Gå til innhold

Svarer på PS3-kritikken

ohlala

Anbefalte innlegg

Kan jeg få en liten ting klarert her:

Hva diskuterer vi, hvem som er PS3/Xbox/Wii Fanboy eller utalelsen i VG artikkelen?

Om vi diskuterer artikkelen, la meg da og spørre, hvorfor diskuterer vi hvem som er hvilken fanboy?

Unnskyld off topic, må bare få klarert hva vi diskuterer her.

Angående artikkelen.

Sony som Microsoft (og Nintendo i mindre grad) liker å tale om sitt produkt. Men jeg synes grensen går når de utaleler seg feilaktig på den måten. Hadde de sagt at de trodde deres konsoll var den eneste, eller vært litt ydmyk i sin utalelse fremfor å bastant si de var de eneste, hadde det vært noe annet.

Folk flest vet vel ikke hva HDMI og 1080p er, men når Sony utaler at de er de eneste med det, tror jeg folk vil "huske" det. Så på den måten får vel Sony det som de vil, ved at de lurer utvitene til å tro at deres konsoll er den eneste som har det. Litt sleipt ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme diskusjonen finner vi på VG-forumet. Der har også journalisten (under brukernavnet runefol) svart.

Dette er snakk om direkte sitater, og intervjuobjekter må få si det de vil. Personlig mener jeg Sony skyter seg selv i foten når de skryter av hvor fantastisk PS3 er i forhold til 360, det er nok mange kunder som vil føle seg lurt når de ser hvordan ting er i virkeligheten. I akkurat dette tilfellet hadde jeg lyst til å gå videre på uttalelsen, men jeg vet Sony her gjemmer seg bak uttrykket "native". Jeg tror heller ikke at det å flisespikke på det jeg anser som ubetydelige nyanseforskjeller mellom 360 og PS3 er noe leserne er tjent med.

Link

Lenke til kommentar
Folk flest vet vel ikke hva HDMI og 1080p er, men når Sony utaler at de er de eneste med det, tror jeg folk vil "huske" det. Så på den måten får vel Sony det som de vil, ved at de lurer utvitene til å tro at deres konsoll er den eneste som har det. Litt sleipt ja.

8212443[/snapback]

Utrolig sleipt er det ja

Det kundene vil legge merke til er at de vil ha 1080p til sitt nye kjære dyre HD-TV. Da går de for en PS3 til 6000 for den er eneste som har 1080p

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

8212443[/snapback]

Utrolig sleipt er det ja

Det kundene vil legge merke til er at de vil ha 1080p til sitt nye kjære dyre HD-TV. Da går de for en PS3 til 6000 for den er eneste som har 1080p

8212852[/snapback]

Dette høres bare utrolig kjipt ut ja... ja helt grusomt... kanskje man skal hugge av seg en fot eller 2... for dette høres bare SÅ grusomt ut

Lenke til kommentar

Jeg for min del droppet PS3 etter at Devil May Cry 4 ble kunngjort på 360, ingen spesiell grunn men Wii og 360 til lik pris=mer morro...

Konsollkrigen blusser opp igjen ser jeg men uten admiral Avean som Sonys leder på forumet... Og Sonys uttalelser i det siste har blitt en komedie...

Ikke kritiser meg fordi jeg er den jeg er angående denne "krigen".

Lenke til kommentar

Egentlig innerst inne skjønner jeg ikke hvorfor det kriges så mye mellom de 3. Alle er gode på sin måte.

Men ON topic, sony hadde ikke trengt å være såpass arrogante som de har vært i det siste, med toppen av isberget med denne utalelsen i VG. Jeg synes de burde være litt mere ydmyk, spesielt ettersom konsollen deres blir forlatt av folk og utsatt for morsomheter og latterligjøring. Da skulle de heller endre PR taktikken sin istede for å være bastant som de er her.

Lenke til kommentar
- Men i dag må du akseptere en brukeravtale hver gang du skal spille online, og det er også sannsynlig at du vil måtte ha forskjellige login for forskjellige spill. Er dette noe dere ser på?

- Jeg tror det er mye å forlange. Det blir som å gå på nett for å shoppe og ha én eneste login for alle butikker. Dette går bare i en veldig liten og lukket verden, slik som ting har vært til nå når man snakker om online på konsoll, sier Maguire.

MS fikk det til..?

8211269[/snapback]

Med tanke på hvor mye Windows Live og Steam-IDene mine brukes til er det et ganske komisk utsagn. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...