Gå til innhold

Tilgjengelig/dedikert minne på 8800GTS/320MB-kort


_RoniN_

Anbefalte innlegg

Opplever en pussig liten sak med skjermkortet mitt, et XFX nVidia GeForce 8800GTS 320 MB...

 

Når jeg åpner "Display properties", velger "Advanced settings" og ser på på "Properties for Dell 2407WFP (Digital) and NVIDIA GeForce 880GTS" viser det kun 256 MB som "Dedicated display memory". "Total available display memory" viser 1023 MB, og "Shared display memory" har 767 MB, mens "System display memory" har 0 MB.

 

(FYI: Jeg kjører Vista Home Premium, 32 bit.)

 

Jeg undres litt; hvorfor viser ikke "Dedicated display memory" at jeg har 320 MB minne tilgjengelig? Jeg trodde at "XFX GeForce 8800GTS 320 MB GDDR3"-kortet skulle ha 320 MB dedikert skjermminne... :hmm:

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg (eller er det noe jeg ikke forstår)?

 

Noen andre som har opplevd lignende? :dontgetit:

 

Takker for alle svar!

Endret av _RoniN_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opplever en pussig liten sak med skjermkortet mitt, et XFX nVidia GeForce 8800GTS 320 MB...

 

Når jeg åpner "Display properties", velger "Advanced settings" og ser på på "Properties for Dell 2407WFP (Digital) and NVIDIA GeForce 880GTS" viser det kun 256 MB som "Dedicated display memory". "Total available display memory" viser 1023 MB, og "Shared display memory" har 767 MB, mens "System display memory" har 0 MB.

 

(FYI: Jeg kjører Vista Home Premium, 32 bit.)

 

Jeg undres litt; hvorfor viser ikke "Dedicated display memory" at jeg har 320 MB minne tilgjengelig? Jeg trodde at "XFX GeForce 8800GTS 320 MB GDDR3"-kortet skulle ha 320 MB dedikert skjermminne...  :hmm:

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg (eller er det noe jeg ikke forstår)?

 

Noen andre som har opplevd lignende?  :dontgetit:

 

Takker for alle svar!

8211010[/snapback]

 

Du sier ingenting om ytelsen; er denne omtrent der du forventer? Du skal ikke bry deg for mye om hva windows rapporterer. Både OS og skjermkort er helt nytt, ikke uvanlig at det da blir vist litt merkelige ting.

Lenke til kommentar
Opplever en pussig liten sak med skjermkortet mitt, et XFX nVidia GeForce 8800GTS 320 MB...

 

Når jeg åpner "Display properties", velger "Advanced settings" og ser på på "Properties for Dell 2407WFP (Digital) and NVIDIA GeForce 880GTS" viser det kun 256 MB som "Dedicated display memory". "Total available display memory" viser 1023 MB, og "Shared display memory" har 767 MB, mens "System display memory" har 0 MB.

 

(FYI: Jeg kjører Vista Home Premium, 32 bit.)

 

Jeg undres litt; hvorfor viser ikke "Dedicated display memory" at jeg har 320 MB minne tilgjengelig? Jeg trodde at "XFX GeForce 8800GTS 320 MB GDDR3"-kortet skulle ha 320 MB dedikert skjermminne...  :hmm:

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg (eller er det noe jeg ikke forstår)?

 

Noen andre som har opplevd lignende?  :dontgetit:

 

Takker for alle svar!

8211010[/snapback]

 

Du sier ingenting om ytelsen; er denne omtrent der du forventer? Du skal ikke bry deg for mye om hva windows rapporterer. Både OS og skjermkort er helt nytt, ikke uvanlig at det da blir vist litt merkelige ting.

8211535[/snapback]

 

Jepp! Ytelsen er det ingenting å si på! :thumbup:

Husker i farten ikke resultatene fra testingen jeg kjørte, men det lå jevnt over på rundt 60 FPS, blant annet...

 

Ellers; hadde nettopp en prat med leverandøren, og de fortalte at dette var et kjent problem i Vista... Problemet gjør seg kun gjeldende ift. visningen av dedikert skjermminne, men skulle ikke har noe å si i praksis. Løsning var ventet i første ServicePack. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...