kilogram Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 En prototype fra Silverbrook Research skriver ut 60 fargebilder i fullt A4-format på ett minutt. Pris? Rundt 2000 kr. Når? 2008. Les mer Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Oj, den kan bli en heftig innsprøytning på markedet om det ikke er for godt til å være sant! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Denne enorme hastigheten oppnår Memjet ved å sette mange blekkdyser i en skriver; faktisk finnes hele 70 400 blekkdyser i A4-skriveren. Disse er lagt ut på en måte slik at de dekker hele bredden på arket, og man trenger derfor ikke flytte skriverhodet for å skrive ut en side. Hvis dette er sant blir den jo ganske lydløs også.. Endret 22. mars 2007 av RRhoads Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dette er jo rett og slett helt SINNSYKT! UTROLIG kult! Men veldig nyttig også! Hater å f.eks måtte printe ut 10 x 40 sider.. Denne her spytter jo så fort ut at jeg ikke hadde turt å plukket opp et ark, i reddsel for at et nytt ark skulle komme ut å kappe fingrene av meg! :o Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Den der ser virkelig lovende ut. Om prisen blir rundt det som de lover, så vil jeg vurdére en. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Rått! Men blekket blir sikkert svindyrt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kjedelig når dysene begynner å tette seg. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Rått! Men blekket blir sikkert svindyrt ja Men kanksje jeg kjøpe en? Hadde ikke trodd dette var noe jeg seriøst hadde vurdert å kjøpe egentlig Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dette utsetter vel enda det "papirløse" kontor Lenke til kommentar
styx Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Rått! Men blekket blir sikkert svindyrt 8211520[/snapback] Blekkpatroner til A4-skriveren skal leveres med 50 ml blekk (i hver), mens i dagens skrivere er det normalt med 10 ml. Prisen vil være tilnærmet den samme som for dagens blekkpatroner. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dette er en skriver jeg vil ha :-) Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) rart ingen har tenkt på dette før nå med å plassere dyser over hele fjøla? En fullside med svart tekst vil koste rundt 12 øre, mens en fargeside vil koste 36 øre hehe, å kjøre printeren i ett minutt vil koste brukeren 21,30 og da er ikke papiret tatt med i beregningen Edit: oops, var 60 sider i minuttet, ikke 40 Endret 22. mars 2007 av Prelude Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Silverbrook Research har utviklet det som kan vise seg å være den største revolusjonen innen skriverteknologi noensinne Hvorfor den største revolusjonen noensinne? Det er fortsatt blekk den baserer seg på, eneste er høyere hastighet. Lenger bak i tid eksisterte det jo skrivere som skrev mye saktere enn skriverne idag. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Denne virket enormt interessant ja. Hvis den lever opptil hastighet, pris og pris på blekk selvsagt. Da gjenstår det vel bare og se hvordan bildekvaliteten blir.. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kjedelig når dysene begynner å tette seg. 8211532[/snapback] Kom til å tenke samme tanke som deg. Men tenk på alle ekstra kanaler som også må fylles opp med blekk før det begynner å tyte ut alle hullene. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Greit nok, den er kjapp. Sinnsyk kjapp. Men tror heller jeg ville satset pengene mine på laser. Skal man bruke slike i stor stil må man jo ha egne blekktanker på bakromet Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tror de vil ha problemer med arkmating som matcher tempoet på dysene For ikke å snakke om tørketid. Et annet stort problem når de foreler dysene på denne måten er inntørking. Det skal ikke mye dødtid til før dysene tørker inn, og jeg tipper det er dyrt å erstatte skriverhodet til denne saken. Men artig konsept Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Blekkpatroner til A4-skriveren skal leveres med 50 ml blekk (i hver), mens i dagens skrivere er det normalt med 10 ml. Prisen vil være tilnærmet den samme som for dagens blekkpatroner. Er dette snakk om literpris eller pris per patron? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det kan jo være at en slik par.kobling av dyser har andre fordeler enn hastighet. Støy er nevnt. Kanskje prisen etterhvert kan bli billigere med mindre mekanikk? Kanskje blekket kan plasseres med større presisjon når man slipper å "aligne" hodet nøyaktig for hvert sveip? -k Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det kan jo være at en slik par.kobling av dyser har andre fordeler enn hastighet. Støy er nevnt. Kanskje prisen etterhvert kan bli billigere med mindre mekanikk? Kanskje blekket kan plasseres med større presisjon når man slipper å "aligne" hodet nøyaktig for hvert sveip? -k 8212142[/snapback] Er presisjon et problem med dagens blekkskrivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå