Gå til innhold

TV-kort til grønnskolling

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå i den situasjonen at jeg skal bruke en Laptop til mediacenter. Jeg skal kjøre vista og trenger et TV-kort for å få brukbar funksjonalitet.

Jeg har i dag digital kabel TV fra Canal digital.

Kortet må være slik at jeg kan få tatt opp på TVen uten å måtte løfte meg fra sofaen.

Er det slik at når jeg skal se på vanlig TV kjører jeg alt igjennom PCen da? Trenger jeg ikke tuneren fra Canal digital lengre?

Håper noen kan hjelpe meg litt ut her..

mvh

WillyWonka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Om det ikke er noe jeg har gått glipp av så stemmer ikke dette.

Canal Digital har vel kodede sendinger, og dekodingen skjer nettopp i dekoderboksen.

Tror ikke du får kjøpt ekstern tvkort med slik dekoderfunksjon, men det kan du vel høre med CD om.

Slik du har skissert må du bruke fjernkontrollen til dekoderen, og tvkortet må bare være stilt inn på å vise denne dekoderen.

Lenke til kommentar
Slik du har skissert må du bruke fjernkontrollen til dekoderen, og tvkortet må bare være stilt inn på å vise denne dekoderen.

8211107[/snapback]

Betyr det at jeg bare kobler til et TV-kort mellom dekoderen og TVen? Det er en finfin løsning for meg det. Dette kan jeg gjøre med alle TV-kort?

mvh

WillyWonka

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Nja, tror du misforstår.

Du kan bare vise en kanal samtidig, men jeg kjenner ikke nok til CD om du får vist samme kanal på tv og pc, eller om du må koble om.

Det raskeste er kanskje å høre med CD om hvordan systemet deres er satt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...