Vo0do0 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ser ut som PS3 kan komme til å gjøre det sterkt i fremtiden her i Norge... Men jeg synes det er fantastisk at det totale markedet utgjør 134% Dersom man tar utgangspunkt i overskrifta, så tror jeg at godeste mister Rune må ha seg et mattekurs. Undersøkelsen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 70% av konsolleierne vil eie en PS3, hva er feilen? Mange som vil kjøpe flere konsoller. 1. PS3: 45.21% 2. 360: 16.24% 3. PS3 og 360: 10.11% 4. Wii: 9.72% 5. Wii og PS3: 6.67% 6. 360 og Wii: 6.16% 7. Alle tre: 5.84% Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ikke så rart når "alle" i Norge har PS2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Sett på artikkelen? Den refererer kun de nye konsollene. Ikke PS2 Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Sikkert mange som ikke er så oppdatert på konsoll og spillmarkedet kanskje. Folk som ikke har peiling på spill og konsollmarkedet går gjerne for PS3, utifra at PlayStation var det første skikkelige, som fortsatt har samme navn. Men jeg sier ikke at alle som velger PlayStation er noober Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Sett på artikkelen? Den refererer kun de nye konsollene. Ikke PS2 8210139[/snapback] jasså du....... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Sikkert mange som ikke er så oppdatert på konsoll og spillmarkedet kanskje. Folk som ikke har peiling på spill og konsollmarkedet går gjerne for PS3, utifra at PlayStation var det første skikkelige, som fortsatt har samme navn.Men jeg sier ikke at alle som velger PlayStation er noober 8210142[/snapback] Før Sony vant markedet var Nintendo enerådende. Har du noe å klage på det også da? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Feilen er vel "Om to år vil Playstation 3 ha en markedsandel på nesten 70 prosent. " 70% vil eie en PS3, 40% vil eie 360 og 30% vil ha Wii. Markedsandelen blir nok ikke 70%, men nærmere 50%, eller satt opp litt annerledes: 134-->69/39/28 (grovt regnet), prosentvis gidder jeg ikke. Edit: ...eller jo: 51% PS3, 29% 360 og Wii vil ha 20% av markedet. Endret 22. mars 2007 av BioNor Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det er jo bare 2.530 som har stemmt da, vil ikke si at utfallet av konsollkrigen blir bestemt av denne avstemmngen Playstation navnet er jo ganske så godt kjent i Norge pga. PS2, men tror nok at SONY vil få mere konkuranse i denne generasjonen en de fikk i forrige Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Sikkert mange som ikke er så oppdatert på konsoll og spillmarkedet kanskje. Folk som ikke har peiling på spill og konsollmarkedet går gjerne for PS3, utifra at PlayStation var det første skikkelige, som fortsatt har samme navn.Men jeg sier ikke at alle som velger PlayStation er noober 8210142[/snapback] Før Sony vant markedet var Nintendo enerådende. Har du noe å klage på det også da? 8210151[/snapback] Nintendo var egenrådig ja, men med det "skikkelige" så mener jeg grafikk (selv om spill kan være bra uten god grafikk). Når PlayStation 1 kom så var grafikken en del bedre enn nintendo. EDIT: Sapphire56 har forresten HELT rett EDIT 2: Det Mala sier er en kort versjon av det jeg prøver å si Endret 22. mars 2007 av Are.......... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Når PSX kom var det eit friskt pust og ihvertfall ein åpenbaring ispillindustrien for min del. Overgangen til 3D var fenomenal og vanvittig tilfredstillende syns eg. Lenke til kommentar
Spitzi Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Den undersøkelsen var en stor vits. Jeg stemte på den igår, og neimen gikk det ikke ikke an å stemme flere ganger, ja. Ingen triksing med bytting av nettleser eller maskin- og IP-bytte, bare trykke vilt på samme valget ørten ganger, og så steg statistikken som en selv ville. At det bare var litt over to og et halvt tusen stemmer, var i grunnen lite, når man har i tankene hvor elendig sikret pollen var. Tullball og tulletall. Lenke til kommentar
singalese Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 PS3 kommer til å dominere fullstendig her. Jeg tipper Norge er blant de landene i verden hvor Playstation er mest dominerende. 360 som til og med bare er halve prisen har ingenting å stille opp med realistisk sett. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 hehe. singalese må være i slekt med asia_hills og avean. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) PS3 kommer til å dominere fullstendig her. Jeg tipper Norge er blant de landene i verden hvor Playstation er mest dominerende. 360 som til og med bare er halve prisen har ingenting å stille opp med realistisk sett. 8210399[/snapback] At Playstation stiller sterkt i Norge er jeg enig i, men at Xbox ikke har noe å stille opp med? tror nok alle konsollene vil stille ganske likt denne generasjonen egentlig Endret 22. mars 2007 av Sapphire56 Lenke til kommentar
singalese Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 PS3 kommer til å dominere fullstendig her. Jeg tipper Norge er blant de landene i verden hvor Playstation er mest dominerende. 360 som til og med bare er halve prisen har ingenting å stille opp med realistisk sett. 8210399[/snapback] At Playstation stiller sterkt i Norge er jeg enig i, men at Xbox ikke har noe å stille opp med? tror nok alle konsollene vil stille ganske likt denne generasjonen egentlig 8210425[/snapback] Vel, salget av 360 er jo ikke akkurat all verden her. Så det er jo helt tydelig at folk venter på PS3. Prisen ser ikke ut til være noen særlig hindring når vi ser at så godt som alt er forhåndssolgt allerede. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det er jo bare 2.530 som har stemmt da, vil ikke si at utfallet av konsollkrigen blir bestemt av denne avstemmngen Playstation navnet er jo ganske så godt kjent i Norge pga. PS2, men tror nok at SONY vil få mere konkuranse i denne generasjonen en de fikk i forrige 8210187[/snapback] Hvis det hadde vært tilfeldighetsutvalg så hadde det holdt med 3000. Uavhgengig av om vi regner med Norge, en liten by på 10 000 eller Kina. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har også på følelsen at i Norge så vinner PS3 så det suser etter. Tror PS3 vinner over Wii og xbox 360 i hele europa, men kanskje med unntak av Storbritania hvor det mest sannsynlig blir jevnere. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Med tanke på all den hypen som er rundt PS3 akkurat nå, så er vel alle PS3.folk så høye på PS3-sukkeret at de leser alt om PS3 de kommer over, stemmer på alt av polls i PS3 sin fordel og herjer alle forumer (slik som her inne ). Så sitter vi som som ikke er så gira på PS3 og registrerer at det er et eller annet som skjer og synes egentlig at det hyggelig at PS-folket endelig ser ut til å lov til å spille spillene vi andre har spillt i et års tid nå. Denne type avstemmninger er like seriøse som de vi ser på Holmgang osv. De har en tendens til å mobilisere fanatikerene. Skulle man tro Holmgang så skulle man tro 90% av Norges befolkning er nazier (og nei, jeg sammenligninger ikke PS3-folk med nazier). Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Da var artikkelen rettet til riktige tall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå