Lefse Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Slapp bass? Det kan ikke jeg skjønne meg på, da må det være fordi de kobla opp for svak forsterker på de du hørte på. Bruker du skikkeig forsterker så blir bassen stram som trommeskinn, hehe. Har du hørt HP-215 for eksempel? Greit, diskanten suger i de, men bassen er til å slå inn spiker med. Endret 25. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Hehe det er mulig det. Det jeg mener med slapp bass er at den ikke klarer å bevege seg raskt nok. Det kan jo så klart ha med at det er for lite kraft i forsterkeren ja. Det kan også hjelpe å tette igjen bassrefleks portene, slik at det blir ett trykk kammer, da mener jeg bassene skal kunne reagere raskere. Endret 25. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
headsplitter Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) en T45 er en god høyttaler visst du ikke har penger til å kjøpe noe virkelig high end. men bassen kan være til tider være mangelfull.og ja jeg har hørt på de. der du prater om mangelen på cv er noe de aldri hatt fokus på. skal de holde detaljene samtidig som kraften i mellomtone og diskant hadde det blitt en helt annen høyttaler med ekstremt høy pris. der de holder fokusen lykkes de veldig bra og du er vel ikke dum nok til å sammenligne dine T45 med CWCLS215 det er to helt forskjellige høytalere. Alle har sin mening om hvordan høytalere skal vere. for meg ville jeg ikke hatt dine puslete T45 for meg er det B&W DM604 S3. spiser dine høytalere Det med att lille GnoMiz sier att CW har slappe basser er rent eselpiss. Til dere med cw bruk nad forsterkere for den beste dynamikken med bassen.. ELSKER CW vurderer selv å ha i bilen. Endret 25. mars 2007 av headsplitter Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Er sant at det gjerne blir strammere bass med tett kabinett, men da går den vel ikke like dypt? Lenke til kommentar
veitch Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hehe det er mulig det. Det jeg mener med slapp bass er at den ikke klarer å bevege seg raskt nok. Det kan jo så klart ha med at det er for lite kraft i forsterkeren ja.Det kan også hjelpe å tette igjen bassrefleks portene, slik at det blir ett trykk kammer, da mener jeg bassene skal kunne reagere raskere. 8233093[/snapback] Kossen anlegg har egentilig du? Er du stimm i gryn? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kossen anlegg har egentilig du? Er du stimm i gryn? 8244570[/snapback] Hehe nei, har bare valgt riktige produkter. Du kan sjekke minhifi her. Det er fra det gamle rommet da. Nå er det i ett større rom og subben er ikke i bruk Lenke til kommentar
veitch Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Oj Hadde fint gjennomfrt anlegg da:) Psb! Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) CV trykker veldig godt hvis man har nokk med krefter! Cerwin Vega Cls[c] spiser mye watt med glede! De spiller grise høyt med 150w, men har da ikke mye kontroll. Det som sprenger flest CV er faktisk for liten effekt! Selv kjører jeg 2 PA forsterkere på 1* 2400w 8 OHM med det så har jeg full kontroll på alle elementene. Men baksiden da er att forsterkerene alene har kosta meg 19k. Så CV er ikke så billig som det virker som! det er greit att høyttalerene er billig, men hva hjelper det når man trenger egen kraftstasjon for å drive dem? ---- Min kino ----- Endret 22. april 2007 av Fugitive Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Fintfint anlegg Gnomiz Men liker ikke PSB for å være helt ærlig. ok lyd, men mangler litt rumling helt nederst;) kan såklart fikses med en sub og til prisen på PSBene dine er det masse penger til en sub billig og bra.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Fintfint anlegg Gnomiz Men liker ikke PSB for å være helt ærlig. ok lyd, men mangler litt rumling helt nederst;) kan såklart fikses med en sub og til prisen på PSBene dine er det masse penger til en sub billig og bra.. 8461551[/snapback] Kommer veldig ann på rommet, det rommet de står i nå syns jeg neste at det blir litt unaturlig mye. Mens i det gamle var det litt lite. Derfor brukte jeg subben der og ikke i det nye Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Liker masse, kraftig, tung og hard bass, derfor jeg satser på Cerwin Vega. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Heheh, alle som satser på Cerwin liker vel masse bass Er nok en grunn til at jeg kjøpte VE-15 Endret 28. april 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
duligot Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 har cls eller ve mest bass?? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 har cls eller ve mest bass?? 8494689[/snapback] Lurer litt på dette jeg og, iogmed at CLS serien er noen tusenlapper dyrere. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 det skal være mest bass i Cls[c] Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Ønsker dere denne tråden gående, bør den endres til noe annet enn "Den store xxx-tråden". Trådtstarter har et reelt spørsmål i første innlegg, dette er et godt utgangspunkt til ny emnetittel. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
stedgar Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kanskje noen på denne tråden kan hjelpe meg? Jeg presterte å sprenge en diskant i mine DC-15 under en fest på jobben. Festen tok av litt kan man si. Må jo synge litt, og en heftig feedback tok den ene diskanten. Tror jeg må få meg en limiter foran EP2500'en. Ser etter en rimelig erstatningsdiskant. Den sprengte er 4 ohm, og da må den vel erstattes med en 4 ohm. Noen som har forslag? Har lett litt rundt og funnet DX25TG05-04 fra Vifa. Den koster bare 250 kroner, med det er ikke sikkert den tåler effekten. Hvis jeg dytter 400 watt inn i CV'ene, hvor mye effekt går i diskanten tro? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vil anbefale å kjøpe en lik en som er i den andre. Lenke til kommentar
stedgar Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har hørt at eltek kanskje har noe som er likt originalen, hvis ikke kjøper jeg 2 Vifa'er, altså bytter i begge som du anbefaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg