Exogen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 - Siste Prosjektet i år, Dap = Det avsluttende Projekt. Jeg skulle ha To del temaer, Fra forskellige vinkler (Fag) Har valgt å ha om seriemordere ( Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette, Samfunn kanskje) , Og tankegangen Bak Mordene. ( Psykologi ) Foredraget, Power point fremvisningen, lysbilde fremvisningen, enkel word tekst, skal holde i minst 10 min. Prosjektet kommer til å stå på Vitnemålet mitt, så det skal bli bra - Jeg er forresten veldig Intressert i Albert fish, Harold Frederick Shipman, Og John wayne gacy, som er min favoritt. -------------------- Denne Tråden er åpen for alle mulige tanker angående: Seriemordere, Tankegang dems, hvordan de "drepte" osv. Del gjerne dine interreser for seriemorder, og fortell hvem du syns er mest intressant og hvorfor! ----------------------------- Jeg vil senere bruke all infoen jeg får i denne tråden og lage noe stort utav det xD Takker. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg vil senere bruke all infoen jeg får i denne tråden og lage noe stort utav det xD Tolker jeg den linjen rett, tror jeg du bør ta kontakt med en psykolog Uansett, kan ikke skryte av noen spesiell interesse for dette området, selv om det er interresant å lese/se på TV om de. Er det ikke sånn at de aller fleste seriemordere har hatt en dårlig oppvekst og/eller blitt mobbet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 - Siste Prosjektet i år, Dap = Det avsluttende Projekt. Jeg skulle ha To del temaer, Fra forskellige vinkler (Fag) Har valgt å ha om seriemordere ( Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette, Samfunn kanskje) , Og tankegangen Bak Mordene. ( Psykologi ) Foredraget, Power point fremvisningen, lysbilde fremvisningen, enkel word tekst, skal holde i minst 10 min. Prosjektet kommer til å stå på Vitnemålet mitt, så det skal bli bra - Jeg er forresten veldig Intressert i Albert fish, Harold Frederick Shipman, Og John wayne gacy, som er min favoritt. -------------------- Denne Tråden er åpen for alle mulige tanker angående: Seriemordere, Tankegang dems, hvordan de "drepte" osv. Del gjerne dine interreser for seriemorder, og fortell hvem du syns er mest intressant og hvorfor! ----------------------------- Jeg vil senere bruke all infoen jeg får i denne tråden og lage noe stort utav det xD Takker. Du kan jo se filmen Mr. Brooks for litt inspirasjon til oppgaven din. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) de er vel ofte veldig smarte og intelligente. I alle fall slik jeg har forstått det igjennom film ^^ Noen inbiller seg kanskje også at de gjør verden en tjeneste ved å drepe en type mennesker Endret 24. november 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 de er vel ofte veldig smarte og intelligente. I alle fall slik jeg har forstått det igjennom film ^^ Ikke nødvendigvis. Noen seriemorderer er intelligente, noen er det ikke. Noen bruker svært lang tid på å planlegge mordet (planleggingen kan faktisk være mer tilfredsstillende enn selve drapet, noe som gjør at det ikke holder med et drap), noen bare angriper et tilfeldig offer. Selv om film og tv ofte fremstiller seriemordere som intelligente og kaldblodige vil ikke dette si at alle seriemordere er slik. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det gikk en serie på discoverychannel som handlet om diverse seriemordere, hvordan dem tenket og hvorfor dem gjorde det. Tror den het "Most evil" De sa at dem hadde gjort flere undersøkelser på hjernen til flere av seriemorderne hvor dem hadde funnet ut mange av dem manglet noe som fremkaller sympati og barmhjertelighet som gjør at dem ikke føler noenting for offeret når dem dreper. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Se American Psycho eller les boka? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva med Mr.Brooks? Jeg så den igår og den handler om en seriemorder "The thumbprint killer" som blir blackmaila av en fotograf som klarer å ta et bilde av han idet han gjør gjerningen. Ganske bra film også. Lenke til kommentar
Play dead Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 "Seriemordere myrder som regel personer han eller hun ikke kjenner. Mordene begås for å oppnå en viss følelse, og mange seriemord er seksuelt orienterte. Tiden som går mellom hvert mord kan variere mellom timer, dager, uker, måneder eller år. Mange seriemordere er psykopater og har derfor som regel personlighetsforstyrrelser, snarere enn å være psykotiske. Seriemorderne kan derfor virke helt normale og ofte sjarmerende til vanlig. Seriemordere velger ofte ut «samme type» ofre og/eller myrder dem på mer eller mindre samme måte. Derfor er det ofte lett å koble mord til en" Har stor tro på at oppvekst har mye å si, ettersom det er med på å forme et menneske. Ofre for mishandling størst risiko for å utvikle psykologisk uheldige senfølger. Senvirkningene av omsorgssvikt omfattet ofte sammensatte problemer hos dem som blir rammet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå