Keiso Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Kjøpte nettopp en ny Seagate 120 GB Barracuda V i dag. Prøver å gjøre min PC så lydløs som mulig, og harddisken var min siste stopp.... Hadde fra før en WD 120 GB SE. Etter alt det gode jeg hadde hørt om Barracuda IV/V seriene, trodde jeg at jeg skulle få en nesten helt lydløs harddisk. Riktignok er det minimalt med lyd ved read/write, men allerede fra oppstart hører jeg en meget sterk hodepine fremkallende høyfrekvent lyd fra den. WD harddisken jeg hadde og alle andre HDer jeg har hatt tidligere har til en viss grad også hatt høyfrekvent lyd, men fra Seagate var det jo helt ekstremt, og det var jo nettopp denne lyden jeg skulle ønske jeg kunne bli kvitt fra WDen! Så jeg bare spør dere andre Seagate Barracuda IV/V eiere, er det bare min HD som er defekt, eller er det normalt med denne høyfrekvente lyden? Jeg har prøvd å bruke harddisken på en annen gammel PC jeg har, og lyden var der også.... Setter stor pris på svar (har nemlig tenkt å gå og klage til butikken i morgen....) Med vennlig hilsen, Keiso Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hadde akkurat samme problemet med en Seagate Barracuda IV et par år tilbake. Sendte disken i retur for en ny en, men denne hadde den samme irriterende lyden. Det viste seg at problemet likevel bare gjaldt enkelte eksemplarer, da jeg for et noen måneder siden kjøpte en ny Barracuda IV som er dønn stille. Forresten har naboen min en Seagate Barracuda V 120GB som ikke har noen ulyder. Den er om mulig enda stillere enn Barracuda IV (den uten skingring). Mitt tips: send tilbake hele spetaklet innen angrefristen, og be om en ny Seagate Barracuda V uten ulyder. Denne disken skal være virkelig stille, og er et perfekt valg for den lydløse PC. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 sitter her med en pc med 120 gig baracuda V , og dere vil bli overraska over å stille pc'en er .. hehe jeg har flere ganger gått i fella med å tro den er av , så skrur jeg den opp og begynner å ska sette i ting , oh fuck viftene sviver den er på hehe.. 23 desibel vifter på 6 volt = sån .. 12-13 db .. kjøre fint rundt om 35 grade på en Celeron @ 2.66 ghz og et gf4 ti4600 .. funker knall og en 120 gb cuda IV disk Det er nok no rart med din disk ja , for denne her er ultra quiet :smile: høre kun bittegran når den jobbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå