krage83 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei Min gode gamle stasjonæe PC, ble igjen i Dublin når jeg flyttet tilbake til Norge, eller dvs. jeg tok med meg harddiskene og skjermen. Men jeg trenger en ny maskin nå, slik at jeg får bruk det som ligger av data på disse diskene. Denne maskinen skal i tillegg være i bruk som følger: Kjøre debian uten gnome/kde, skal kobles opp mot internett og lan, slik at jeg fra min bærbare maskin kan hente ut data, samt kjøre screen med vim, irssi og en apachee med mysql og php på. Altså jeg trenger ikke noen superrask maskin, harddiskene har jeg, og skjermen har jeg. Altså jeg trenger et billigst mulig miditower, med et hovedkort, minnebrikker og skjermkort (som kun skal takle og vise tekst av og til). Hvor billig bør jeg klare å få dette opp? Noen forslag? Bruktmarked er ikke et alternativ, alt jeg kjøper skal være nytt eneste brukte det jeg allerede har... Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei Min gode gamle stasjonæe PC, ble igjen i Dublin når jeg flyttet tilbake til Norge, eller dvs. jeg tok med meg harddiskene og skjermen. Men jeg trenger en ny maskin nå, slik at jeg får bruk det som ligger av data på disse diskene. Denne maskinen skal i tillegg være i bruk som følger: Kjøre debian uten gnome/kde, skal kobles opp mot internett og lan, slik at jeg fra min bærbare maskin kan hente ut data, samt kjøre screen med vim, irssi og en apachee med mysql og php på. Altså jeg trenger ikke noen superrask maskin, harddiskene har jeg, og skjermen har jeg. Altså jeg trenger et billigst mulig miditower, med et hovedkort, minnebrikker og skjermkort (som kun skal takle og vise tekst av og til). Hvor billig bør jeg klare å få dette opp? Noen forslag? Bruktmarked er ikke et alternativ, alt jeg kjøper skal være nytt eneste brukte det jeg allerede har... 8210648[/snapback] Ser du sier at du vil ha alt nytt, men kommer allikevel med et alternativ. El-retur er en fin plass for slike maskiner du er ute etter. Har selv en maskin som står som filserver. Finner alt fra P4 maskiner til Slot 1. Ikke bare er dette gratis, men veldig gøy Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 http://www.hardware.no/nyheter/hele_maskin...in_hittil/37719 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 http://www.hardware.no/nyheter/hele_maskin...in_hittil/37719 8210931[/snapback] blir en lussen filserver da. + kinesiske markedet Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 http://www.hardware.no/nyheter/hele_maskin...in_hittil/37719 8210931[/snapback] kinesikse markedet ja, samt at jeg vil ha noe i et miditower Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Skal du bygge selv? 8210969[/snapback] ja takk begge deler :-) Det som blir den billigste løsningen, min forige maskin ble bygd selv, jeg kan gjerne bygge denne også, om det ikke finnes en svært billig ferdig maskin. Samt at jeg ikker er intresert i å betale for en windows lisens jeg aldri kommer til å bruke... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Sleng sammen noe billig rusk fra komplett.no selv, da Tviler på at du ikke har nok kompetanse til å greie det. Kjøper du ferdigpc/over disk er du nesten garantert å betale MS for en lisens du ikke kommer til å bruke. Endret 22. mars 2007 av loathsome Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Bruker en maskin som skulle kastes på jobb her. En litt eldre dell maskin... pentium 4 1,9ghz, 512mb minne, 2x200gb disker i raid 1 og en 20gb til windows server 2003... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå