jhbamse Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Hei Problemet mitt er at maskinen automatisk logger seg inn i windows anonymt. Jeg må derfor logge av for så å logge meg på igjen med rett brukernavn. Dette er jæv*** iriterende fordi det er ikke mulig å få windows til å huske passordet for å logge på internett når man er logget inn i windows anonymt. Det eneste jeg trenger er at maskinen spør om brukernavn og passord på vanlig måte når jeg logger meg på windows, eller at maskinen automatisk bruker rett brukernavn uten å spørre først. Det er kun en bruker på maskinen. Jeg ønsker ingen passord for å logge inn i windows. Jeg kjører Win98. (Jeg har ikke mulighet til å legge inn annet OS) Takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Colin Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Har du tilfeldigvis lagt inn TweakUI eller annet som lar deg spesifisere login? TweakUI har den muligheten at man kan sette default login navn og passord, så går den rett inn. Kan hende det er noe som har skjedd her. Pål Lenke til kommentar
Tean Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 hmmm, husker vi nå åssen vi gjorde dette.... prøv følgende: 1. Gå inn i Kontroll Panel > Nettverk. Sett Primær Pålogging til Netverk logon eller lignende. Restart maskinen og sett det tilbake til Windows logon. 2. Har du passord på brukeren din? Da må du gå inn å slette ei .pwl fil som ligger i windows/system-katalogen... Denne skal tilsvare: brukernavn.pwl. Så er det bar å logge seg inn med blankt passord etterpå... Hvis dette ikke funker så kan jeg sjekke opp mer... Mvh Tean Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Quote: On 2001-12-23 13:25, Colin skrev:Har du tilfeldigvis lagt inn TweakUI eller annet som lar deg spesifisere login? TweakUI har den muligheten at man kan sette default login navn og passord, så går den rett inn. Kan hende det er noe som har skjedd her.Pål PC-en reagerer ikke på nettverks innstillingene i TweakUI. Virker nesten som om windows driter i alt som har med pålogging å gjøre. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Quote: Virker nesten som om windows driter i alt som har med pålogging å gjøre. Virker som om windows tar mer å mer kontroll ja :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå