Zpac Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har en Dell XPS med GFX 7950GT kort og en 32" LCD tv. Jeg prøver å klone bilde fra bærbar pcen til tv'en min men bilde jeg får er ikke så bra. 2 steder på skjermen, litt under og litt over midten går det en kjukk strek over tv som gjør at der den streken er blir det dårlig kvalitet. Disse 2 strekene beveger litt på deg opp og ned. Jeg bruker S-Video kabel til å klone. Jeg har prøvd B-PAL og G-PAL, HDTV og alt som jeg har å velge mellom på klone instillingene men ingen er bra. Noen som har hatt dette problemet eller vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Er oppløsningen du har satt på PCen overens med skjermen? Lenke til kommentar
Zpac Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Ja, oppløsninga får automatisk inn og kvaliteten ellers på skjermen er bra med det er på de 2 stedene som det ikke er bra. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kanskje du har jordsløyfe. Prøv å koble vekk antennekabel på TV og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Har vært borti støy/bevegelige linjer, mekka da nye kabler på stedet (ny COAX fra SPDIF maskin->forsterker, ny SVideo kabel + ny composite i tilfelle alt gikk galt) og løste problemet Bortsett fra det, har LCD TVet VGA inngang? Å bruke et 32" LCD TV med SVideo fra et skjermkort er -veldig- dårlig i forhold til VGA/DVI/komponent. Med SVideo blir aldri oppløsningen høyere enn PAL, i tillegg til at bildet er interlaced. Liten tankevekker hvis du forsøker å klone den høyoppløselige LCD skjermen din på TV skjermen over SVideo Hvis laptop har DVI utgang kan du skaffe en 50kr DVI->VGA adapter og koble til på det viset. Endret 23. mars 2007 av Boye Lenke til kommentar
Zpac Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 pcen min har VGA inngang ja, blir bilde bra da mener du? Tv mitt er av merket tatung til kl 5000 kr, 32"...Meget bra syntes jeg.... Lenke til kommentar
Zpac Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 funket forsåvidt å ta ut antenne kabelen, tusen takk for hjelpen...så til nesten spm på min forrige post Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Regner med at de stripene forsvant da du tok ut antennekabelen. Det fikser du permanent med å kjøpe et galavnisk skille (kjøpes i en vanlig Radio TV elektrobutikk). Når du bruker S-Video så kan du se film på TV, men du må ikke forvente å bruke TV som dataskjerm. Det kan bare ikke bli bra. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) ZPac - bildet blir UENDELIG mye bedre med VGA inngang ja hvis jeg forstår deg riktig Her er det ikke snakk om små forskjeller, med VGA inngang kan TV skjermen i teorien fungere som en helt vanlig PC skjerm med høy oppløsning dersom den støtter dette. En gigantisk PC skjerm. Sjekk ut eventuelt manual, noen begrenser VGA inngangen men er du heldig får du f.eks. 1280x720, 1360x768 eller liknende. Hvis bildet blir noe uklart, må du trolig bruke en "AUTO" funksjon som kalibrerer / finjusterer selve bildet. Dette er normalt. Fargene kan du eventuelt ta senere, men vanligvis blir disse veldig bra (nøytralt). Endret 23. mars 2007 av Boye Lenke til kommentar
Zpac Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 1366x768 er oppløsningen på skjermen, jeg må jo bare se om jeg får fatt i sånn kabel vis det skal være så bra. Vis ikke det er bra så skylder jeg bare på deg. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 hahaha, den går ikke På mitt utstyr blir det enorm forskjell, men ikke sikkert du vil legge like stor merke til det. Ikke alle er like kritiske Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har en Dell XPS med GFX 7950GT kort og en 32" LCD tv. Jeg prøver å klone bilde fra bærbar pcen til tv'en min men bilde jeg får er ikke så bra. 2 steder på skjermen, litt under og litt over midten går det en kjukk strek over tv som gjør at der den streken er blir det dårlig kvalitet. Disse 2 strekene beveger litt på deg opp og ned. Jeg bruker S-Video kabel til å klone. Jeg har prøvd B-PAL og G-PAL, HDTV og alt som jeg har å velge mellom på klone instillingene men ingen er bra. Noen som har hatt dette problemet eller vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? 8210035[/snapback] Bedre sent enn aldri: http://www.yatack.no/product?product_id=231419 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hehe.. det var så vidt det ble "aldri" det der. Men det er ikke en sånn kabel de mener, men en slik: d-sub/vga skjermkabel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Simen1, det var jo snakk om galvanisk skille til antenekabelen også i denne tråden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ok, da blandet jeg litt. Men nå fikk han i hvert fall en link til vga-kabel som også er anbefalt i tråden. Da slipper han det galvaniske skillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå