Runar Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Så programmene som trengs for å lage en hjemmeside er; -Photoshop? -Notepad, evt. Notepad2/Notepad++? -Dreamweaver 8215136[/snapback] Du trenger egentlig kun Notisblokk. Photoshop er ikke gratis, og selv om de fleste har det likevel, betyr det ikke at man trenger det for å lage nettsider. Det samme gjelder Dreamweaver Jeg har aldri brukt Dreamweaver. Men det er nok lurt med et WYSIWYG program hvis du aldri har vært borti HTML koding før. Det er vel opp til hver enkelt person. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Men det er nok lurt med et WYSIWYG program hvis du aldri har vært borti HTML koding før. Det er vel opp til hver enkelt person. 8215317[/snapback] WYSIWYG er vel heller for folk som lager en eller to sider for moroskyld. Om man har tenkt å begynne litt mer seriøst er det ikke noe vits i å ta omveien via en WYSIWYG-editor. Men mente ikke å bringe tråden helt på viddene... Føler at de fleste fjortisser som kommer opp med et eller annet fancy design laget ut av en tutorial bruker piratkop av Photoshop, så er litt synd Photoshop skal være så dyrt, når det er et innmari godt verktøy. Det jeg ville sett på var Gimp, som er gratis. Men det viktigste er først selve kodinga bak siden, HTML og CSS. Når det kommer dit har man jo Dreamweaver, men det er jo ikke akkurat gratis det heller. Notepad2 og Notepad++ er noen gode alternativer. Eller textpad. Notisblokk som følger med i Windows er tungvindt og kan ikke angre mer enn én eller to ganger. De gratis alternativene måler seg nok med de dyrere alternativene med funksjoner når det kommer til simpel HTML. Det er på PHP jeg merker den store forskjellen. ENDRET: Men det var egentlig noe helt annet jeg skulle skrive, men det forsvant visst ut av tankene under veis Endret 22. mars 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Etter det jeg har lest, er det mange her som bruker såkalte WYSIWYG programmer. Ikke på grunn av WYSIWYG funksjonene, men farger, innstillinger også videre. Ikke at jeg er 100% sikker på dette. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Har lasta ned SmartFTP nå, og registrert meg på www.hotserv.dk. Men det kommer opp at jeg ikke kan logge meg på. Noen som kan se hva som er feil? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ser ut som at det er passordet som er feil.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg skrev inn passordet jeg må bruke for å logge inn på hotserv.dk, regner med det er det som skal fylles inn der? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis du ikke har lest denne http://forum.hotserv.dk/faq.php?faq=hotser...tserv_ftp_login om FTP login. Men det ser ut som du har gjort alt riktig (untatt da mest sannsynlig passordet) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Det fungerte nå. Jeg bare fyllte rett inn jeg, men måtte visst trykke File -> "New Remote Browser" for så å fylle inn der. Så da er jeg "online" på SmartFTP, og Notepad2 står klar. Btw, noen som kunne sagt fort hvordan jeg laster opp notepad-dokumentet via SmartFTP? Endret 23. mars 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 dra dem inn i smartftp vinduet og inn i mappen public_html (eller www) Lenke til kommentar
Erik91 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 mulig jeg har missforstått html litt nå, jeg lager 1 side og lagrer den som f.eks index.html og en til about.html og i menyen sånn: <a href="about.html">About me</a> er dette riktig? all html jeg kan har jeg lært på http://www.web-amp.com/html veldig bra guide syns jeg^^ Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Ja, det kan du gjøre Så lager du en lenke til index.html og, sånn at de kommer seg tilbake til forsiden =) Endret 24. mars 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Ble en brå stopp i hjemmesidelagingen i fjor av diverse årsaker. Men nå tenkte jeg å sette i gang jobben medå gå opp en enkel og grei hjemmeside igjen! Noen som har en tutorial til Dreamweaver? Har nemlig gått over fra Notepad2 til Dreamweaver slik at jeg slipper all kodingen selv. Endret 30. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Her har du iallfall noen DW tutorials: http://www.tutorialized.com/tutorials/Dreamweaver/1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå