arian88 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 hvilken ISP leverandører i Norge er det som selger Internett fra strømmen? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 hvilken ISP leverandører i Norge er det som selger Internett fra strømmen? 8217971[/snapback] Det er ingen som selger internett fra strømmen da signalet (såvidt jeg har forstått) ikke går gjennom sikringsskapet. Disse boksene er til LAN Lenke til kommentar
wn Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Er det noen som vet hvem som selger dette settet? Finner ingen i prisguiden 8212122[/snapback] Henger meg på her. Noen som vet hvem som forhandler Devolo? 8217661[/snapback] Ing. Pedersen er forhandler av Devolo i Norge: http://www.ingpedersen.com/ Lenke til kommentar
Gomlers Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har i over 6mnd. brukt jensen sin HL 385 - Fungerer som bare det! Greit nok med bare 85Mb - men når har man behov for mer? Kjører tele2 sin 1,5 megabit linje, og alt er helt utmerket! Tror jeg betalte i overkant av 350,- for dem. Les mer her: http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...ink_385/22544/3 Lenke til kommentar
Gomlers Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) hvilken ISP leverandører i Norge er det som selger Internett fra strømmen? 8217971[/snapback] Det er ingen som selger internett fra strømmen da signalet (såvidt jeg har forstått) ikke går gjennom sikringsskapet. Disse boksene er til LAN 8219629[/snapback] Disse boksene fungerer like greit mot internett.. istedet for å koble: vegg->splitter->modem->pc så kobler man: vegg->splitter->modem->ADAPTER->strøm og i et annet rom så: strøm->ADAPTER->pc Har aldri hatt et eneste problem, og det funker utmerket som jeg sa tidligere... helt genialt og enkelt å sette opp også. Det er det nærmeste "Plug&Play" jeg noengang har vært... Hvis noen vet hvor jeg kan kjøpe ett extra adapter for PC nr. 2 så si gjerne i fra! -Roger Oh... By the way... de funker selvfølgelig uavhengig av ADSL-leverandør.. det har ingenting å si.. Endret 23. mars 2007 av Gomlers Lenke til kommentar
durabit Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Kan dette være en enkel måte for oss som har lyse IP-TV med dekoder å få trådløs overføring av signalet fra sentral til TV-benk. Jeg har prøvd å sette opp trådløse routere som sender og mottaker men har ikke fått gjennom noe TV-signal på den måten. Lenke til kommentar
mushkin Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har kitet fra devolo koblet mellom kablet lan i kjeller og maskin i 2 etg (Hus fra '73). Oppnår 25-30 Mbps, noe som ikke er kjempebra mtp teoretisk max, men jeg er likevel fornøyd. Årsaken til anskaffelsen var nær umulige forhold med wlan. Mens jeg med wlan (etter utallige rekonfigurering samt forsøk med repeater, antenner etc) får høy grad av ustabilitet gir devoloboksene meg god og vedvarende link. Jeg regner med å kjøpe meg flere, har blant annet en 360 som trenger mer stabil mating. Denne står i 1 etg så jeg regner med høyere båndbredde. Boksene må imidlertid bestilles fra annet hold en ing. whatshisname - dersom noen finner dette fornuftig priset et annet sted så si gjerne i fra Lenke til kommentar
kaarebanan Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Kan dette være en enkel måte for oss som har lyse IP-TV med dekoder å få trådløs overføring av signalet fra sentral til TV-benk. Jeg har prøvd å sette opp trådløse routere som sender og mottaker men har ikke fått gjennom noe TV-signal på den måten. 8450071[/snapback] Netgear HDX101 funker på Viken fiber IP-TV, men det hakket hvis adapterene satt på forskjellig kurs (i forskjellige etasjer). Endret 23. mai 2007 av kaarebanan Lenke til kommentar
aos22 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er det noen som vet hvem som selger dette settet? Finner ingen i prisguiden <{POST_SNAPBACK}> Henger meg på her. Noen som vet hvem som forhandler Devolo? Devolo dLan 200 AV selges nå på Clas Ohlson til 1395,- http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=24461142 Lenke til kommentar
durabit Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Kan dette være en enkel måte for oss som har lyse IP-TV med dekoder å få trådløs overføring av signalet fra sentral til TV-benk. Jeg har prøvd å sette opp trådløse routere som sender og mottaker men har ikke fått gjennom noe TV-signal på den måten. Har nå testet med IP-TV fra Lyse. Funker fett det. Lenke til kommentar
darko77 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Heisann! Jeg er helt grønn på det her, men har noen spørsmål. Vi er tre kamerater som leier i et gammelt hus, hvor det ikke er mulighet for å få bredbåndstilkobling (vi har prøvd å bestille fra flere ulike selskaper, men det er visst ikke ledig linje). Derfor ser jeg dette med bredbånd over strømnettet som en siste mulig løsning. Men det er som sagt et gammelt hus, hvor sikringen ofte går pga overbelastning, da kretsen ikke tåler mer enn ca 6 kW. Vil dette ha en negativ innvirkning på hastigheten vi kan oppnå med et slikt alternativt internett? Og bare for å bekrefte: det kan brukes til å koble seg til internett, ikke bare LAN? Hjertelig tusen takk for alle svar! Hilsen desperat internett-avhengig Lillehammerboer Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Heisann! Jeg er helt grønn på det her, men har noen spørsmål. Vi er tre kamerater som leier i et gammelt hus, hvor det ikke er mulighet for å få bredbåndstilkobling (vi har prøvd å bestille fra flere ulike selskaper, men det er visst ikke ledig linje). Derfor ser jeg dette med bredbånd over strømnettet som en siste mulig løsning. Men det er som sagt et gammelt hus, hvor sikringen ofte går pga overbelastning, da kretsen ikke tåler mer enn ca 6 kW. Vil dette ha en negativ innvirkning på hastigheten vi kan oppnå med et slikt alternativt internett? Og bare for å bekrefte: det kan brukes til å koble seg til internett, ikke bare LAN? Hjertelig tusen takk for alle svar! Hilsen desperat internett-avhengig Lillehammerboer tror det bare gjelder LAN dessverre... Lenke til kommentar
larswey Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 nå har jeg akuratt satt opp et slikt Devolo kit med tv dekoder fra lyse/altibox. fungerer kjempegreit fra fiberboksen i kjeller, til dekoder i 2. etg Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Funker dette greit for gamingformål, altså lav latency mot spillservere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå