Gå til innhold

VG: Spørreundersøkelse ang. konsoller.

Vo0do0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^^Tror ikke det går ann å stemme mer enn 1 gang heller. :!:

Personlig tror jeg PS3 overtar PS2`s rolle når den utgår om ett par år. Og da er PS3 mest sannsynlig ett par tusen billigere. PS2 selger veldig bra enda. Så om ett par år så tipper jeg at PS3 er på toppen igjen, slik som PS1 og PS2.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg PS3 overtar PS2`s rolle når den utgår om ett par år. Og da er PS3 mest sannsynlig ett par tusen billigere. PS2 selger veldig bra enda. Så om ett par år så tipper jeg at PS3 er på toppen igjen, slik som PS1 og PS2.

8212066[/snapback]

Du kan ikke helt sammenligne denne generasjonen med forrige siden PS2 hadde lite konkuranse, Gamecube solgte ikke særlig bra og PS2 hadde vert ute en stund før Xbox kom

I denne generasjonen er det større konkurranse + at Playstation kom ut sist denne gangen noe som har gitt konkurentene et forsprang

Selv om en konsoll har gjort det bra i en generasjon er det ikke 100% sikkert at den vil det i neste ;)

Men uansett skal det bli innterresant å se salgstallene etter PS3 lanseringen i Europa :)

Lenke til kommentar

PS2 kom i 2000, Xbox i 2001 (USA, 2002 EU). Dvs PS2 hadde 1 års ekstra start. PS2 fikk godt grep på folket.

Denne generasjonen. X360 har 1 år ekstra enn PS3. PS3 er og dyrere og mangler ekslusive titler.

Jeg tror ikke PS3 blir å gjøre det så godt som PS2. Er påtide å innse at vi er i neste generasjon og at suksessen til PS2 ikke nødvendigvis blir å smitte over på PS3. Det er 2 forskjellige generasjoner, 2 forskellige tider.

Jeg tror meget lite på slike undersøkelser for det er lett å trikse til seg ekstra stemmer. Jeg tror PS3 blir å slite.

Lenke til kommentar

8212066[/snapback]

Følger man det ressonementet skulle følgende skjedd:

NES: På topp

SNES: Overtar NES sin rolle og havner på topp

Nintendo 64: Overtar SNES sin rolle og havner på topp

GameCube: Overtar Nintendo 64 sin rolle og havner på topp

WII: Overtar GameCube sin rolle og havner på topp

Men slik gikk det jo ikke. NES solgte mest i sin generasjon, det samme gjorde SNES, men så kom Nintendo 64. Nintendo feilet stort blant annet på grunn av valget av format. De fortsatte med kasetter og det likte ikke utviklerene. Og når Sony kom med Playstation 1 med CD-spiller forsvant alle tredjeparts utviklere den veien.

At noen leder forrige generasjon er overhodet ingen garanti for at de gjør det neste generasjon. Joda Playstation-navnet sitter godt i manges hoder. Men for min mormor heter det fortsatt Nintendo uansett hva slags konsoll det er jeg spiller. Og det samme gjør det for min mor. Dette har seg fordi vi har hatt to nintendo-konsoller i dette huset.

Man ser jo allerede at Sonys valg av maskinvare ikke akkurat har gledet spillutviklerene. Prosessoren, Cell, er vanskelig å utvikle spill til. Blue Ray-plater er noe dyrere enn DVD og HD-DVD-plater. Videre er konsollen dyr, 6000 kroner. Altså dobbelt så dyr som den største konkurrentens alternativ.

For ikke å snakke om at potensielle kjøpere av Xbox 360-spill ligger på rundt 10 millioner. Til sammenligning er det nå rundt 2 millioner potensielle kjøpere av Playstation 3-spill. Utviklingskostnadene til Xbox 360 er lavere, og man har flere potensielle kjøpere. Jeg tror faktisk de fleste utviklere, hvertfall i Amerika og Europa satser på Xbox 360 som har et større fotfeste.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...