskap, men det kan være nyttig til noen formål. Å drodle med tanken om at USA plutselig skal forsvinne til støv med alle menneskene og kulturen i den, blir ren ondskap. At noen faktisk filosoferer om at et helt land og flere hundre millioner mennesker skal forsvinne ser jeg på som umodent.

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...