KGU Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dersom Amerika plutselig ekspoloderte i tusen biter pga et eller annet. Hvordan hadde verden sett ut da, og hadde det vært bra? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Da ville vi ike kunne se på American choppers er en av de tingene jeg kommer på. Seriøst: Tror det kanskje ville skape kaos i verdens økopnomien. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Da ville vi ike kunne se på American choppers er en av de tingene jeg kommer på. Seriøst: Tror det kanskje ville skape kaos i verdens økopnomien. 8211523[/snapback] OK, men si at Teutel-gutta var på tour i Europa akkurat da det skjedde så de slapp unna. Og så må vi se bortifra det med verdensøkonomien, bare tenk deg at det ikke eksisterer. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hadde jo bare blitt et makt vakum...og vi vet hva som skjer da Lenke til kommentar
KGU Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hadde jo bare blitt et makt vakum...og vi vet hva som skjer da 8211611[/snapback] Hva mener du? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Da hadde musikk- og TV-verdenen gått rett til helvete! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tror nok denne verden trenger Amerika. Noen må være de største, og de gjør ikke en så gæli jobb i grunn... Lenke til kommentar
nilox Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hadde jo bare blitt et makt vakum...og vi vet hva som skjer da 8211611[/snapback] Hva mener du? 8211711[/snapback] Da kommer Kina og tar oss. Nei tror jeg foretrekker USA. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Forestiller meg at det blir en barnehage uten en barnehagetante.. Hvis en sånn overgang skal gå "bra" tror jeg vi vil bli avhengig av et mye sterkere og sammlet FN enn det vi ser i dag. Noe sier meg hvertfall at Israel får problemer... Lenke til kommentar
nilox Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Og Norge har ikke et reelt forsvar lenger, det er jo noe å tenke på... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Og Norge har ikke et reelt forsvar lenger, det er jo noe å tenke på... 8211812[/snapback] Det er flere land i NATO enn Norge og USA. Ontopic: Det er videre uvisst, jeg tror nok ikke det. Forøvrig er jeg mer interessert i realistiske problemstillinger. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Ingen av de har den nesten dumt overlegne militærmakten som USA har, i praksis er det USA vi er avhengig av, de er våre viktigste allierte enten vi liker det eller ikke. Det må du vel være enig i? Kan jo omformulere meg: Norge får et mye dårligere forsvar. OT: Tror det ikke hadde vært bra om USA forsvant fra kartet med andre ord. Edit: en setning sto på feil plass. Endret 22. mars 2007 av Polluks Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Dersom USA aldri hadde eksistert så hadde vi nok vært kommunister alle mann (USSR og Kina hadde regjert). Og den teknologiske utviklingen hadde vært kommet langt kortere. Men dette blir vill spekulering. Endret 22. mars 2007 av JBlack Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Verden hadde gått til grunne i løpet av 4-5 år tenker jeg. Total kollaps i økonomien i hele verden, kriger hadde utbrutt over hele kloden, garantert med bruk av atomvåpen. Gidder ikke utdype mer. Lenke til kommentar
illegalinnvandrer Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Pop-kulturen ville gått rett til helvete. Jeg tror vi ville fått en ny supermakt. Inntill første verdenskrig var USA nærmest ubetydelig. Så USA er ikke det absolutte svaret på verdensproblemene. Om USA forsvinner, vil EU få en sterkere posisjon i verden tror jeg. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 OK, vent, snakker vi at USA var der i går men plutselig eksploderte og blitt helt borte i dag? Eller snakker vi at den aldri vært der? Fordi konsekvensene blir forskjellige og jeg tror vi må få det oppklart slik at alle snakker om det samme. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 OK, vent, snakker vi at USA var der i går men plutselig eksploderte og blitt helt borte i dag? Eller snakker vi at den aldri vært der? Fordi konsekvensene blir forskjellige og jeg tror vi må få det oppklart slik at alle snakker om det samme. 8213129[/snapback] Det går vel frem av første post, for de som har lest den... Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) ikke mange timene siden jeg la ut en fin fin usa motstander sine dokumentarer på denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640520&st=120 Nederste posten ! Gjør opp en mening selv Endret 22. mars 2007 av _Sha9ick_ Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Uten USA .. huff verden ville blitt kommunistisk og værst av allt. . Linkin Park hadde ikke eksistert Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dersom Amerika plutselig ekspoloderte i tusen biter pga et eller annet. Hvordan hadde verden sett ut da, og hadde det vært bra? Hvorfor hele Amerika? Hadde det ikke holdt med USA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå