Gå til innhold

Svarer på PS3-kritikken

ohlala

Anbefalte innlegg

- Men i dag må du akseptere en brukeravtale hver gang du skal spille online, og det er også sannsynlig at du vil måtte ha forskjellige login for forskjellige spill. Er dette noe dere ser på?

- Jeg tror det er mye å forlange. Det blir som å gå på nett for å shoppe og ha én eneste login for alle butikker. Dette går bare i en veldig liten og lukket verden, slik som ting har vært til nå når man snakker om online på konsoll, sier Maguire.

MS fikk det til..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han ber jo bare om at journalisten burde ha kommentert dette i artikkelen. Blir jo kjappt til at den som tier samtykker her.

F.eks slik burde journalisten gjort:

Sony-mann: "PS3 er best på alt"

VG-mann: "(journ-anm: X360 har også 1080p og flere troverdige kilder er av den oppfatning at GPU i 360 er bedre eller minst like kraftig som PS3 GPU".

Slik ville utsagnene til Sony-mannen stått på egne ben, mens journalisten ville vist litt innsikt og virket upartisk.

8211245[/snapback]

Avisen skal ikke være meningsbærer. Man skal ikke legge til slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Spør Nvidia hvilken brikke som er kraftigst, og så spør du ATI :p Tviler på at begge svarer nvidia eller ati. Så spør du Nissan om deres motorer er bedre enn toyota sine motorer..

8211210[/snapback]

Ja men når du klarer å lire av deg at du har verdens kraftigste gpu så bør du i vertfall være i nærheten. De nye Nvidia gpu'ene i 8800 serien vil jo moppe gølvet med både ps3 og xbox360.

Tyisk emotion engine crap talk. Og jeg sitter faktisk å venter på posten i morgen, men jeg gidder ikke mer BS fra den kanten.

Rettet: Det er selvfølgelig intervjuobjektet jeg hudfletter ikke Mgs. Så det er klart.

Endret av mbiof
Lenke til kommentar
Han ber jo bare om at journalisten burde ha kommentert dette i artikkelen. Blir jo kjappt til at den som tier samtykker her.

VG-mann: "(journ-anm: X360 har også 1080p og flere troverdige kilder er av den oppfatning at GPU i 360 er bedre eller minst like kraftig som PS3 GPU".

Slik ville utsagnene til Sony-mannen stått på egne ben, mens journalisten ville vist litt innsikt og virket upartisk.

8211245[/snapback]

8211301[/snapback]

Ehhh?

Så en journalist skal alltid kun referere til hva intervju-objektet sier og aldri kommentere innholdet? Det var nytt for meg.

Lenke til kommentar

8211245[/snapback]

8211301[/snapback]

Ehhh?

Så en journalist skal alltid kun referere til hva intervju-objektet sier og aldri kommentere innholdet? Det var nytt for meg.

8211331[/snapback]

Det var nytt for meg også. Jeg ville satt pris på at hvis intervju-objektet kommer med usannheter/løgner, så ville jeg kommentert og rettet det opp med en liten kommentar. Men hvis man ikke skal gjøre det, så kan man jo aldri stole på hva man leser lenger, så hva er da poenget med lese slike artikler, som da tydeligvis kun skal bestå av subjektive meninger?

Lenke til kommentar
Ehhh?

8211331[/snapback]

En avis skal strebe etter å være 100% objektiv i reportasjene sine. Dersom man intervjuer en rasist som påstår at mennesker fra den tredje verden er mindre verdt en hvite mennesker, skal ikke journalisten korrigere synspunktene hans.

Dersom VG skulle korrigert uttalelsen hans i mine øyne, måtte journalisten enten ha konfrontert ham der og da med at uttalelsen kanskje er feil, og fått en kommentar fra ham, eller intervjuet en annen person som uttaler at det intervjuobjektet sier er feil, og trykket den uttalelsen.

Forøvrig, som journalist sitter man med sånne dilemmaer daglig. Det er informasjon jeg VET er riktig, men jeg kan ikke trykke det, fordi ingen vil uttale seg offentlig til meg om at den informasjonen stemmer. Mediet skal ikke komme med informasjon, det skal videreformidle informasjon.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Ehhh?

8211331[/snapback]

Mediet skal ikke komme med informasjon, det skal videreformidle informasjon.

8211392[/snapback]

Gir meg der jeg.. Vi har rett og slett bare _veldig_ forskjellige oppfatninger av hvordan aviser burde operere.

Jeg slår meg bare til ro med at aviser vanligvis kommenterer fakta-feil når de skriver artikler.

Og man trenger da ingen kommentar fra en annen kilde for å påpeke at PS3 IKKE er eneste konsoll med 1080p. Det er jo rett og slett bare feil.

Lenke til kommentar
Gir meg der jeg.. Vi har rett og slett bare _veldig_ forskjellige oppfatninger av hvordan aviser burde operere.

Jeg slår meg bare til ro med at aviser vanligvis kommenterer fakta-feil når de skriver artikler.

Og man trenger da ingen kommentar fra en annen kilde for å påpeke at PS3 IKKE er eneste konsoll med 1080p. Det er jo rett og slett bare feil.

8211473[/snapback]

Jeg er enig med deg der Darth MToffy. En ting er hvis en person kommer med en subjektiv mening om hva han liker/synes, men noe annet er når han forsøker å referrere til fakta og kommer med en løgn. Fakta burde være 100 % korrekt. Hvis man skal publisere slike løgner, så mister avisen sin troverdighet og ikke minst lesere (men nå har kanskje ikke tabloid-aviser så høy troverdighet fra før av akkurat heller).

Lenke til kommentar

Ganske drøy kommentar ja når de eneste spillene hittil som kjører 1080p er Virtua Tennis 3 og NBA Street Homecourt, og begge er på 360 også...

Men sånn er det. Sony sa også ved CES konferansen for ikke lenge siden at Motorstorm var 1080p og 60fps når sannheten er at det er 720p og 30fps.

Faktum er at folk har ikke peiling på dette her så de slipper unna.

Lenke til kommentar
Ganske drøy kommentar ja når de eneste spillene hittil som kjører 1080p er Virtua Tennis 3 og NBA Street Homecourt, og begge er på 360 også...

Men sånn er det. Sony sa også ved CES konferansen for ikke lenge siden at Motorstorm var 1080p og 60fps når sannheten er at det er 720p og 30fps.

Faktum er at folk har ikke peiling på dette her så de slipper unna.

8211654[/snapback]

Enig, mannen i gata har ikke nok teknisk innsikt til å holde seg oppdatert her, derfor svelger man slik bullshit lett. Dette er synd. Det jeg helst vil er å kunne lese kalde fakta som ikke er påvirket av noen. Jeg vil at jeg selv skal danne meg en mening, ikke la nettstedet/avisen fortelle hva jeg skal mene og tro.

Lenke til kommentar
Ikke tvil om at norge flommer over av entusiastiske xboys... hva interesserer det dere om ps3 flopper eller ikke. Fatter ikke hva som er vitsen med å bry seg... dere tjener jo ingenting på om x360 vinner "krigen"...

Skjønner ikke hvorfor du kommer rullende inn her i en tanks med ekstra tung skyts og begynner å skyte på "xboys" uten at det har vert noen av dem her?

Det er da lov og påpeke bl.a at PS3 ikke den eneste konsollen med 1080p?

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg der Darth MToffy. En ting er hvis en person kommer med en subjektiv mening om hva han liker/synes, men noe annet er når han forsøker å referrere til fakta og kommer med en løgn. Fakta burde være 100 % korrekt. Hvis man skal publisere slike løgner, så mister avisen sin troverdighet og ikke minst lesere (men nå har kanskje ikke tabloid-aviser så høy troverdighet fra før av akkurat heller).

8211619[/snapback]

Han må allikevel konfronteres med løgnen og få lov til å komme med en uttalelse. At journalisten skal skrive artikkelen, og så kommentere alt som intervjuobjektet har sagt som det skal settes spørsmålstegn er ikke riktig. Litt merkelig at ingen journalister konfronterte ham med det utsagnet, hvis det han sier er ren løgn.

Lenke til kommentar

8211619[/snapback]

Han må allikevel konfronteres med løgnen og få lov til å komme med en uttalelse. At journalisten skal skrive artikkelen, og så kommentere alt som intervjuobjektet har sagt som det skal settes spørsmålstegn er ikke riktig. Litt merkelig at ingen journalister konfronterte ham med det utsagnet, hvis det han sier er ren løgn.

8212029[/snapback]

Det som er lettere skummelt her, synes jeg, er at dette avsnittet i artikkelen faktisk er uthevet og i tillegg inneholder en "red.anm" i selve avsnittet. Altså har journalisten(eller en annen) lagt til informasjon i denne sammenhengen. De mente altså at det Sony-mannen sa ikke nødvendigvis var forståelig for folk flest. Samtidig svelger de alt han sier uten å mukke..

Selvsagt hadde det optimale vært at Sony-mannen fikk svare på "løgnen" sin, men det er vel rimelig sannsynlig at journalisten ikke så lett vil få tak i han med det første. Så for mannen i gata uthever VG en feilaktig uttallelse og jeg regner med at de fleste vil ta dette for god fisk.

Derfor synes jeg det hadde vært rett og rimelig at VG hadde lagt til en kommentar i artikkelen som påpeker at dette faktisk er direkte feil. De kan fint la utsagnet til Sony-mannen stå som det er, men for å være objektive burde de på ett vis fått frem at det han sier ikke er riktig. Slik artikkelen er nå så er det meget lite objektivitet i mine øyne. Det likner mer på en reklame for PS3.

Om Sony-mannen faktisk lyver eller ikke er vel ett definisjonsspørsmål. Jeg ser ikke bort ifra at han ikke vet at 360 har 1080p og derfor ikke lyver per definisjon, men uttalelsen hans er uansett feil.

Hadde Siv Jensen sagt, i ett intervju, at 80% av all kriminalitet i Norge var utført av invandrere så tviler jeg sterkt på at du hadde funnet mange aviser i Norge som ikke hadde kommentert at det var direkte feil selv uten å få Siv Jensen til å kommentere det først.

Lenke til kommentar

Vel dropp nå dette fanboysnakket å la oss diskutere intervjuet til vg. Nå er det ikke sikkert at VG journalisten har tolket kommentarene til sony sjefen rett, tviler på at han kan ha sagt "verdens kraftigste grafikkbrikke" dette er nok journalisten som har misforstått, han sa sikkert "den kraftigste grafikkbrikken i en konsoll" som nok ingen kan motbevise sånn uten videre.

Lenke til kommentar

8211654[/snapback]

GT HD kjører i 1080p og det er på PS3 :)

edit: Får noen i det hele tatt filmen av intervjuet til å funke?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Dropp nå for faan alt detta ****boy snakket! Bare siste 15 min er det 4 tråder igang med dette!

-Er det pga prinsipp du ikke liker Xbox 360/PS3/Wii/Whatever konsoll?

-Er det fordi du ikke liker selve Xbox 360/PS3/Wii/Whatever konsollen ?

-Eller er det pga det ikke er noen spill som frister som du ikke kan få til andre konsoller på den?

Hvis det er den siste er du ikke fanboy.

Snakk heller om topic.

Er det riktig at det skrives løgner som at PS3 er eneste konsoll med 1080p osv?

Lenke til kommentar

Når man er fornøyd med 2 konsoller man har hatt tidligere, og spill utvalget til disse 2 konsollene så er det vel ikke så rart om man er i utgangspunktet positivt til en ny konsoll fra samme firma? Blir vel som å kjøre Ferrari i 10 år, man kjøper gjerne den neste Ferrarien :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...