Gå til innhold

Den Store CerWin Vega Tråden.. :)

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med Cervin Vega CLS-215? Var og hørte på de i dag, og må si jeg ble positivt overrasket:) sinnsyk lyd, til 9 000 =o

EDIT: Unnskyld for at jeg forstyrrer med mine STORE bokstaver -_-

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være pirkete, men CerWin Vega skrives med w i første ordet.

On Topic: Jeg har selv hørt forgjengeren, CLSC 215, god bass og en intens trøkk, men likte ikke helt diskanten, er mulig lydkilde\forsterker ikke var skikkelig innstilt da.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke CV

EDIT: det har du faktisk rett i SuperTommy91, er litt sur i dag :(

Jeg har hørt de ja, likte det ikke spess godt. Var morro med trøkket, men ikke noe særlig god lyd. Alt for lite mellomtone. Diskanten er heller ikke noe særlig å skryte av. De ser heller ikke pene ut. Lyden er kjip. Også er de ganske overkill for de fleste stuer. Funker sikkert bra til filmtitting. Men jeg hadde ikke betalt 9k for dem

Så CV eier meg neppe, ville heller aldri eid en CV heller for å si det sånn.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Greit nok det Gnomiz men du trenger ikke å gå rundt og si det i absolutt alle tråder som har noe med CV å gjøre! Det kan du holde for deg selv!

Han spurte om det var noen som har erfaring med de! Da trenger ikke du å komme her og si at du ikke liker CV!

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med Cervin Vega CLS-215? Var og hørte på de i dag, og må si  jeg ble positivt overrasket:) sinnsyk lyd, til 9 000 =o

8211431[/snapback]

9000,- er høgtalerane så kjem jo forsterker til å drive dei, det er eit par tusen + kabler. Så blir fort litt meri :hmm: Men alikevell ein god pris.

Men Altså, kor var du å høyrte på det? Om du var på ein hi-fibutikk kan det godt vere at lyden virker utrulig bra.. For dei er nemmlig utrulig flinke med å få høytallerer til å låte utruli bra (skyldes plassering blant anna) Men så når du får dei heim i stova så låter dei alldeles ikkje slik som på butikken. Så det er eit lite tips du brude tenke over :) Har sjølv Cerwin vega :D men eg har PA sett. eg føler at cv er mykje mykje bedre som PA enn hi-fi høytallera. Men men :)

Lykke til med valget :)

Mvh

Fredrik

Endret av veitch
Lenke til kommentar
Greit nok det Gnomiz men du trenger ikke å gå rundt og si det i absolutt alle tråder som har noe med CV å gjøre! Det kan du holde for deg selv!

Han spurte om det var noen som har erfaring med de! Da trenger ikke du å komme her og si at du ikke liker CV!

8212492[/snapback]

jo faktisk så trenger han det , vi må advare all mot disse.

cw er oppskryt , og passer på shabby ungdomsdiskoteker , kjipe utesteder ol , ikke på 10 m/2 små gutterom .

Lenke til kommentar

Det er noko så heiter forskjellige samker veit dikka! Enkelte liker å ha fester og da bruker anlegg for trøkker opp og lager naboklager :D Andre legger penger i eit anlegg som skal stå på gutteromme for å spille musikk, mens andre legger penger i eit heimekino anlegg som skal låte fint. eg har sjølv eit 5.1 anlegg i stova (psb). Men eg har også innviseter nemmare 30 000,- i eit kraftig cerwin vega anlegg (PA) til gutte romme :D men det er som sakt berre smak som bestemmer. men cerwin vega er eit bra merke og ingengrunn til å sei at det passer inn på "kjipe utesteder"!

Endret av veitch
Lenke til kommentar
Det er noko så heiter forskjellige samker veit dikka! Enkelte liker å ha fester og da bruker anlegg for trøkker opp og lager naboklager :D Andre legger penger i eit anlegg som skal stå på gutteromme for å spille musikk, mens andre legger penger i eit heimekino anlegg som skal låte fint.

8227824[/snapback]

Men hvorfor ikke bare gjøre begge deler? Mitt anlegg kan spille høyt og pent samtidig.

Lenke til kommentar

haha att folk orker å fortelle om hvor dårlige CW skal vere. folk har vel lov å like det de vil. cw er for all del ingen dårlig invistering. visst noen vil ha litt trøkk i hjemmekinoen for en billig peng er vel cw et kjempe flott valg (plz. link meg til et bedre tilbud visst jeg tar feil. folk har jo lyst å bruke pengene sine på så mye annet og :tease:

Lenke til kommentar
haha att folk orker å fortelle om hvor dårlige CW skal vere. folk har vel lov å like det de vil. cw er for all del ingen dårlig invistering. visst noen vil ha litt trøkk i hjemmekinoen for en billig peng er vel cw et kjempe flott valg (plz. link meg til et bedre tilbud visst jeg tar feil. folk har jo lyst å bruke pengene sine på så mye annet og :tease:

8231606[/snapback]

Men her er det jo snakk om hva folk syns om CV.

De som velger CV er enten fordi det er CV eller pga uvitheten om alt annet som finnes der ute som er mye "bedre"

Men hvis du syns CV er bra så er jo det fint for deg. Bare jeg slipper å ha det :p

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

8231606[/snapback]

Men her er det jo snakk om hva folk syns om CV.

De som velger CV er enten fordi det er CV eller pga uvitheten om alt annet som finnes der ute som er mye "bedre"

Men hvis du syns CV er bra så er jo det fint for deg. Bare jeg slipper å ha det :p

8231662[/snapback]

Da er jeg heldig som slipper å ha PSB T45 :!: jazz og klassisk :thumbup: rock og pop :thumbdown: not my cup of tea.. slurp...

Lenke til kommentar
Da er jeg heldig som slipper å ha PSB T45 :!: jazz og klassisk :thumbup: rock og pop  :thumbdown: not my cup of tea.. slurp...

8231893[/snapback]

Har du hørt høyttaleren?

De to 13 cm basselementene slår hardere enn mange større elementer og klarer å beholde presisjonen. Selv med vår referanseforsterker T+A PA1530 hamret de ut bass som en mye større høyttaler.

Fra Lyd og Bilde. I hele testen står det blant annet at T45 er en skikkerlig rocka høyttaler. Og de snakker om at det nesten er litt mye bass.

En høyttaler trenger ikke være stor for å være god. Her er det den uvitheten om alt det andre bra der ute som kommer igjen.

Jeg hører stort sett bare på rock og da passer T45 meg helt perfekt. Når du setter på feks Led Zeppelin det er da disse høyttalerene kommer til sinn rett! Her er det mye og fin bass. Mens syns at bassene i CV er slappe. det slipper du med andre høyttalere. + at du slipper den kjipe mellomtonen. Og det er jo tros alt der mesteparten av informasjonen i musikken ligger. Nemlig i diskant og mellomtone.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...